Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2017 11:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2017 11:15 am
Berichten: 22
Woonplaats: Heerlen
Laat ik mij even voorstellen: mijn naam is Kevin, 26 jaar en ik kom uit het uiterste zuiden van de provincie Limburg. Al voor zover ik mij kan herinneren ben ik gek op luchtvaart en WO2-gerelateerde zaken. Al jaren ben ik behoorlijk serieus bezig met flight simulator, maar daarvoor maakte ik als kind graag kunststof modellen van vliegtuigen. Deze hobby wil ik graag weer oppakken, hopelijk met meer geduld en dus een mooier resultaat dan ik als kind had!! :)

Ik zou graag willen beginnen met een Boeing B-17. En dan niet zomaar een model, maar specifiek de B-17F. Sinds iets meer dan een jaar heb ik namelijk het graf van een Amerikaanse militair geadopteerd op de begraafplaats in Margraten; deze militair was de navigator van de B-17F 41-24453.

Hopelijk mag ik hier enkele tips ontvangen die mij op weg kunnen helpen! Zo heb ik vroeger altijd gewerkt met Revell bouwdozen en zij bieden ook een B-17F aan, maar wat raden jullie aan? Is het mogelijk om een model uit zo'n standaard bouwdoos om te bouwen (qua decals etc.) naar een specifiek vliegtuig (waar ik een foto van heb) en wat heb je daarvoor allemaal nodig? Welke lijm raden jullie aan? Vroeger gebruikte ik wederom alleen producten van Revell. Verder wil ik toekomstige modellen bouwen zonder gaten en kieren en ik lees vaak iets over fillers. Welke producten raden jullie hiervoor aan?

Dit was mijn voorstelronde en ik hoop veel op te kunnen steken van de ervaren bouwers op dit forum!

_________________
Bouwverslagen:
General Dynamics F-16A 50 Years 323 Sqn "Diana" 1:72 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2017 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Hoi Kevin en welkom.

DutchAV8R schreef:
heb ik namelijk het graf van een Amerikaanse militair geadopteerd op de begraafplaats in Margraten; deze militair was de navigator van de B-17F 41-24453.
Dat hoor ik voor het eerst. Wat een mooi gebaar. Ik neem aan dat je het graf onderhoudt of komt er nog meer bij kijken?

Wat je het beste kunt doen is een verslag maken. Lees er eerst een paar door en begin met foto's van de doos en inhoud te plaatsen. De gietraampjes kun je alvast in een sopje met warm water en een beetje afwasmiddel gooien. Als je een vraag stelt over de volgende stap komen de antwoorden vanzelf. Ook kun je meteen een foto plaatsen van het origineel en hoe daar te komen (qua decals enzo) Nu weten we nog niet eens over welke schaal dit gaat. Je kan ook altijd eerst een doosje RUDD bouwen (recht uit de doos) en je daarna storten op je eerbetoon.

Waar je ook mee begint een verslag zien we hier het liefst en is ook het meest praktisch om gericht antwoord op je vragen te geven.

Cheers, Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2017 23:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2017 11:15 am
Berichten: 22
Woonplaats: Heerlen
Bedankt!

ph-adk schreef:
Dat hoor ik voor het eerst. Wat een mooi gebaar. Ik neem aan dat je het graf onderhoudt of komt er nog meer bij kijken?
Oh echt? Het is hier best populair: alle 8301 graven en 1722 namen op de 'Walls of the Missing' zijn geadopteerd én er is een wachtlijst (van 1,5 - 2 jaar). De enige 'verplichting' is het zetten van bloemen, maar hoe vaak je dat doet en op welke andere manier je een eerbetoon brengt is geheel aan jezelf. Wij doen dat met enige regelmaat; iedere 1 à 2 maanden. Het onderhoud wordt door/in opdracht van de Amerikanen zelf uitgevoerd.

Anyway, met deze reactie kan ik zeker iets! Het was nog niet bij me opgekomen om een verslag te plaatsen, maar dat ga ik zeker doen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Revell B-17F 'Memphis Belle' 1:72, maar deze heb ik nog niet. Ik heb nog twee kits in de kast liggen en ik heb besloten deze eerst te zullen maken om er weer een beetje in te komen. Het gaat om een GD/LM F-16 en een Eurofighter Typhoon. Hopelijk ben ik t.z.t. in staat de B-17 kit om te zetten naar de 41-24453. Foto's zijn helaas schaars en nergens staat het toestel volledig op, dus het zal noodgedwongen deels op giswerk gebaseerd moeten worden.

_________________
Bouwverslagen:
General Dynamics F-16A 50 Years 323 Sqn "Diana" 1:72 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2017 23:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Als je rechtsboven bij "zoeken" Memphis of B17 invult, kun je verslagen van reeds gebouwde B17's vinden. Dan kun je ook nog kiezen voor een andere fabrikant.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 0:01 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooie intro. Sla die B-17F van Revell maar over want daar zitten veel fouten in. beter is de B-17F van Academy.
Als je de G-versie wilt bouwen kan ik die van Airfix en Revell aanbevelen: echte beauties.

vrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
DutchAV8R schreef:
best populair: alle 8301 graven en 1722 namen op de 'Walls of the Missing' zijn geadopteerd


Mooi man. Waar ik vandaan kom hangt pas sinds twee jaar een gedenkplaatje aan een windmolen ter nagedachtenis aan een gecrashte lancaster. Then again, waar ik vandaan kom bestond in de tweede wereldoorlog nog niet.

Hier kun je ook nog even rondkijken voor 1:72 B-17 stuff: https://www.scalemates.com/search.php?fkSECTION[]=Kits&q=b-17&fkSCALE[]=%221:72%22&fkTYPEGROUP[]=%22Boeing%20B-17%20Flying%20Fortress%22

Oude verslagen doorlezen wat Aorntman zegt kan ik ook aanbevelen. Daar gaat mijn meeste hobby tijd inzitten :roll:


Edit: de link doet het niet. Maargoed, https://www.scalemates.com en jij red je vast wel.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 0:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2017 11:15 am
Berichten: 22
Woonplaats: Heerlen
Allemaal bedankt voor de reacties!

Scalemates heb ik inmiddels ook ontdekt, heel veel informatie!! :D Ook heb ik andere verslagen kunnen vinden, waarvoor dank! Morgen of overmorgen maar eens doorspitten.
Trajanus schreef:
Sla die B-17F van Revell maar over want daar zitten veel fouten in. beter is de B-17F van Academy.
Het gaat mij inderdaad echt om het F-model. Waar zijn modellen van Academy verkrijgbaar?

_________________
Bouwverslagen:
General Dynamics F-16A 50 Years 323 Sqn "Diana" 1:72 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 9:06 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Ik denk gewoon op het net zoeken.

Bijvoorbeeld: https://www.super-hobby.nl/products/ite ... 07464.html

Winkels in nederland... Ik denk de aviation megastore


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec, 2017 9:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2017 11:15 am
Berichten: 22
Woonplaats: Heerlen
Aviation Megastore... Hoe kan uitgerekend ík die nou vergeten?! :roll: Bedankt!

_________________
Bouwverslagen:
General Dynamics F-16A 50 Years 323 Sqn "Diana" 1:72 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement