SNAFU schreef:
Airfix kan mij niet echt meer boeien, zeker de ''new tool kisten'' hebben een een
bewerkelijke en irritante bouwwijze, komt nog bij dat ze aardig aan de prijs zijn.
Niet mijn kopje thee dus.....
Gerhard
Ik zie dat anders Gerhard. Ik ben heel blij met hoe ze bezig zijn. Die nieuwe tool kits zijn echt state of the art en de instructies zijn veel beter. Kwaliteit mag wat kosten. Maar met jou verbaas ik mij over de nieuwe range die bij mij tegenstrijdige gevoelens oproept. ik kan echt giftig worden over sommige rereleases, zoals die gemankeerde Sparviero met die afhangende vleugels waar ze nu weer mee aankomen. Of die Heinkel He 111 H-20 uit 1959 (!!!), die ze een nieuwe doos geven met incorrecte historische info en een drama om te bouwen. Ik heb ze daar een uitvoerige kritiek op geschreven maar nooit mer wat van gehoord natuurlijk. Wel blij ben ik met de rerelase van dat mooie Henscheltje 123, een kitje van niveau zeker gezien de leeftijd. Ik heb daar dan wel weer zelf decals bijgekocht.
Wat me nog steeds zeer verbaast is dat de Bristol Beaufort nooit door Airfix is uitgegeven. Er is een hopeloze Frog kit van en een gemankeerde van Special Hobby. En dat terwijl er in Hendon RAF Museum een prachtig exemplaar staat....
Jan
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden