Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 18:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2020 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 jul, 2020 16:22 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Amersfoort
Even voorstellen mijn naam is Wim, 69 jaar. Sinds mijn 57e met vroeg pensioen.In mijn jonge jaren veel gebouwd (vliegtuigen en wat boten) maar het meeste was na een tijdje vaak weer aan reparatie toe door dat mijn moeder met stoffen soms toch wat minder zorgzaam was.
Door de corona uitbraak viel al mijn vrijwilligerswerk in dierenpark Amersfoort en op landgoed Den Treek stil. Toen het bouwen maar weer opgepakt. Eerst een Landrover en daarna de VW bus van Revell.
Omdat ik toch eens een keer wat anders wilde een klein diorama gebouwd met de French Armored Carrier van Tamiya. Daarna zag ik de Miniart kit (Soviet Divisional Artillery ), tevens wat Soviet villagers en wat Tusk figuren (bekende chinese website) en ben ik ijverig begonnen aan mijn tweede diorama. Het door paarden getrokken geschut en de daarbij behorende soldaten trokken me erg aan. Na veel zoeken op internet wat meer informatie gevonden over de periode en inzet in WWII. Wilde ook een woning bij het diorama en via dit forum en andere bronnen een mooie foto van een IZBA gevonden. Deze gebruik ik als uitgangspunt voor de aankleding.
Ben erg blij met de fijne ontvangst en de raadgevingen en aanmoedigingen op dit forum.
Daarvoor dank.

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2020 23:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Wim, ik geloof dat ik je al in het militaire forum voorbij zag komen. Hopelijk kan je ook weer binnen afzienbare tijd aan de slag, maar heb je dan nog steeds de tijd om wat aan je modellen verder te werken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 aug, 2020 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 jul, 2020 11:40 am
Berichten: 101
Woonplaats: Groningen
Je verhaal komt me bekend voor Wim!
Leuk dat je ook met een diorama bezig bent dat gesitueerd is in de Grote Patriottische Oorlog. Wellicht kunnen we elkaar wederzijds een beetje steunen. Veel succes en vooral ook veel plezier gewenst!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement