Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2010 23:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
De basis van deze pit is mooi opgebouwd! blijft toch jammer dat de heren hier ook de plank behoorlijk mis hebben geslagen qua details.

ben je nog uit de flaps gekomen afgelopen zaterdag, hoe het precies zit?

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2010 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Mooie zitkuil, Bert. Het is soms een heel gepuzzel om er zelf wat van te maken maar het schenkt uiteindelijk wel voldoening.
Het PE komt uit je scrapbox neem ik aan want op de eerste foto's zie ik het niet terug.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2010 6:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Nielsdol schreef:
ben je nog uit de flaps gekomen afgelopen zaterdag, hoe het precies zit?
Niels


Jawel, nog meer werk ben ik wel achter.
De flap zit ook in de romp dus ik zal eerst de vleugels aan de romp moeten monteren om daarna de opening uit te frezen.

Paulus de Boskabouwer schreef:
Mooie zitkuil, Bert. Het is soms een heel gepuzzel om er zelf wat van te maken maar het schenkt uiteindelijk wel voldoening.
Het PE komt uit je scrapbox neem ik aan want op de eerste foto's zie ik het niet terug.
Paul


Zelf dingen er bij maken is leuk.
de voetensturen PE zat in een setje met 20 verschillende types, dat ik ooit aleen gekocht heb in een ver verleden.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2010 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
hey Bert, ziet er goed uit. Ik moet straks voor de S-12 ook zoiets fabrieken, dus ga ik je in de gaten houden. Zie ik goed dat je voor het instrumentenpaneel de klokjes in het voorste styreen-plaatjes uitgeboord hebt en er een 2e plaatje achter hebt geplakt?

Ga je straks alles zwart verven en de klokjes wit laten? Of ga je het anders doen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2010 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
tsjopper bob schreef:
Ga je straks alles zwart verven en de klokjes wit laten? Of ga je het anders doen?
Ik denk/hoop dat Bert betere foto's heeft van het dash dan ik heb gevonden op het wéwéwé. De S-14 in het MLM heeft een zwart dash met zwarte klokken. Ik neem aan dat Bert de metertjes straks gaat krassen... Ik zelf zou er een transparant plaatje achter hebben geplakt en daarachter een print van de klokken (maar wie ben ik? :D ). Vreemd genoeg zie ik op foto's van het dash van de ex-NLR S-14 (PH-XIV) een andere layout: zien?
Ik denk dat als je een goede prent hebt René en ik (en wellicht de rest) die best willen zien :)
Dit wordt een mooi pitje in ieder geval.


Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2010 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik heb getracht, het paneel van een productie machine na te maken van een foto in het S-14 boek.
De gaten heb ik gemaakt met een punch setje want dan kun je de gaatjes naaste elkaar er uitslaan zonder de rest te beschadigen door het "happen" van de boor.

Ik heb vellen instrument decals besteld bij Mike Grant en die ik wil proberen te gebruiken.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2010 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ziet er goed uit bert, dat punch setje heb ik ook aan zitten denken alleen vindt ik het behoorlijk prijzig plus is het rendabel voor 1/72 modellen om ziets aan te schaffen? plus ik vraag me af hoe het nou werkt met redelijk grote onderdelen is het wel te doen maar als ze behoorlijk klein zijn lijkt het mij moeilijk om op de juiste plek een gat te tikken...

Ron


Laatst bijgewerkt door Ron Kootje op di 13 apr, 2010 11:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2010 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ron Kootje schreef:
Ziet er goed uit bert, dat puch setje heb ik ook aan zitten denken alleen vindt ik het behoorlijk prijzig plus is het rendabel voor 1/72 modellen om ziets aan te schaffen? plus ik vraag me af hoe het nou werkt met redelijk grote onderdelen is het wel te doen maar als ze behoorlijk klein zijn lijkt het mij moeilijk om op de juiste plek een gat te tikken...

Ron


Ik zou niet met je Puch over je model rijden hoor. Gaten krijg je zeker, maar of je nog wat overhoudt, dat valt nog te bezien. Ik heb helaas geen oud model staan waarmee je dat mag testen. :?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: wo 14 apr, 2010 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ziet er goed uit Bert, dat punch setje heb ik ook aan zitten denken alleen vindt ik het behoorlijk prijzig plus is het rendabel voor 1/72 modellen om ziets aan te schaffen? plus ik vraag me af hoe het nou werkt met redelijk grote onderdelen is het wel te doen maar als ze behoorlijk klein zijn lijkt het mij moeilijk om op de juiste plek een gat te tikken...

Ik had het geluk dat ik er een niet zo heel lang geleden heel goedkoop kon aanschaffen, maar ik had dat ding eigenlijk al veel eerder moeten kopen.
Uiteraard is de modelbouw hobby niet rendabel.
Maar van uit knutsel hobby oogpunt bezien koop je zo'n ding een keer in je leven, en als je er netjes mee omgaat dan overleeft het ding je.
Maar net als een holpijp setje is dit ding voor een modelbouwer absoluut aan te raden.

nu weer een stapje verder met de vliegende plank !

Redelijk kuipje voor een 1:48 kitje
Afbeelding

Details aan de rechterkant, met het gesimuleerde doek en daar op een hoekje met een handel waar van ik nog steeds geen idee heb wat dat is.
Afbeelding

De bak achter in, waarachter de motordelen zitten, hoe weet ik ook niet.
Tevens zijn er flessen te zien, in het MLM zijn ze zwart, ok hier heb niet echt een idee wat dat zijn.
Aan het blokje boven in komt de rail van de canopy.
Afbeelding

Een soort van radio of iets dergelijks in de ruimte achter de stoelen, ook hier weinig idee van wat het exact is.
Afbeelding

Instrumentpaneel er even ingezet.
Typisch paneel met diverse aparte paneeltjes, bleek wat rommelig wat layout betreft maar aangezien de S-14 makkelijk te vliegen was, had men wel de tijd om de diverse klokjes te "scannen"
Afbeelding

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:48 Fokker S-14
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2010 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Het ziet er echt netjes en gaaf uit Bert!
als ik dan een klein puntje mag zeggen, de rudder pedalen staan niet allemaal even recht.

Succes verder!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement