Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De Bf-109 van de Spaanse Burgeroorlog groepsbouw is afgelopen week voltooid. Nu wordt het tijd voor de Fokker groepsbouw met een heuse G-1.

Ja, ik weet het, ik heb in het begin aangekondigd mee te doen met een Fokker D-XXI Sarja 4, maar dat plan is dus verandert. Het begon toch wel enorm te kriebelen om nu eens een echte Fokker in een vaderlandse LVA uitvoering te maken. Dit soort kits schuif ik onbedoeld elke keer weer vooruit, een beetje te "bang" om de kit te verknallen en daarom de bouw ervan uit te stellen. Maar op die manier gaat hij dus nooit gebouwd worden.

Dus, afgelopen weekend de stoute schoenen maar aangetrokken en de volgende doos van het zolder gehaald;

Afbeelding

Afbeelding

Een beetje een saaie boxart. Anderen kennen misschien een andere kleurigere boxart. Maar in dit geval gaat het vooral op de inhoud. Het is namelijk de "upgraded" versie van de oudere G-1 kit. De voornaamste toevoeging ten op zichte van de basis kit is een zakje met resin onderdelen ter vervanging van plastic spuitgiet onderdelen voor oa de motoren en de cockpit.

Afbeelding

De gietbomen zijn verder hetzelfde gebleven;

Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk het belangrijkste; de gondel;

Afbeelding

De constructie met de gondel zal toch wel de nodige aandacht nodig hebben. Een snelle dry-fit liet al zien dat de delen van de gondel aardig goed op elkaar passen. Ik heb er dus alle hoop in dat er aan het eind van het jaar een mooie en voltooide G-1 in de vitrine staat.


Oeps, bijna vergeten. Het wordt niet de MPM kitversie met roundels, maar ik ga hiervoor Dutch Decals set 72030 voor gebruiken. En dan de 317 met oranje driehoeken en de welbekende eend/gans met de knoop in de nek.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2010 23:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
het kon natuurlijk niet uitblijven, een G-1 in deze groepsbouw!

aangezien ik deze kit ook al jaren in de kast heb (met de zelfde gedachte die jij had) ga ik hem eerst een goed volgen, voordat ik hem zelf ga verknallen :mrgreen:

Succes in ieder geval!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ik moet er eigenlijk ook nog wel even bij zeggen dat ik vorig jaar toevallig tegen een kale "basis' kit aan liep. Dat geeft ook wat meer vertrouwen om aan deze kit te beginnen. Dat ontbrak eerlijk gezegd nog een beetje bij de resin D-XXI. Maar voor de G-1 is er dus een soort back-up. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 13:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
HULDE!

Een g1, ben blij dat ie er tussen zit. Veel succes er mee.

groetjes nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Mooi!! Kan wel zeggen dat ik behoorlijk jaloers ben op diegenen die deze kit hebben liggen. Momenteel wordt er vlot 60 euros voor geboden op marktplaats en iebee. Ben zelf even afgehaakt :(
Gewoon rustig de tijd nemen voor alles en geloof in eigen kunnen hebben en houden...dan verknal je 'm nooit.

Cheers, PEter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 mei, 2010 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Kijk aan, de G-1 kon ook niet ontbreken! Heel veel succes met de bouw! Neem er de tijd voor!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 mei, 2010 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Even een kort berichtje vanuit EHGG (Groningen).
(helaas geen Lancaster vandaag... :( Hopelijk morgen wel. )

Voor de G-1 zal ik uiteraard mijn tijd nemen. Met dit soort projecten ga ik niet haasten. Komt goed.

Deze G-1 ligt al zeker ruim 10 jaar te wachten op zijn tijd. Ooit gekocht in het oude vertrouwde gulden tijdperk voor heel wat minder dan de genoemde 60 euro's. De basis G-1 kit overigens ook. Een beetje geduld en speuren op ebay levert nog wel eens wat leuks op. Ik vond de andere G-1 dus in Frankrijk samen met een paar Heller klassiekers voor een heel schappelijk prijsje.

Ik hoop aankomend weekend een beginnetje te kunnen maken met de motoren en de cockpit. Ook wil ik nog even een vergelijkend waren onderzoek houden. Op een proefstukje de LVA kleuren van White Ensign Models vergelijken met enkele Humbroll varianten. Ik heb hier op het forum al enkele overtuigende kleurencombinaties voorbij zien komen. Ben benieuwd.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2010 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik ben benieuwd, zo te zien een mooie kit van een mooie kist!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2010 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Biggles schreef:
White Ensign Models


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :cry:

Niet doen!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 mei, 2010 9:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Wees gerust. Ik heb je kleuren receptje van je D-XXI (en Paulus zijn D-XXIII) overgenomen en ga dat vergelijken met de WEM kleuren. Die heb ik namelijk toch in huis en moet toch even kijken wat ze doen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement