Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 jul, 2019 23:37 pm
Berichten: 15
Beste medehobbyisten,

Ik ben Rob, 40 jaar, woon in het zuiden (Brabant) maar registreer me zojuist vanuit een zuidelijker punt te weten de Ardèche Zuid Frankrijk waar ik op de camping aan een Spitfire bezig was en in gesprek ben geraakt met gezellige ‘overbuurman’ Mirko. Hij adviseerde me hier aan te melden.

Ik ben een tijdje terug begonnen met modelbouw, vroeger eens als ‘klein menneke’ een vliegtuig en motor gebouwd. Ik heb het op een of andere manier in mijn hoofd gekregen om een wat creatievere hobby te gaan beoefenen en modelbouw leek me wel leuk. Ik heb inmiddels 6 modellen af gebouwd en 2 in de prullenbak gegooid die ik beiden ook weer opnieuw besteld heb omdat ik ze alsnog wil maken. De Revell Spitfire MK VC 1/48 waar ik nu mee bezig ben is er daar een van.

Eerste focus waren een aantal 2e wereld oorlog vliegtuigen (messerschmitt, focke wolf 2 x, Spitfire) in 1/72, tussendoor nog een straaljager 1/144 van de Action, daarna een vintage Albatros DIII gemaakt. Ik probeer in ieder model weer iets nieuws toe te voegen, te proberen aan techniek. Bijv. bij de Spitfire ben ik nu voor het eerst aan het weatheren gegaan en heb ik voor het eerst de antenne kabels toegevoerd.

Ik ben nog enorm aan het ontdekken, tanks, onderzeeërs, straaljagers maar bijv. ook olietankers etc. spreken me aan.

Inmiddels heb ik een leuke set aan materialen incl. een airbrush en hoop hier op het forum veel te leren.

Groet,
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 3:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
In de prullenbak gooien is echt de allerlaatste oplossing,
Je kunt modellen meestal nog prima redden. Maar kudos voor je vastberadenheid en succes met volgende projecten!

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 jul, 2019 23:37 pm
Berichten: 15
Thanks Roy.
De eerste die ik weg gooide was gevallen, onderdelen kapot en wist toen nog niet dat je die na kon bestellen. De tweede vernachelde ik eerst met een niet compatibel primer en daarna vooral met proberen te redden met thinner. Aldoende leert men....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach ja... bij mij zijn er in een grijs verleden ook al veel modellen in de vuilnisbak beland. :?
Daar kwam verandering is toen ik mijn mentor zaliger leerde kennen en ik voor het eerst kennis maakte met de "onderdelendoos". Sindsdien is de vuilnisbak inderdaad ook bij mij de allerlaatste optie, zelfs als het model niet meer kan hersteld worden zijn er allicht wel wat onderdelen te recuperen die later nog van pas komen of waar je een collegabouwer mee verder kan helpen. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 aug, 2019 22:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, Rob. Speciaal dat je hier vanuit het buitenland geïntroduceerd bent door een in dat buitenland verzeild geraakt Modelbrouwerslid. Ik hoop dat we van jou spoedig gaan horen bij de "bouwverslagen in de lucht". De Spitfire is bij mij al lang geleden, was een van mijn eerste modelletjes zelfs. Dat wordt vast mooi met die verwering. Ik raad je een panelline wash aan zodat de lijnen na het schilderen goed zichtbaar worden, maar de beste tips kunnen we pas geven als je foto's kan laten zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2019 0:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 jul, 2019 23:37 pm
Berichten: 15
Hi Steven,

De spitfire is nagenoeg af. Helaas is er 1 klein onderdeeltje verloren gegaan (tol van priegelen voor de voortent en bewaren in een caravan), het spiegeltje bovenop dus die ga ik nieuw bestellen. Dat is het enige wat nog moet gebeuren. Met de skills die ik nu heb, dit is model nummer 7 wat af is, ben ik tevreden over het resultaat. Veel dingen kunnen beter, preshaden, netter lijmen, cleaner painten, minder weathering etc. maar al met al ben ik voor dit moment blij met wat ik er van gemaakt heb en het model wat nu op de kadt staat. Ik heb er heel veel van geleerd. Dat is de grootste winst.

Ik moet alleen nog wat fotos maken en kijken waar ik die het beste kan uploaden om ze op het forum te laten zien. Dan kan ik ook fotos posten van het straaljager museum wat ik bezocht heb. Daar stonden niet alleen tal van echte vliegtuigen maar ook honderden modellen.

Groet,
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2019 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Preshaden... is zeer subjectief of dat een model nu verbetert of, zoals in mijn optiek, ruïneert. Maak altijd voor jezelf de bewuste keuze of je iets navolgt dan wel terzijde schuift.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement