Ik heb ook nog lekker aan dit bakkie lopen rommelen. Eerst het onderstel maar eens in elkaar gezet en geplaatst. ik wilde de kleuren een beetje breken dus heb ik in het oog springende zaken roodbruin gemaakt. Dit zijn de spiegels, de bumper en dat opliggende plaatje op de motorkap. Ik probeer ook maar wat. Toen met de airbrush een zeer verdund mengsel van Vallejo zand gespoten aan de onderkant en daar nog een keer Vallejo Buff overheen om stof te creëren. Op diezelfde manier ook de banden aangepakt. Het raam heb ik afgeplakt zoals ongeveer een ruitenwisser zou gaan en dat meegespoten.
Hierna heb ik een pinwash gedaan, een pinwash is een zeer verdund sapje van (bijv.) olieverf. Ik heb burnt umber en zwart van Van Gogh Thalens gebruikt. Met een penseeltje gedoopt in het sapje heb ik opliggende delen en diepliggende naden aangetikt. Het sapje loopt zo van het penseel erin. Na een minuut of tien kan je alsnog het teveel aan wash weghalen met een katoenen doekje.

Nu volgen de chippies! Dat zijn beschadigingen door het gebruik van het voertuig. Dat kan je zo bont maken als je wil en daar zijn verschillende technieken voor als deze wagen die ik laatst gemaakt heb dmv. de zg. zoutmethode.
viewtopic.php?f=2&t=29409 voor het verslag.
Nou zo heftig ga ik hier niet mee aan de slag maar ik ga het iets subtieler houden dmv. een kwast en een sponsje! Tenslotte volgt nog een matte laag wat alle chipping mooi samen trekt en dan kan ik nog aan de slag met pigmenten. Bijna klaar!
Eelco