Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 21:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nee, das waar, je moet gewoon doen wat je modelbouwhart je ingeeft, vaak wel het beste. Door het surfen heb je onbewust toch een goed beeld kunnen vormen in je achterhoofd is mijn ervaring

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 17:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, ik heb wat kleurtjes op het gezicht gesmeerd, omdat ik van mijn oude stijl af wil en de nieuwe stijl, zoals je die ziet op bijv de site van Young Miniatures getracht dit ook toe te passen op Mels bekkie
Op de foto ziet het er een beetje scherp uit door de flits, onder de neus is het inderdaad nog niet goed en onder de ogen, tja, op de foto toont het anders dan gewoon gezien dus daar doe ik effe niets aan

Ik heb een paar foto's met de "blanke" kleding en een paar met al een grondkleurtje voor het visuele plaatje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


mwah, ik heb ze wel eens beter geschilderd, tis toch wel wennen aan de mijzelf opgelegde stijl

Ach, laten drogen en dan nog eens kijken als de oogies er in staan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
nou dat is direct al een heel ander beeld met wat verf erop :D

ziet er zeker niet slecht uit :wink:

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug, 2008 19:27 pm
Berichten: 661
Woonplaats: Maasmechelen
Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Deze vorm van bouwen was me tot nu toe ook compleet vreemd,. Maar gaandeweg ben je mij enorm beginnen boeien, ik vind wat je hier aan het maken bent geweldig mooi en kijk dan ook uit naar het vervolg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Met de eerste lagen verf erop is het al een totaal ander gezicht :D Ik vind het een stukje vakwerk wat je hier maakt,maar wat is het verschil in techniek die je eerst had en nu gaat toepassen?

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zo Bert, dit begint er op te lijken, zo zie je maar weer, wat verf en het is direct een ander gezicht, in dit geval zelf letterlijk ;)

Ben benieuwd naar het vervolg, maar vraag me af waarom je de boel niet airbrusht of het je geen airbrush?

Gr Jogy

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 23:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb al een jaar of 6 mijn trouwe EVO, maar Jogy, een buste airbrushen.........ga je schamen :lol: :lol: :lol: , Nee alles wordt in de olieverf gezet, het groen is slecht een basislaag vanwege de kleur, ik kan dan de olieverf er heel dun opbrengen (uhh in het gezicht zie je dus wel penseelstrepen door de onwillige okergeel, tenminste dat denk ik)

Misschien dat ik de helm wel met Vallejo doe vanwege de cammo, maar dat moet ook in de olieverf lukken

@Bert

Ik kan niet zo gauw een figuur van mijzelf vinden waar het duidelijk te zien is, maar ik schilderde vroeger de ondergezichten donkerder, ik probeer nu lichtere tinten en nuances te gebruiken, de stijl vind ik erg mooi
Afbeelding

foto van http://www.skminiatures.co.uk/com
Dus meer zoals in bovenstaande foto

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Complimenten Bert, Mel begint echt tot leven te komen zo.. :brouw:

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 dec, 2008 22:25 pm
Berichten: 2399
Woonplaats: Vlissingen
Ik volg dit normaal niet, maar wou toch echt even zeggen dat je hier een fantastisch werk van maakt :shock:

Groeten Angelo :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
BertUs, soms heb je van de zaken dat wel ziet dat er iets niet geheel klopt, maar dat je je vinger er niet op kunt leggen. Dat had ik bij de kop ook. Ik zie dat het Mel Gibson is, daar kun je niet om heen. Maar ik had al een aantal keer geprobeerd om nou te benoemen wat ik nu zie. Door de kleur zie ik het en nu moet ik het nog kunnen uitleggen.

Als je naar de lijnen in het gezicht kijkt dan lopen ze allemaal te horizontaal. Mel Gibson heeft juist zo'n schitterende kop waarbij de zwaartekracht duidelijk zijn sporen op heeft nagelaten. Alles is gaan hangen, ook de rimpels. Doordat de lijnen te horizontaal lopen lijkt zijn kop net iets breder als dat ie daadwerkelijk is. Nu moet je nog gaan toveren met olieverf en dat is wel aan je toevertrouwd, maar wellicht dat je met het verven er wat rekening mee kunt houden.

Nogmaals BertUs, het is Mel Gibson en ik doe het je absoluut niet na. Het is net dat beetje swung dat ik mis.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement