Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Volgens Nico hoort daar geen opening aan de rechterkant.

op deze foto is hij ook niet te zien

Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
primerlaagje

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hoort er inderdaad niet, alleen de eerste drie hadden twee mitrailleurs (zal wel bezuinigingactie zijn geweest).

@ Bert dat lijkt al een een CX! Je gaat écht veel vlotter dan ik. Ik werk er zowat dagelijks aan, maar iedere een héél klein beetje. Welke kleuren bedoel je Bert, voor de roundels of gewoon het kleurenschema? Overigens klopt het allemaal vrij goed, het komt overeen met de White Ensign kleuren. Die neem ik zelf overigens.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Dat ziet er heel goed uit, Bert.
Twee kleine dingen die mij opvallen: de weggeplamuurde aileronnaden in de ondervleugel lijken nog zichtbaar en de positie van het staartwiel is waarschijnlijk van tijdelijke aard?

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Welke kleuren bedoel je Bert, voor de roundels of gewoon het kleurenschema? Overigens klopt het allemaal vrij goed, het komt overeen met de White Ensign kleuren. Die neem ik zelf overigens.

Ik bedoel het kleuren schema op dat papier, ik heb een Vallejo kleur groen dat er goed op lijkt hoewel ik over weeg er een paar druppels bruin door heen te mengen.

Doe maar even rustig aan en probeer me niet in te halen, dan kan je mooi zien waar ik de fout in ga of problemen krijg.
Kijk maar eens naar de metalen N-struts op de motorkap, vind jij dat die de juiste vorm hebben?
Ik heb ze zelf iets ingesneden en wat rechter gemaakt, door de poten naar binnen te buigen.
ook de plekken die de kitmaker bedacht had vond ik niet juist en heb de struts 3mm naar voren geplaatst
Tevens zie ik moeilijkheden bij de 4 draden op de motorkap, want ik wil eigenlijk niet dwars door de bovenvleugel boren.
Daarom zal ik proberen als de vleugel gefixeerd is dit te doen met stretched sprue dat ik eerst in de gaatjes steek die ik in de motorkap door en door geboord heb en dan naar boven in de vleugel.

Twee kleine dingen die mij opvallen: de weggeplamuurde aileronnaden in de ondervleugel lijken nog zichtbaar en de positie van het staartwiel is waarschijnlijk van tijdelijke aard?
De naden zijn inderdaad wel zichtbaar maar het was nauwlijks beter te krijgen dan dit zonder echt die ribben vlak te schuren.
Ik heb dus elke ribholte stuk voor stuk met een opgerold stukje schuurpapier behandeld, maar nu valt dat met die verf er op wel op.
Maar met de Khaki laag en een laag P+ kan het mischien nog goed komen.
Het staart wiel mag best zo blijven, kijk de foto's maar na.
Maar ik zet hem wel andersom.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hallo,

Sowieso zit er bij de NL versie een versteving aan de linker N-struts aan de achterkant. Bij de CX met Hispano motor zit die versteviging aan de andere kant. Mijn "theorie" is, is dat deze versteviging wellicht iets te maken heeft met de "torque" van de motor (waarbij de Hispano motor de andere kant op draait). Je kunt dat al zien op de foto's van de vorige blz.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2010 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Bert,

Ik heb bij de mijne de ondervleugels er op zitten. Ik heb de vorm van het model van allerlei hoeken bekeken, en heb ergens het gevoel dat er op één of meerdere punten in de vorm ergens iets niet goed zit. Ik heb het idee dat met name de romp te kort is vanaf cockpit tot staart. Op de één of andere manier mis ik een soort van elegantie die dit vliegtuig heeft in het model. Heb jij verder gedachten hier over?

groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2010 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Joe Silent schreef:
twee opstapjes voor de tecnische dienst en twee inlaatjes gemaakt.


Ik kom zomaar weer even langswaaien (weinig tijd voor forum de laatste tijd, op een snelle hit-and-run bijdrage zo af en toe).

Die opstapjes zijn in werkelijkheid smeernippels ;-)

Nico had het over de gelijkenis van het model ten opzichte van het vliegtuig. Over de staart kan ik zo aan de hand van foto's weinig zeggen, maar wel valt me op dat de radiatorbak niet klopt, die is op het model plat, maar in werkelijkheid was die (gefacetteerd) rond.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2010 17:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
KitBoy schreef:
Ik heb bij de mijne de ondervleugels er op zitten. Ik heb de vorm van het model van allerlei hoeken bekeken, en heb ergens het gevoel dat er op één of meerdere punten in de vorm ergens iets niet goed zit. Ik heb het idee dat met name de romp te kort is vanaf cockpit tot staart. Op de één of andere manier mis ik een soort van elegantie die dit vliegtuig heeft in het model. Heb jij verder gedachten hier over?
groet, Nico


Deels ben ik dat met je eens, de 1:72 resin CX (groen resin kitje via de IPMS dacht ik) die ik jaren geleden gebouwd heb leek ranker, sneller. beetje moeilijk te zeggen.

g-1reaper schreef:
Die opstapjes zijn in werkelijkheid smeernippels ;-)

Nico had het over de gelijkenis van het model ten opzichte van het vliegtuig. Over de staart kan ik zo aan de hand van foto's weinig zeggen, maar wel valt me op dat de radiatorbak niet klopt, die is op het model plat, maar in werkelijkheid was die (gefacetteerd) rond.


Dan zal je me met foto's of iets dergelijks moeten overtuigen maar dat dat smeernippels zijn dat geloof ik niet. te groot en met een versteviging er onder.

De radiator bak is inderdaad in deze kit niet rechthoekig en zit er ook gestroomlijnder onder de romp dan in het echt.
Daar lijkt hij gewoon koud tegen het buizenframe geschroefd te zijn.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2010 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Eventjes over die gaten, ik zou het zelf niet weten,maar het lijkt er toch wel een beetje op dat de voorste m'neer zijn kistje in zo'n gat steekt:

Afbeelding

Verder brengt deze foto mij ook op de volgende overweging nog wat betreft de vorm. Aan de achterkant van de vleugelwortel lijkt de scheiding tussen vleugel en romp bij het origineel veel flauwe over te gaan. Tussen de hoek van iets minder dan 90 graden loopt het eerst iets op (begrijpelijk :roll: ).

Op deze foto:

Afbeelding

Ook nog wel aardig te zien. Verder loopt er duidelijk een lijn, waardoor het net onder de staat (vooraan) de romp hoekig is en verder uitsoteekt dan bij het model het geval is (ook begrijpelijk :? :wink: ).

Grietjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement