Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Is dit een pre-production kist? omdat die uitlaatjes anders zijn dan op andere foto's te zien is.

En van die dubbele spandraden wordt ik niet vrolijk.

Hoewel ik het op dit plaatje dan weer niet kan zien
Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Joe Silent schreef:
Is dit een pre-production kist? omdat die uitlaatjes anders zijn dan op andere foto's te zien is.

En van die dubbele spandraden wordt ik niet vrolijk.

Hoewel ik het op dit plaatje dan weer niet kan zien
Afbeelding


Bert, op deze foto zie je zelfs dat het een kruis is. Waar de spandraden elkaar 'snijden' zit een koppelstaafje (heel duidelijk tussen onderste propellorblad en motor (linker vleugel)). Bij de linker vleugelsteun zie je ook het begin van 2 draden richting strut op motor. Als je heel goed kijkt, zie je ze rechts ook.

Kortom, hele andere spandraden dus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Eventjes een correctie:

De plek waar de spandraden de vleugels raken is correct, echter het moeten geen dubbele draden zijn, dat had deze uitvoering met Hispano Suiza motor en ook de Finse versie. NL versie was enkel.

Edit:

nog wat verduidelijking hoop ik:

Afbeelding

Hier zie je dat de spandraden vanaf bovenvleugel binnen naar ondervleugel buiten wél dubbel zijn. Gelukkig liggen ze redelijk ver van elkaar af. Tevens wordt de positie van de spandraden tussen de binnenste N-struts ook iets duidelijker.

Afbeelding
Dit is de 701 welke een trainer was. Iets andere specificaties (uitlaat, wél de flappen en niet de grote cockpitkap)

Dan nog eventjes deze foto:

Afbeelding

Deze overtuigt mij er van dat de radiobak open te klappen was en je dus niet persé een radiofront hoeft te maken.



Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Yes, deze foto is perfect Nico, daar kan ik mee verder.
Ik ga hem even uitprinten.

Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Joe Silent schreef:
Yes, deze foto is perfect Nico, daar kan ik mee verder.
Ik ga hem even uitprinten.

Afbeelding

Vooral doorgaan...nog even Bert en je wordt toch nog een 'Fokker expert' :wink: . Op bovenstaande foto lijkt het mij dat er een kabel loopt van bovenvleugel naar de rompbeplating aan stuurboordzijde, die niet helemaal strak staat en misschien zelfs over de diagonaal van de strut 'hangt'. Of worden mijn ogen nu bedonderd en zit er gewoon een 'zetting' in die beplating?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik heb daar even naar gekeken maar ik denk niet dat dat een kabel is maar een krasje of reflectie of iets dergelijks, ik kan me niet voorstellen dat daar een kabel uit dat gat voor de fastner komt.

Ik had gedacht trouwens voor ik de kit kocht dat deze CX maar twee spandraden per vleugel zo hebben zodat het niet te veel werk zou zijn, dus dat valt een beetje tegen.

Flash in Eindhoven gaf aan op de site dat ze dat CX boekje in stock hadden, dus maar even gebeld maar konden het niet in de voorraad vinden, dus ik denk dat ik maar gewoon zonder verder moet gaan.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Als er bepaalde onduidelijkheden zijn: VRAAG. Ik kan niet sannen, maar voorgaande afbeeldingen heb ik gefotografeerd.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik heb nu het glaswerk er op gezet en dat moet maar eens een dagje drogen.

Ondertussen eens wat visdraad uit mijn viskoffer gehaald en dat vast gezet in de gaatjes in de bovenvleugel, een raar systeem hebben die Fokker jongens bedacht.

Afbeelding

Afbeelding

twee opstapjes voor de tecnische dienst en twee inlaatjes gemaakt.
Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
@Nico, die kleuren van de tekeningen voor de decals die op de handleiding staan zijn dat kleuren die in de buurt komen?

Die kleuren heb ik in Vallejo air liggen medium green en light sea blue

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Erg mooi werk wat je laat zien!

Ik zag trouwens dat zowel jij als Nico de (mitraileur) opening in de cowling rechtsvoor dichtgemaakt hebben. Is dit een foutje in de kit, of is dat voor een andere uitvoering? (Of heb ik er overheen gelezen?)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement