Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2010 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
vrij rustig momenteel bij de rest van de Fokker groepsbouwers, allemaal voetbalkijkers?

Anyway,met kleine stapjes gaat het verder.

Een van de kleine maar vervelende dingen zijn de luchtbellen in de vleugel voorrand.
Ik probeer dat met een laagje secondenlijm op te lossen.
Het zelfde zie op de staart voorrand.
Afbeelding

De ondervleugels zitten er aan met een flauwe v-stelling.
Of dit echt goed is op deze manier weet ik niet maar lijkt wel goed.
Afbeelding

De prop lijkt er nu mooi voor te zitten.
tevens heb ik een trimvlak in het rudder gezaagd, alleen vraag ik me nu af of er ook nog ergens anders een trimvlak zit.
Tevens heb ik de meeste paneellijnen even door gekrast, ze zijn nu iets beter zichtbaar.
Ook kan je zien dat de romp lekker dun is want je ziet kleur verschil door de verf aan de binnen kant.
Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2010 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Nope, geen voetbal kijker. Speelt er iets dan? verder heb je de V-stelling van de ondervleugel volgens mij aardig goed.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2010 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik heb trouwens de boven vleugel even op papier omtrokken met een potlood, daar de gaatjes op getekend die in de vleugel zitten voorgeboord.
Daarna de ondervleugel ook met de gaatjes en dan blijkt dat de staanders aan de buiten kant zo'n 9 -10mmm naar buiten gaan staan.
Zou dat zo ongeveer kunnen kloppen?

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 sep, 2010 10:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Nee, geen voetbal, ik was zelf aan het sporten.
Je vordert vlot. Het ziet er allemaal netjes uit, strak graveer- en plamuurwerk en de aansluiting met de propellornaaf is ook dik in orde.
Met de staanders kan ik je helaas niet helpen, ben absoluut geen C-X kenner.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 sep, 2010 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Joe Silent schreef:
en dan blijkt dat de staanders aan de buiten kant zo'n 9 -10mmm naar buiten gaan staan.
Zou dat zo ongeveer kunnen kloppen?


Ze staan aardig scheef naar buiten, dus dat kan best kloppen.

groetjes, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 sep, 2010 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ben wel blij dat er een extra metalen set dingen bij zit, want ik vraag me af of de resin wieldpoten dit wel hadden gehouden.
Enkele delen van het landings gestel waren zo simpel uitgevoerd dat ik ze voor een stukje resin afval heb aangezien en met het afwassen weg heb gespoeld.
Nu heb delen van de hoofdstrut gebruikt om de delen onder de radiator te fabriceren.
Het staartwieltje heb geheel doorboord en een 0,5mm staafje geplaatst zodat het niet sneuvelt

Afbeelding

Wielen uitgeboord zodat ik kan droogpassen, lijkt wel aardig.
Nu moet ik weten waar de spandraden de romp of vleuegelwordtel ingaan, wie weet dat?

Afbeelding

In de boven vleugel heb ik 4 gaatjes schuingeboord waar de dikste spandraden in gaan, zelf denk ik hier aan iets van 12/100 visdraad of iets dergelijks.
Maar er zijn nog een setje draadjes die van boven de canopy naar beneden komen, daar heb ik nog geen idee van waar die dingen blijven.
Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 sep, 2010 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Voor iemand die nooit tweedekkers bouwt, ziet dit er zeer goed uit! Suces met het plaatsen van de topwing ik heb net die van de staaken erop was ook een leuk klusje.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 sep, 2010 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Joe Silent schreef:
Nu moet ik weten waar de spandraden de romp of vleugelwortel ingaan, wie weet dat?

In de boven vleugel heb ik 4 gaatjes schuingeboord waar de dikste spandraden in gaan, zelf denk ik hier aan iets van 12/100 visdraad of iets dergelijks.

Maar er zijn nog een setje draadjes die van boven de canopy naar beneden komen, daar heb ik nog geen idee van waar die dingen blijven.


Niet dat ik je kan helpen aan referentiemateriaal, maar begrijp ik dat er van dit toestel heel weinig info is te vinden?

Ik vind je topic wel goed om te volgen (die van Ron ook hoor) en wederom erg leerzaam. Heb nog geen ervaring met resin modellen. Moet er dus goed om denken welke onderdelen wel of niet gebruikt moeten gaan worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 9:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hallo,

Foto's genoeg , maar ik zou eventjes tijd moeten hebben om ze te scannen (dat zou op mijn werk moeten, op zijn vroegst volgende week). De spandraden zijn zeer conventioneel qua opzet. Vergeet alleen niet dat er tussen beide binnenste N-struts ook nog spandraden zitten van de bovenvleugel naar de neus, das wat afwijkend van het gemiddelde. Edit: ik zie net dat je hier al over aan het nadenken bent....

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Even naar de foto's gekeken, maar het bepalen van de plek waar de spandraden de vleugelwortel in gaan is eigenlijk heel simpel. Neem de plek waarop de binnenste N-struts aan de achterkant de romp ingaan. Trek die lijn verticaal naar beneden en daar moeten 4 gaatjes worden geboord. Is lastig, maar de CX had in eenmaal dubbele spandraden.

Edit fotootje;

Afbeelding

Is bij deze aluminium kleurige het beste te zien;)

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement