Verrek...! In de meeste boeken wordt de G-1a als een driezitter genoemd, terwijl de G-1b's als 2-zitters worden omschreven. MPM rept er ook niets over. Gemakshalve ben ik er dus ook vanuit gegaan dat alle G-1a's driezitters waren. Maar inderdaad, even iets dieper in mijn documentatie gedoken; alleen de eerste 4 toestellen werden geleverd als een 3 zitter.
Als ik het goed heb de 301, 302 (testvliegtuig dat bij Fokker bleef), de 304 en 305? Heeft geen van deze toestellen met oranje driehoeken gevlogen? (Of met de gans met een knoop in zin nek...)
Uiteraard kan ik de extra waarnemers stoel er zo uitslopen, maar het is ook wel een beetje zonde van het mooie resin gietwerk. Ik denk er nog even over na.
Ik heb trouwens enige tijd geleden je eigen topic over de MPM G-1 doorgebladert voor enkele tips en voorbeelden, maar helaas is het grootste deel van de foto's verdwenen...
De extra details zoals de stoterstangen is mij bekend. Maar of ik daar iets mee ga doen weet ik nog niet. Het prutsen met zulke kleine details in nog niet echt aan mij besteed, maar wie weet. De motoren hebben overigens al iets meer kleur gekregen. Ik zie ook net dat het zilver van de cylinders helemaal tot aan de kop had gemogen. De resin motoren van MPM missen namelijk de klepdeksels in zijn geheel. waarschijnlijk vanwege de beperkte ruimte in de cowlings.