Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2010 11:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Biggles schreef:
Wees gerust. Ik heb je kleuren receptje van je D-XXI (en Paulus zijn D-XXIII) overgenomen en ga dat vergelijken met de WEM kleuren. Die heb ik namelijk toch in huis en moet toch even kijken wat ze doen.


Dat heb ik ook gedaan bij m'n D-XXXIII en ben dus niet op WEM uitgekomen.
Ik twijfelde nog even om voor het LVA-beige de kleur Hemp van Humbrol te nemen maar na het schilderen van een proefstukje vond ik Humbrol 72 in combinatie met het groen en bruin beter ogen. Hemp gaf teveel contrast.
Ik weet niet of je de DutchProfiles van de LVA-kisten in bezit hebt maar het beige toont (ondanks de altijd aanwezige kleurafwijkingen) eerder grijsbruin dan bruingeel.

Verder wens ik je natuurlijk heel veel bouwpret met deze rasechte Fokker!!

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2010 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De werkplek zag er vanmorgen zo uit...;

Afbeelding


Het project van de G-1 is dus gestart! :D

De inhoud van het zakje met resin nog even in detail;

Afbeelding


En de kleuren, dat komt ook wel goed. Zoals gezegd, de gebouwde modellen van de D-XXI en D-XXIII hebben me eigenlijk al overtuigd. Maar toch wil ik de visie van WEM gewoon eens vergelijken. (Het is ook zonde om de potjes gloedje nieuw en ongeopend te laten staan... :wink: )

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2010 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Een avondje verder... De 2 motoren grotendeels compleet en de ruwbouw van de rompdelen en vleugel vlot al aardig.

Afbeelding

De wielen krijgen uiteindelijk nog wat meer PE details in de velgen, maar zonder die extra PE delen is de kwaliteit niet veel beter dan een zeer oud Oostblok kitje uit een versleten oude mal... :roll:
Veel extra plastic en een erg "korrelige" structuur wat de details niet echt ten goede komt.

Voor de propellers ga ik ook nog even rondsnuffelen...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 mei, 2010 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Verklaring: het IS een stokoude oostblok kit (uit een versleten mal) :-)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jun, 2010 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ook de G-1 staat niet helemaal stil... Ik zit vooral nog even te puzzelen hoe ik het beste het rompdeel aan kan pakken, maar dat komt uiteindelijk allemaal wel goed. (hoop ik)

Ondertussen uit de verhuisdozen voor de extra motivatie even een leuk voorbeeld opgesnord, moet nog wel ergens opgehangen worden;

Afbeelding

En de status van dit moment; de afzonderlijke staartbomen zitten inmiddels in elkaar. Maar ze hebben zeker nog heel wat plamuur en aandacht nodig om enigzins strak en toonbaar te worden;

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2010 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Mooi, Biggles, goed bezig. Die romphelften zijn niet helemaal jofel qua vorm.
Met name de doorsnede en de neus zouden een discussiepunt zijn.
Die resin motorkes die je laat zien, is dat nog wat?
Zo te zien ben je ook een ouwe Hampden aan het overhalen, klopt dat?

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De resin motoren vind ik niet echt hoogstaand. Het gaat door voor een stermotor met 9 cylinders. Maar een gedetaileerde Bristol Mercury kan ik er niet echt van maken. Maar voorlopig voor mij, en voor dit model wel voldoende.

De neus op de achtergrond is inderdaad van een oude Airfix Hampden. Goed opgemerkt. Eigenlijk een project wat al jarenlang loopt. Stokoude Airfix kit met wat tegenslagen. Niet het beste model van mij zeg maar... :wink: Wacht al een tijdje op zijn neus, maar door onbekende redenen nog niet afgerond. :oops: . (Voorlopig start ik alleen nog maar nieuwe kits voor interessante groepsbuilds, verder ben ik alleen maar bezig op de koelkast en diepvries een goed op te schonen...)

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
@ Paulus; Ik heb geprobeerd de resin motoren iets meer in detail op de foto te zetten. Helaas wil de camera soms niet wat ik wil. Maar ik denk dat je wel een beetje kan zien wat ik bedoel. Het kleppen systeem op de cylinders ontbreekt geheel, evenals de stoterstangen, inlaat en uitlaat. Het carter oogt ook erg hoekig en basic. Altijd nog beter dan de versies die andere kitfabrikanten je voorschotelen... :wink:
Ik denk wel dat het een goede basis is voor de scratchbuilders onder ons.

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Ik denk dat het carter inderdaad het opvallendste kenmerk is van de Mercury.
Voor de rest lijkt het allemaal gauw op elkaar, zeker als de motor is ingebouwd door kappen en propeller.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jul, 2010 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Alweer een maand na de laatste post... :? wat gaat de tijd toch snel, helaas....

Maar de G-1 staat niet stil. Eerlijk gezegd heb ik de laatste maand erg lopen prakke-denken over het plan van aanpak voor dit model met zijn toch wel een beetje rare rompconstructie. Maar ik ben er uit, althans in gedachten.

Afgelopen week eerst eens een testje gedaan met het afplakken van het raamwerk in de gondel mbv Tamiya tape, (Tot op heden heb ik elk raamwerk nog "gewoon" afgeplakt, maar bij de G-1 gaat die oude werkwijze niet lukken.) Maar die uitsnij methode met tape bevalt me op de één of andere manier niet. Ik ga dan ook Grendels tip met bare metal foil gebruiken. Misschien meer werk om eraf te halen, maar hopelijk een strak resultaat.

Ondertussen is er ook al begonnen met de resindelen van de romp. Voorzein van de basiskleur liggen ze op de foto even los in de romp. Daar moet dus nog meer aan gebeuren. Evenals de motoren die nog straks in het zwart staan.

Afbeelding

Wordt vervolgt...

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement