Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2010 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik heb de kist gespoten met Revell AQUA, lichtblauw onder en groen met bruin gemengt boven.
Daarna een laagje P+
Visdraad 18/100 en 12/100 voor de spandraden.
Eerst heb ik een klein bolletje gesmolten aan de draad en daar na met secondenlijm in de voorgeboorde gaatjes vast gezet.
De draadjes hangen onder een lichte spanning maar zijn nog niet defenitief gezekerd, want eerst moeten de aanhechtingen volledig uitgehard zijn voor ik er aan wil trekken.
Aangezien er geen pootjes aan de N-struts op de motorkap zitten moet ik ze dus koud lijmen aan de boven vleugel.
Ik heb dus besloten dit met crystalclear te doen wat ik na uitharding iets kan bij penselen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2010 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Strakke verf-job Bert en je mag ook best trots zijn op je spandraden. Zo op het oog lijkt het er al strak in te zitten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Niet lullig, je mag het rustig zeggen.
Maar aangezien het niemand exact weet of bewijzen dan blijft het moeilijk om te zeggen wat goed is en wat niet.
De groen bruine kleur zal ook niet geheel goed zijn.
G-1 Reaper noemde de kleuren van white engine of hoe het ook precies heet kermis kleuren, tja wat is goed en wat niet.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Joe Silent schreef:
G-1 Reaper noemde de kleuren van white engine of hoe het ook precies heet kermis kleuren, tja wat is goed en wat niet.
Melk, de witte motor...White Ensign zal je bedoeld hebben, maar dat maakt niet uit. Je bent al aardig om naar Aqua en WEM heeft geen watergedragen verfjes geloof ik. Ik vind de huidige kleur nogal 'kermisblauw', dus de 'nieuwe' kleurentabel van Revell maar eens op de pc naar binnengetrokken. Ik zag daar naast het bekende light blue 36149 nu ook light blue 36150. Ik schat dat jij die laatste hebt gebruikt. Ik zou die twee gemengd hebben naar een tussenliggend blauw. Magoe...wie ben ik enzoals je reeds meldde: niemand weet hoe het precies zat.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 okt, 2010 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Joe Silent schreef:
G-1 Reaper noemde de kleuren van white engine of hoe het ook precies heet kermis kleuren, tja wat is goed en wat niet.



Volgens mij bedoelde hij daarmee de kleuren die dit merk uitgegeven heeft voor de bruin, groen en oker 3 kleur vliegtuigen. Deze LVA jaren '20 en '30 kleuren lijken er, m.i. en ik geloof dat iig Paulus aardig bij mij op één lijn zit, behoorlijk goed te zijn. Dan moet ik zeggen dat het blauw inderdaad een relatief felle variant is maar wel een andere tint dan dat jij gebruikt heb. Het groen vind ik overtuigender. Affijn, dit alles is ook maar mijn persoonlijke interpretatie.

Verder mijn complimenten voor het strakke spandraadwerk. Voor iemand die dit nauwelijks eerder heeft gedaan, klasse!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
KitBoy schreef:

Volgens mij bedoelde hij daarmee de kleuren die dit merk uitgegeven heeft voor de bruin, groen en oker 3 kleur vliegtuigen.


Yep, die bedoelde ik inderdaad. Deze zijn een stuk beter, hoewel het blauw op deze foto wat "hard" overkomt. Het groen vind ik dan weer heel geslaagd. Hier ontstaat sowieso een erg mooi model, hoewel ik nu ik de foto's zo zie de vleugels misschien wel wat aan de dikke kant vind. Zou het in het echt moeten bekijken... Ben benieuwd naar de afronding!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 okt, 2010 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Dan mijn excuus met betrekking tot die verf uitspraak.

Nog eventueel wat bedenkingen bij de blauwe lijn op de radiator? wat mee leek aan de hand van plaatjes is dat je het blauw op de onderste segmenten kon zien.

Ik heb nog wel het CX boekje van Hooftman op de kop kunnen tikken, hoewel ik er wel eerder naa gezocht heb en toen nooit kon vinden, komt hij nu een beetje te laat maar kan geen kwaad om te hebben denk ik.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 9:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Nog even een vraag: zijn de spandraden geschilderde staalkabels? of blank staal?

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Als ik de foto op pag. 5 zie van de 713 zou ik zeggen dat deze kabels groen zijn. Ik trof trouwens hier ook nog een hele mooie foto aan, waarop te zien is dat de binnenzijde van het wiel licht van kleur is (blank aluminium?) op een verder gecamoufleerd toestel. Ik hoop dat je hier wat aan hebt (geldt trouwens ook voor Nico :-) ).

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
HALLO,

Eerlijk gezegd weet ik het niet, maar ik zou zeggen staalkleur...

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement