Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
hallo brouwers!

Ik ga een golf 1 gti van fujimi brouwen voor deze groepsbouw,

Het model van de auto spreekt me erg aan. Ik wil eigenlijk de complete serie klassieke vw's hebben. Van elk model eentje. Ik heb de kit nog niet maar ga hem zo even halen. Heb nu toch vakantie :brouw:

Jullie zien snel mijn eerste update.

sleurhut

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Laatst bijgewerkt door sleurhut op di 17 aug, 2010 13:37 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Ik ben benieuwd! :D
Ik had hem ook, deze is nooit afgekomen door o.a. de pasvorm :P
Suc6 Ik volg!

Grtz,
AutoBrouwert :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
Jij hebt gewoon pech gehad dat de grille niet paste, deze ook niet 100% hoor. heb er een stukje vanaf geveild.

sleurhut

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2010 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 jul, 2009 10:55 am
Berichten: 1765
Woonplaats: schoten
ik volg je al vast

_________________
When you are not
with the one you love
Love the one you are with


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 maart, 2006 13:08 pm
Berichten: 4604
Woonplaats: Fryslân
Afbeelding

_________________
[url=http://firerods.com/phpbb3/index.php]Firerods Forum[/url]
Klik op onderstaand plaatje om naar mijn website te gaan.
[url=http://www.firerods.com][img]http://www.firerods.com/firerodsbanner2.jpg[/img][/url]


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
tijdens het brouwen maak ik foto's. De eerste zullen over ruim 2 uur online staan.

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
Zo mijn bouwproject is nu echt begonnen, eerst een stukje geschiedenis van de golf 1 GTI.

De golf 1 is een compacte middenklasser die in de jaren 70 geïntroduceerd is door VW, De bedoeling was dat deze de kever op zou volgen. De kever begon zwaar te verouderen. Met de komst van de golf 1 was de kever in 1 klap zwaar verouderd, hij verkocht nog wel goed maar veel minder als in zijn glorie jaren ervoor in de jaren 60. Intussen waren VW ingenieurs in hun vrije tijd aan het werken aan een snellere versie van de golf 1, de golf 1 GTI!

In 1976 kwam VW met de golf 1 GTI, de golf 1 was van middenklasser getransformeerd tot snelle bolide. De motor had een cilinderinhoud van 1600cc met het door VW ontwikkelde GTI (Gran Turismo Injection) systeem, deze motor leverde 85 KW (110 pk). Dit was ruim genoeg voor de kleine lichte golf. De motor stuwde het autootje met 191 km/h over het asfalt, een zeer hoge snelheid voor die tijd. Geen enkele auto (uit dit segment) bezat de kracht van een golf 1 GTI.

In 1978 werden een aantal veranderingen aan de golf uitgevoerd, de golf word uitgerust met een 5 bak en de motor word verder opgeboord tot 1800cc. De snelheid werd er niet veel hoger van. Later in 1978 kwam de golf ook uit als 5 deurs uitvoering. In 1984 was de golf 1 GTI op zijn hoogtepunt, de golf 1 was leverbaar in 2 versies, de golf 1 gti met alle opties en de rabbit GTI (simpeler in afwerking)

Door de jaren heen zijn heel wat kleinere veranderingen doorgevoerd, zo werden de achterlichten groter en werden meer motoren en versnellingsbakken leverbaar.

In 1984 is de bouw van de golf 1 GTI gestaakt, de productie is verplaatst naar de VW fabriek in Mexico, hier is word de golf nog steeds gebouwd onder de naam citi golf. Deze is voorzien van een 1.8i motor. Het design is wel iets aangepast om hem ook in dit moderne tijdperk nog bij de tijd te houden.

Technische specificaties:
Motor: 4 cilinders, 8 kleppen, 1781 cc, 157 Nm bij 3100 t/min, 82 kW (112 pk) bij 5500 t/min.
Prestaties: topsnelheid 191 km/h, acceleratie van 0 tot 100 in 9,7 seconden.
Aandrijving: voorwiel aandrijving
Transmissie: handgeschakeld 5 versnellingen
Verbruik: 8,0 l/100km
Nieuwprijs: € 16.007,00


Willen jullie volgen naar mijn grote voorbeeld? danku...

Nou deze golf ga ik dus bouwen, een bijna standaard golf 1 GTI. Ik heb alleen een iets grotere onderlip toegevoegd omdat hij anders nogal hoog op de pootjes staat. De fujimi kit is voorbereid voor RC denk ik, er zit een tandwiel in en een behuizing voor een versnellingsbakje. de auto is voorwiel aangedreven en daarom is het lastig hem te verlagen.

Afbeelding

Hier zijn wat foto's van de rijhoogte die de golf krijgt, de voorwielen kun je sturen. Deze zitten er dus niet scheef op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(hij loopt aan, dat word ff werk)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het onderstel is helemaal bevuild en gedrybrushed met revell 8. Op sommige plaatsen heb ik iets zilver gedrybrushed om een lichter effect te krijgen en zo de details omhoog te halen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over fujimi, de pasvorm is top. Hij mist duidelijk detail maar dat ga ik netjes oplossen, zo ga ik de uitlaatpijp uitboren en vervangen met een alumium exemplaar. Ook moet er een andere pook in het interieur, deze pookknop is zo dik als je vuist, de pookzak net zo erg.

Ik zal jullie op de hoogte met nieuwe foto's als er weer iets gedaan is.

sleurhut 8)

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Laatst bijgewerkt door sleurhut op ma 16 aug, 2010 14:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2010 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Tpfoe.. wat een verhaal.. :lol:
Maar ziet er goed uit. De rijhoogte vind ik zelf nog wat te hoog maarja dat is smaak (jij weet mijn smaak wel)
Welke kleur krijgt de Body?
Maak er wat mooi's van!! :brouw:

Grtz,
AutoBrouwert :mrgreen:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2010 10:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
Lezen... staat erin, wit. Ik wil hem wel iets lager maar dat gaat simpelweg niet, die assen voor de aandrijving staan dan schuin en dan het je chamber voor, dat vind ik niet mooi.

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 jul, 2009 23:12 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: hengelo OV
De golf 1 GTI van fujimi kent nogal wat problemen merk ik. Zo paste de uitlaat niet netjes door het gat maar zat er 3 mm naast. ik heb gewoon lekker extreem heel de pijp van de demper gezaagd en een nieuwe van een stuk aluminium buis gemaakt. Ziet er gelijk veel beter uit, lekker sportief.

Omdat de kit niet echt uitblinkt in detail ga ik zelf het een en ander scratchen. Mij leek het wel eens leuk een remsysteem onder de auto te bouwen. Ik ben net even onder de auto gaan liggen met een schuifmaat, 8 mm bleek de leiding te zijn. snel ff naar de modelbouw winkel en daar de dunste draad gehaald die er te vinden was. 0.3 mm. ik ga hier in de grote lijnen het systeem mee namaken.

Ik post foto's als ik hem eronder heb zitten.

sleurhut 8)

_________________
project: chevy bell air 57 1/12 duobuild
aankomende projecten :T1 nieuwstaat


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement