Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TomCat75 introductie
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2023 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 mei, 2023 22:26 pm
Berichten: 3
Hoi zoals gebruikelijk zal ik ook even een introductie doen.
Zoals me nickname al aangeeft ben ik op 1 of andere manier fan van de F-14 Tomcat. Van jongs af aan maakte dit toestel al een enorme indruk op me. Het is imposant, verstelbare vleugels, enorm geavanceerde Phoenix raketten voor die tijd.
75 is me geboortejaar en me echte naam is Alex, woonachtig rondom Eindhoven en techneut van beroep.

Modelbouw zat er vanaf de pubertijd al in, toendertijd apetrots als je van je zakgeld een 1:144 of 1:72 Revell vliegtuig kon kopen. Alleen toen lette je nog nergens op dus was het snel in elkaar lijmen en verven met de hand en stickers erop.
Dus de meeste modellen zijn ondertussen uit elkaar gevallen en/of uitgedroogde decals dus ik heb ze niet allemaal meer.
Daarna is het tot het jaar 2000 stil geweest en toen kwam er weer een opleving, Omdat ik de Revell airbrush had ontdekt (die met luchtbussen en glazen potje ipv een compressor en bekertje bovenop) en wilde dus graag eens net de pro’s doen.
Dus toendertijd een 206WRC van Tamiya gebouwt en geairbrusht met een super resultaat en ook een Italeri Tomcat gebouwt en geairbrusht.
En begonnen aan een mega klus de Ferrari F1 Truck& Trailer van Revell (07561).
Begonnen met de truck en ben na het chassis gestopt omdat het veel werk was en de interesse en motivatie weg begon te vallen.

In 2010 begon de vlam weer te branden omdat ik de kans kreeg om een Ferrari F2002 (07493) van Revell af te bouwen. Een vriend had er de motivatie en tijd niet meer voor dus ik wilde hem wel afmaken omdat het zo’n mooie kit is.
De vriend had hem tot ongeveer de helft gebouwd en ik heb de rest gedaan.
Ook weer even verder gegaan aan de Ferrari truck, toen de cabine in elkaar gezet.
En ook toen doofde de motivatie en interesse weer.

Tot in 2022 ik de doos met de Ferrari truck weer tegenkwam en ik nu besloot om hem eens helemaal af te bouwen.
Ook kwam ik dus modelbouw filmpjes tegen op youtube van gasten die met airbrush enorm mooie vliegtuigen kunnen painten en whetheren, dus aangestoken hierdoor een airbrush set gekocht en een paar vliegtuigen.

Dus momenteel bezig met een Fujima F-4 Phantom 1/48, oefenkit om het airbrushen te ervaren en camouflage patronen te oefenen en parallel een F-16D 2014 Tigermeet versie van Revell 1/72. En parallel ook nog bezig met een Scania LB-141 (kit van Heller)
Momenteel bezig om airbrush te ervaren, verschillende soorten verf proberen, afplakken en maskeren, whetheren, naden onzichtbaar zien te maken etc.
(Voordeel is ook dat aliexpress bestaat tegenwoordig dus is het ook makkelijker en goedkoper om je modelbouw gereedschap te verkrijgen…dus werkt wel drempelverlagend om dingen uit te proberen)

Aangemeld om tips en tricks te weten te komen en ook te zien hoe andere bouwen.
Probeer natuurlijk ook mijn bouw verslagen te posten. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TomCat75 introductie
BerichtGeplaatst: zo 14 mei, 2023 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Welkom!
Leuke uitgebreide introductie,ik kijk uit naar je eerste Brouwverslag!
Veel plezier op het forum!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TomCat75 introductie
BerichtGeplaatst: ma 22 mei, 2023 14:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modelbrouwers, TomCat75. Ik heb ook nog zo'n verkeerd geschilderde en geplakte Tomcat ergens op zolder, maar onlangs heb ik er nog 10 nieuwe gekocht (wel op 1/400). Je gaat me af en toe wel eens tegenkomen in de vliegtuigenhoek met een bouwverslag. ik raad je aan om daar ook voor je Phantom een verslag te beginnen, zo krijg je het snelst de tips die je verlangt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement