Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe Fokker G.1 1/48
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2017 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Jammer dat ik niet meer bouw...

Fokker G.1 1/48


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2017 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Aan het model wordt nog gewerkt, Dus nog even geduld!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jun, 2017 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Finally, my god. Maar betekend dit dat de andere projecten gecanceld zijn? Ik heb van mikromir alleen een duikboot, die is wel ok, maar niet fantastisch. Ik hoop toch zo dat deze mooi wordt. Help jij ze branky? En de g1 stichting?

Net op hun Facebook gekeken, de nieuwe projecten zien er wel erg goed uit! Nou ik hoop op deze en dan evt de andere ook nog, must buys voor mij!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 11:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Hallo Siepie,
De eerste dozen van Mikro Mir waren inderdaad wat ...hmmm... maar ze zijn enorm vooruit gegaan en maken nu hele mooie kits in verschillende schalen. De 1/144 Beverly en Argosies zijn juweeltjes en ook de nieuwe 1/72 Miles Aerovan is een snoepje. Er zitten zelfs PH decals bij. Ook de aankomende Sikorsky S51 (Inderdaad, de MLD Jezebel) en de 1/72 Avro York behoren mooi te worden. Ik help Mikro Mir zover ik kan en inmiddels zijn we ook aan het brainstormen over een Curtiss CW21 Interceptor en CW22 Falcon in zowel 1/72 en 1/48.
MBT de Fokker G1. Of de Fokker G1 Stichting erbij betrokken is weet ik niet. Die hebben geloof ik een eigen G1 project...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 13:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Helemaal mee eens, zien er echt goed uit die nieuwe kits, zeker omdat het toch een kleine fabrikant is. De CW.21 (en 22) bestaan ook erg mooie resin kits van, maar verwelkom ik ook zeer hoor! Fokker S.IX en mijn droomkit (die nooit iemand gaat uitbrengen) S.13 zou ook echt te gek zijn, maar de CW.21 heeft natuurlijk een veel realistischere doelgroep.

Bedankt Branky! Hopelijk wordt dit eindelijk een echt mooie kit. PS. idee, laat ze er een tweede staartkegel bij in de doos stoppen, dan kunnen we die mooi gebruiken om de 1/48 Resin T.5 mee te upgraden (die heeft een massieve staartkegel).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 14:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Hi Siepe,
Dat van die staartkegel is een goed idee maar dan moet 'íe wel exact passen anders zal het een helse toer worden dat mooi te laten verlopen.
Geromy heeft heel veel problemen met die T5, de oorspronkelijke kegels varen vacu getrokken maar dat ging door de vorm vaker mis als goed vandaar die massief resin kegel.
'Tzt gaan we dat wel eens bekijken en misschien met een heruitgave die staartkegels er in stoppen. Maar eerst die G1
Over de S13. Tja, daar is er maar een van gebouwd natuurlijk. Misschien dat we een resinboer kunnen enthousiasmeren voor een 1/72 kitje. Ik heb thuis nog een 1/100 model die als voorbeeld zou kunnen dienen en Bel-Air heeft een 1/72 exemplaar. Dus wie weet. Maar het zal niet goedkoop zijn...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 16:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Hi Siepie,
Je Fokker S13 intigreerde me een beetje, Ik heb het ook altijd een aardig masjientje gevonden dus ben er even mee de boer op gegaan.
Als alles goed is, is er eind van het jaar een 1/72 kitje beschikbaar. Maar het kan ook zomaar volgend jaar worden. Helaas wel van resin met clear resin glaswerk en vacu zijruitjes en astrodoompje. Meer kan ik momenteel nog niet zeggen, en oh ja, het wordt geen Tamagawa 'bake en shake it', je zult wat te knutselen hebben :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Dat is sowieso geweldig! Ik vind het ook een superstoer masjientje! Jammer dat er (terecht hoor) destijds geen behoefte aan was van de KLU. Elke kit zou ik verwelkomen, zeker ook in 1/72 hoor. De Bel-air "toonmodellen" kan ik helaas niet betalen (en dat wil ik ook niet, veel te duur en ik wil juist wel graag zelf bouwen, dat is voor mij de lol, schilderen wat minder helaas).

De staartkegel was maar een idee hoor, hij zou inderdaad precies moeten passen en iedere resin kit is weer net anders. Ik vind de massief resin kegel die erbij zit wel erg goed gedaan, sowieso beter dan een vacvorm, die had nooit zo'n mooie scherpe punt gehad.

De enige (KLU/LVA) resin kit die ik altijd links heb laten is die van de G.1. Ik zat altijd nog te wachten op de plastieken uitvoering, zeker omdat deze al zo lang is aangekondigd.

Ooit nog eens 20 euro aanbetaald bij Flash :-D.

Hartstikke bedankt voor je input, super leuk van zo'n forum!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jun, 2017 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Via PH-ADK (Lex) loopt er nog iets om een 3D-geprinte S.13 te laten maken. Weet niet wat de status nu is.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2017 9:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Dat staat op een laag pitje. Ik mag de info en foto's aanleveren maar een baby op komst, verbouwing, werk en een tweede zaak starten maken dat ik er maar weinig tijd voor heb. Maar dat deze er komt is van mijn kant en van de Braziliaanse tekenaar zeker de bedoeling. Ook kan deze makkelijk naar 1/72 geschaald worden maar onze voorkeur gaat uit naar 1/144. Ook aan dit model zal extra werk zitten ivm het glaswerk. Wat dat aangaat is het Bell air model wel het mooist. Ik ben benieuwd naar jouw model Branky. Het zal allicht veel goedkoper zijn dat een geprinte 1/72 versie.

Ik gok dat ik in november weer actief bezig ga zijn met dit onderwerp. Alle info is welkom :D

Mooi die G1.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement