Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Dag allemaal!

Ten eerste vind ik het erg leuk dat jullie geinteresseerd zijn! Had zelf ook al gezien dat er een transkit verkrijgbaar is, alleen is de prijs mij aan de hoge kant. Heb hem gezien voor 100 dollar of 70 euro! :shock: Denk dat ik het maar zelf ga proberen.... Zoals ik in de inleiding al vermeld had heb ik totaal geen ervaring met verbouwen van kits en vroeg mij daarom ook af hoe dat scratchen in zijn werk gaat en welk materiaal?? Tips zijn zeer welkom!

Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Geweldig onderwerp!

Het ligt eraan welke delen je wil maken.
Skirts en kleine verbredingen kan je goed met milliput of een andere putty maken, voor spoilers en dergelijke is plasticard of styreenplaat makkelijk.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2010 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 dec, 2009 23:39 pm
Berichten: 380
Woonplaats: Nederland
deze ga ik volgen
gr max

_________________
bezig met :doubuild impala - autobrouwert - viewtopic.php?f=31&t=28453

doubuild el camino - general custom - viewtopic.php?f=31&t=28685


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2010 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Dag allen!
Het pakketje is binnengekomen en uitgepakt. Het is een 3 in 1 pakket, dus nogal wat onderdelen die ik niet ga gebruiken. Hierdoor en ook dankzij het chaotische instructieboekje is het lastig om te weten te komen welke je nodig hebt! Daar komt nog bij dat ik nogal wat verbouwingen moet gaan doen en wist zo 1 2 3 niet waar ik beginnen moest. Ben dus maar begonnen met het ontchroomen van wat onderdelen en de motor alvast een kleurtje gegeven. Moet nog even de moed en het inzicht zien te vinden om met de verbouwingen te beginnen, hopelijk snel!

Hier alvast de foto's van de inhoud:
Afbeelding

Afbeelding

Heb alleen een verkeerd stuurtje erbij, dus als iemand nog een mooi stuurtje voor de Eleanor heeft......

Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2010 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Hier een kleine update, heb nog niet echt veel kunnen doen maar zoals in de vorige post stond heb ik een beginnetje gemaakt met de motor. Moet allereerst zeggen dat de pasvorm tot nu toe erg slecht is. Eigenlijk niks past zoals het zou moeten, bevestigingsgaten zijn er wel maar de bevestigingspunten op het onderdeel dat erop komt niet! :? Hopelijk is de verdere pasvorm beter, we houden de goede moed erin!
Hier in ieder geval de foto's: (Let wel, hij is nog niet af)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop binnenkort de moed te vinden om wat te gaan verbouwen aan de body....
Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2010 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Motor ziet eral goed uit.
Ben benieuwd naar de volgende update.

Ga zo voort!

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 15:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Heb weer wat gedaan aan de mustang. De motor is nu helemaal af en heb alvast wat dingen in de zwarte lak staan (interieur, onderstel). Verder heb ik het dashboard gedaan en het deel tussen de motor en het interieur (????) Heb geen idee hoe dat ding heet!
In ieder geval, de foto's:

De motor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het tussenschot ofzoiets
Afbeelding

En het dash
Afbeelding

Je ziet wel alles op de macro stand maar in het echt ziet het er veel beter uit! Het zilvere gedeelte ziet er een beetje raar uit, maar dit komt ook doordat er een structuur zit op dat gedeelte. Heb trouwens ook het nummerbord nagemaakt uit de film, maar die komt later een keer. Ben alleen nog steeds op zoek naar een goed stuur, zal eens een bericht posten in gezocht.

Dit was het voor nu, reacties altijd welkom!
Ciao!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 mei, 2010 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 18:14 pm
Berichten: 410
Woonplaats: Heiloo
Wauw,heel mooi. Dat tussenschot ofzoiets. heet volgens mij een firewall en ziet er ontzettend goed uit, evenals de motor en het dashbord.
Groet Jochem

_________________
333: Only half DEVIL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
@ Jochem
dankuwel, vond de firewall ook goed gelukt. Had hier geen referentiefoto's van, dus zelf maar iets bedacht!

Dan de update! Na het wekenlang uitstellen van de verbouwing ben ik nu dan toch begonnen. Was hier nogal huiverig over, omdat dit de eerste keer wordt dat ik met putty e.d. aan de gang ga en het model niet wil verpesten! Maar het moest er toch een keer van komen wil ik haar af krijgen!

Allereerst ben ik begonnen met het dichtsmeren van de luchtroosters en openingen op de motorkap aangezien Eleanor die niet heeft. Na een paar behandelingen en veel schuren later had ik het gewenste resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Na lang brainstormen en overleg een manier gevonden om de verhoging op de motorkap te krijgen. Heb eerst stukjes polystyreen afgeknipt en op elkaar geplakt. Hier een rechthoekig stuk opgeplakt voor de helling.

Afbeelding

En toen plamuren en schuren geblazen

Geplamuurd
Afbeelding

Afbeelding

Geschuurd
Afbeelding

Afbeelding

Hij moet nog wel verder bewerkt worden, maar het begin is er en ik ben er best tevreden over voor een rookie. Heb ook aan het interieur gezeten, maar nog geen zin gehad om foto's te maken omdat het te donker is!
Reacties/feedback altijd welkom!

Groet

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 maart, 2010 1:35 am
Berichten: 88
Zo.......na een lange brouwpauze (geen tijd/zin, andere dingen, vakantie e.d.) ben ik weer begonnen met de mustang om te proberen deze af te krijgen voor de deadline. Na even bezig geweest te zijn weet ik ook weer waarom ik destijds gestopt was! Wat een verschrikkelijke pasvorm heeft deze AMT-kit zeg! Het is mijn eerste, maar zeker weten ook mijn laatste AMT!!!

In ieder geval.....er is enige progressie te bespeuren! Ik heb het interieur af en ben begonnen met het monteren van het onderstel. Hier kom ik dus in de problemen omdat de motor er niet inpast zoals het zou horen, degene die deze manier bedacht heeft verdiend een medaille, want het is wel erg moeilijk bedacht terwijl het zo makkelijk kan! (zie andere fabrikanten) Ik mis trouwens ook de as voor de achterwielen, moet daar ook nog wat op vinden.
Genoeg gezeurd, hier de foto's van het interieur!

Afbeelding

Afbeelding

Heb de laatste hand (hopelijk) aan de verbouwing gelegd, nu nog schuren en in de primer en dan kan de kleur gespoten worden!
Reacties altijd welkom!

Groeten!

_________________
Volgend Project: Aston Martin DBS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement