Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 maart, 2010 22:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Nee hoor, als het nog nat is is wasbenzine prima te gebruiken en anders werkt Ovenreiniger ook heel goed, weet ik uit ervaring

Als je gaat mengen, gebruik geen white spirit oid, Dat si dus nergens voor nodig, de lijnolie in de olieverf houdt het prima vloeibaar. Wil ej bij het schilderen de "vettigheid"ervan af hebben, dan doe je gewoon wat op een kartonnetje.
Ikzelf werk altijd op een palet met daaroverheen alu folie

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 maart, 2010 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dat laatste is handig, mijn palet voor acryl is aardig gegroeid met allerlei kleuren.

Maar dan toch nog een andere vraag, vond je wat ik nu had gedaan met acryl niet goed of??

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2010 0:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
ik vond het zeker goed en wil het zeker ook eens gaan proberen. maar ik denk dat olieverf net effe wat zachtere overgangen gaat geven en dat je net even subtieler kan werken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo,

Was een tijdje terug dat ik iets aan de figuren had gedaan, had totaal geen zin meer, figuren in Blue Wonder gedonderd en uiteindelijk terug naar de basisfiguren die zwart geprimerd zijn en vervolgens ingekleurd met een basiskleur waarin in verschillende kleuren variatie in aangebracht heb. Er moet nog genoeg gedaan worden, verven van de figuren is nog lang niet gereed, dit is alleen een tussenstandje ... ;)

Foto's zijn niet te best deze keer, camera moet schoongemaakt worden.
Totaalplaatje:
Afbeelding
Drie figuren op stok, foto is niet al te scherp:
Afbeelding
Rest van de figuren:
Afbeelding

Dat was het voorlopig, ik laat ze eerst drogen voordat ik meer contrast ga aanbrengen.

Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2010 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
ik doe het je toch niet na hoor

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 apr, 2010 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Gedag allemaal,

De Platoon cast heeft een poosje in een doos gelegen in afwachting van betere tijden en tot hun geluk is dat sneller gekomen dan bij andere afwachtende modellen en figuren. Omdat ze met zijn allen wat alleen stonden en een leuke omgeving zochten, heb ik me eerst gestort op een ondergrondje.

Na wat gerammel in mijn dakpannetje kwam het idee beetje oerwoud en dan aan de rand van een watertje. Daarvoor had ik wat verhoging in gedachten en na een bezoekje aan de net nieuw geopende Action op kruipafstand had ik de dozen vol blokken oase (heet het zo???) bevrijdt van wat inhoud en voor minder dan een 30 eurie centjes had ik het begin voor de basis.
Het aangevreten blokje:
Afbeelding

Na wat gefreubel op de bekende en verfoeide fotolijstjes van de Xenos stond de basis. Omdat dat spul graag slurpt heb ik het geheel voorzien van een stevig sapje houtlijm verdund met water. Na anderhalve dag was de buitenkant hard en de binnenkant zacht gebleven, net een lekkere bonbon :mrgreen:
Groen is leuk alleen hebben ze dat in Vietnam vooral boven de grond en zo werd de verfspuit geladen met een bruin/donkerrood mengseltje. Daarmee werd de basis voorzien van een kleurtje dat ik later op wat opstaande plekken opgelicht heb:
Afbeelding

Tijd voor wat geklieder en daarvoor een flesje Vallejo Still Water aangebroken en dat aan de randen laten lopen, wat steentjes erbij en na twee laagjes ontstond een stukje water wat vrij staat om met eigen fanatasie verder in te vullen. Verder van takjes een soort draaiboom gemaakt, gezien op foto's van een familielid die onlangs door Vietnam gecrost was.
Afbeelding

Natuurlijk is wat groen voor een Vietnam bush wenselijk en de voorraaddoos had wat Green Line spul, lasercut plantjes en verder lagen wat zakjes van Joefix te wachten op hun entree in het warme omgeving. Nooit eerder had ik me gewaagd aan lasercut plantjes wat na wat geklieder van mij met groene kleurtjes leek het ergens op.
Afbeelding

Zo verder priegelen begint het op iets te lijken wat niet bij mij in de tuin staat:
Afbeelding

Tijdens diverse droogtijdperiodes is de cast voorzien van schaduw en lichtjes en mogen ze eventjes kijken in hun nieuwe omgeving. Gezichtjes zijn niet echt geslaagd, moet daar wat aan doen en wapens etc moet minder zwart, zijn niet af ;)

Meet the cast!
Afbeelding

Schiet al aardig op, al weet je het nooit met mij, maar eind augustus moet lukken :P

Een aardige update dacht ik zo ;)
Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 apr, 2010 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Jogy,

Ziet er goed uit, deze update van jou.

Ik zit nog te twijfelen over een (nieuwe) dio bij mijn model.
We hebben nog even, maar tijd gaat met dit soort dingen altijd snel voorbij.
Maar zo te zien ga jij het wel redden en met deze dio erbij staan de figuren echt in actie. :brouw:
Zeer mooi gemaakt, jammer van de weinige tussen stappen. :wink:

Succes verder

Grt SAM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 apr, 2010 18:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hoi SAM,

In een dio kun je heel veel tijd steken of veel minder. Ik bouw regelmatig dio en deze is voor mij niet echt tijdrovend geweest. Veel was er ook niet te zien, blok groen, verflaag, boom en plantjes. Schilderen doe ik op gevoel en voor de rest is het vooral doen ;)

Figuren kunnen straks op de basis gezet worden, ze hebben al een metalen staafje in de voeten zodat ze makkelijker te bevestigen zijn. Ik heb de gezichten aangepast al twijfel ik nog, maar tijd zat.

Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zo duurt het een poos en zo heb je binnen een paar dagen weer een update. Tja, als het loopt, loopt het en dan komt er iets uit mijn handen wat nu zover gevorderd is dat de figuren een plaatsje gekregen hebben op de basis.

Een overzichtsplaatje
Afbeelding

Figuren geclose-upt:
Afbeelding
Afbeelding

Nu ze staan ga ik verder plantjes poten, eerst wilde ik het andersom doen, maar dat bleek niet voor mij te werken. Deze plaatjes worden straks plantjes:
Afbeelding

Het is niet af, ook de figuren krijgen nog iets viezere kleding, maar dat gaat allemaal volgen.
Dat was het voor deze keer.
Grtz

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
nice,

al lijken me die plaatjes/planten toch een aardig prutswerkje.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement