Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2011 1:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 27 okt, 2011 1:03 am
Berichten: 17
Hoi allemaal!

Na alle bruikbare info die ik op dit forum vond moest ik mezelf wel aanmelden! En bij deze heb ik dat dan ook gedaan. ;) Ik ben Martijn, 22 jaar oud en woonachtig in het Zeeuws-Vlaamse land. Zojuist afgestudeerd aan de HTS en vooral tijdens mijn afstudeerstage enorm besmet geraakt met het luchtvaart-virus. Na thuiskomst moest het er toch van komen mijn eerste model te bouwen, en nu die af is (vandaar het late tijdstip, ik moest en zou de laatste details afkrijgen vandaag) voelde ik me eindelijk klaar om mijn eerste creatie met dit geweldige forum te delen.

Voor mede luchtvaart liefhebbers: afgelopen voorjaar (februari - juli) heb ik mijn afstudeerstage in de Verenigde Staten gedaan. Mijn stagebegeleider was een groot luchtvaart liefhebber, met een landing strip in eigen achtertuin. Iets wat overigens in Indiana, waar ik zat, ook weer niet heel zeldzaam bleek te zijn. Naast mijn stage kreeg ik vanaf begin af aan de mogelijkheid mee te helpen aan de restauratie van een Fairchild PT-23, ook wel de full-IR en 'canopy' variant van de meer bekende PT-19. Een geweldig project, waar ik ontzettend veel van heb mogen leren en genieten met meer dan 500 eigen uren in het project. Mochten er geïnteresseerden zijn, dan plaats ik graag foto's. Een nog mooiere droom kwam uit toen ik met het vallen van de lente de mogelijkheid kreeg zelf mijn PPL te behalen. Dit heb ik gedaan in een 1939 Piper J-5 'cub cruiser'. Een bijzondere en tegenwoordig zeldzame variant van de J-3 cub. Een fantastisch vliegtuig om in te leren vliegen, en als jonge 'taildragger piloot' ontbrak het mij enkel aan de tijd mijn zogenaamde checkride te doen. Hiervoor ga ik in mei terug naar de USA, we verwachten weinig problemen gezien de rest allemaal achter de rug is. Ook de vele solo uren. Ik merk al dat ik veel te veel door blijf zwammen, maar als ik eenmaal over vliegen begin ben ik moeilijk te stoppen. ;) Om het verder kort te houden; ik heb solo gevlogen in een Piper J-3 en J-5, met instructeur gevlogen in een Taylorcraft L2, RV-4 en verschillende zweefvliegtuigen, en absoluut fantastische aerobatics lessen gehad in een Pitts S-2B en een Boeing Stearman PT 17. Al met al een geweldige ervaring, die ik voor geen goud had willen missen. Hopelijk kan ik straks mijn hobby ook in Nederland voortzetten.

Modelbouw heeft me altijd al geïnteresseerd, maar nooit ben ik er echt aan begonnen. Na terugkomst kwam ik een Revell doos tegen in de lokale hobbywinkel en ben ik er aan begonnen. Het is een 1/48 De Havilland Mosquito B.IV geworden. Dit omdat de Mosquito altijd al mijn interesse had na het lezen van het geweldige boek soldaat van oranje. En al is het (volgens mij) niet de Mosquito waar Erik Hazelhoff Roelfzema zelf in vloog, ik vond het een mooie kit en heb mijn best gedaan er iets moois van te maken. Ik heb enkele foto's bijgevoegd, maar plaats meer over de bouw in een artikel op het juiste forum zodat ik hopelijk nog veel handige tips kan krijgen over wat ik kan verbeteren. Alles is met de kwast en revell aqua color gedaan; ik woon momenteel nog thuis en werk dan graag op mijn kamer aan het project zonder al te veel geur en chemie problemen.

Bedankt voor het lezen van mijn ogenschijnlijk veel te lange verhaal, maar een introductie kun je maar één keer doen en dan moet die goed zijn ook. ;) Hopelijk houdt ik hier veel leuke contacten, tips en gezelligheid aan over!

Martijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement