Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 sep, 2010 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
@ Paul,

D'r zit geheel horizontaal een soort beugel, en die hoort daar inderdaad niet. Zoiets zit wel op de EIV (die met dubbele rotatiemotor).

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 sep, 2010 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Wat Nico zegt;

De E-II/E-III heeft de 9 cilinder met alleen een lager aan de achterzijde;

Afbeelding

De E-IV heeft de 14 cilinder 160 pk motor met 2 rijen cilinders, hiervoor was een extra lager aan de voorzijde nodig;
Afbeelding

Bron van beide foto's; de onvolprezen Windsock datafiles.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 sep, 2010 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Nog even snel een foto van de laatste vorderingen en dan is het tijd voor de zaterdagmiddagtraining;

Afbeelding

Morgen het polijsteffect op de motorkap, de stalen buizen schilderen en waarschijnlijk de vleugels eraan (of eerst decallen, kijken wat het handigst werkt.....).

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2010 0:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Ziet er fraai uit zo met de decals. Leverde die rode band nog wat problemen op?

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Paulus de Boskabouwer schreef:
Ziet er fraai uit zo met de decals. Leverde die rode band nog wat problemen op?

Zit ie in mijn fotoalbum te spieken voor ik een verhaaltje kan typen :lol: .

Zoals te verwachten sloten de decals niet goed aan, ik heb met de hand wat bijgewerkt.
De vleugelbevestiging is helaas niet erg stevig, die zit met maar 2 lijmpuntjes aan de romp. De spandraden zullen het, net als in het echt, wat beter op zijn plaats moeten houden.

Drogen van de vleugels;
Afbeelding

Polijsteffect op motorkap, ik ben er niet helemaal tevreden over want het is wat grof, maar beter lukt me helaas niet.
Afbeelding

En zo ligt ze er nu bij, even een minuut of 5 draadjes trekken en dan is ze klaar.........not! Over een paar dagen meld ik me wel weer eens :mrgreen: .
Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Hallo,

Ik heb mijn 1/48 uitvoering indertijd ook als Ernst Udet willen doen, afwijking van die banden was dermate groot dat ik dit maar heb opgegeven en een andere versie heb gemaakt. Overigens was bij z'n grote broer de vleugelbevestiging ook een lastig punt. Nog eventjes over die motorkap. Ik zie dat je puntjes aangebracht hebt. Ik heb indertijd gekozen om "S"-jes, danwel "5"-en en "2"- en aan te brengen. Dat gaf mijns inziens een wat overtuigensder effect. Nu had ik wel het voordeel dat een schaalverhouding van 1/48 iets beter mee werkt in deze.

Succes met de spandraden!!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat valt nog mee, 3 uurtjes na mijn vorige post en tussendoor ook nog een broodje gegeten en koffie gedronken.
Eerst maar de topictitel veranderd, ik dacht op de foto te zien dat het toestel van Udet een E-II was. Helaas had ik niet goed gelezen, ik dacht namelijk dat de tank achter de vlieger het verschil was tussen de E-II en E-III, maar het blijkt de tank boven de motor te zijn. Uiteindelijk toch maar en E-III ervan gemaakt :mrgreen: .

Aan welk draadje moet ik nu trekken Afbeelding ?

Afbeelding

En nu de vraag aan de ervaren dradentrekkers; de draden door de vleugel zitten nu vast, maar de hoek tussen de vleugel en de draad is niet recht (de draad maakt nog een licht bochtje). Is het verstandig om met een heet mes de draden nog wat strakker te trekken, of zou ik daar de boel mee vernaggelen? De draden zitten vastgelijmd bij het landingsgestel, de gaatjes door de vleugel en door de "staander" op de romp zijn (nog) los. Iemand goede raad??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
KitBoy schreef:
Ik heb mijn 1/48 uitvoering indertijd ook als Ernst Udet willen doen, afwijking van die banden was dermate groot dat ik dit maar heb opgegeven en een andere versie heb gemaakt. Overigens was bij z'n grote broer de vleugelbevestiging ook een lastig punt. Nog eventjes over die motorkap. Ik zie dat je puntjes aangebracht hebt. Ik heb indertijd gekozen om "S"-jes, danwel "5"-en en "2"- en aan te brengen. Dat gaf mijns inziens een wat overtuigensder effect. Nu had ik wel het voordeel dat een schaalverhouding van 1/48 iets beter mee werkt in deze.


Hi Nico,

Ik had helaas geen keuze, alleen de uitvoering van Udet was meegeleverd. Van een afstandje ziet het er nog wel redelijk uit :roll: .
Wat betreft de motorkap, ik heb geprobeerd allemaal " ( " te maken, maar 's avonds onder kunstlicht is dat helaas als stipjes uitgepakt. Het verschil tussen gunmetal en aluminium was te klein om het allemaal goed te kunnen zien.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik denk dat je er nu niets meer aan hebt, maar elstisch draad was wellicht het handisgte geweest. Dan kan je namelijk heel hard aan het draad trekken, zonder dat dit meteen een grote spanning brengt aan je landingsgestel en andere onderdelen. Opwarmen lijkt mij in ieder geval héél erg link, heb ik ook nog nooit gedaan.

groetjes, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Tja, ik heb wel elastisch draad, maar voor 1/72 vind ik het wat te dik. Daarom gebruik ik visdraad, in dit geval 0,08 mm. Op zich staat het draad al redelijk gespannen dus ik twijfel wat ik zal doen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement