Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2010 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dag Edwin,

Ik heb net nog eens zitten staren naar de inhoud van deze kit. Zit er eigenlijk wel iets van een interieur bij? Heb je verder gecheckt of vleugels mooi recht zijn? Bij resin kits met zulke dunne vleugels kunnen deze nog wel eens krom trekken.

Ben zelf momenteel op Ebay aan het beiden op zo'n Omega kitje, 't is een Fokkker wie wwet...

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2010 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Hoi Nico,
Er zit wel wat interieurdetail in, maar het is niet heel veel... Er zitten stoeltjes bij, stuurknuppel en voetenstuur. Gelukkig zijn de cockpitopeningen erg klein, veel valt er dus niet te zien.

De vleugels van deze Fokker zijn juist wel lekker dik, en ik heb niets gemerkt van kromgetrokken delen (in de hele kit niets van te zien). Ook de vleugelsteunen en landingsgestel zien er oke uit, hoewel ik wel denk dat ik het landingsgestel meot aanpassen.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 maart, 2010 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Hoewel mijn hobbykamertje helemaal volgestouwt staat met babyspullen heb ik me gisteren een weg weten te banen naar mijn hobbytafel. Het voelde alsof ik met een kapmes door de jungle moest!

De neus is nu helemaal af, nu moet ik nog de cilinderbanken gaan scratchen, die uit de motorkappen steken. Ook het interieur krijgt vorm, de interieuronderdeeltjes zijn geschilderd. Zodra dat gedaan is, is de romp in elkaar zetten een koud kunstje.

Ik kreeg zaterdag een foto van het toestel dat ik aan het maken ben, die kan ik dus hier plaatsen, hebben jullie even een idee waar het nu precies om gaat.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 apr, 2010 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Mijn Fokker project staat inmiddels stil, wegens gebrek aan hobbykamer... Dat is nu de babykamer geworden. Ik krijg weliswaar een nieuw hobbykamertje terug, maar dat gaat nog even op zich wachten. De zolder moet nog verbouwd worden!

Gelukkig kan ik melden dat in het kader van 100 jaar Fokker mijn boek over de Fokker C.5 goed op schema ligt!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Het is hier nog steeds rustig aan het front. De buik is er nog, en de baby nog niet... De tussenliggende tijd is er veel gebeurd, de babykamer is helemaal af, en inmiddels ben ik hard aan de slag om mijn nieuwe hobbykamer te bouwen. Dat vergt wat zweetdruppeltjes (zeker met dit weer), maar a.s. vrijdag ga ik een grote slag maken door veel schilderwerk te gaan doen. Dan zijn we er nog niet, want de wanden moeten behangen worden en er moet laminaat gelegd worden. Dan naar de Ikea scheuren voor een brouwtafel en een mooi planken systeem voor de brouwspulletjes. Dan krijg ik voor het eerst een heuze permanente brouwplaats in mijn casa! Kan ik mooi tussen het luiers verschonen nog eens wat aan onze mooie hobby doen!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Suc6 met de klusserij en sterkte straks met de bevalling. Spannend! Eerste? Wanneer?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2010 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Thanks!
Ja, het wordt onze eerste, de ETA :lol: is 11 juli. Het wordt nu echt spannend 8)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 jul, 2010 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Als jullie het maar niet tijdens de Finale timen.... :mrgreen:
Succes met het papa worden, zal aan jullie denken zondag!

enne, een heuse vaste brouwplek.....daar ben ik ook mee bezig :-)

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jul, 2010 14:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
We zijn in ieder geval goed voorbereid, als het een WK baby wordt. De oranje romper is al in huis, en we hebben - toevallig of niet - een oranje met beige kinderwagen. Laat maar komen dus zondag ;-)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 9:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Twee maanden verder en ik kan melden dat de brouwkamer heel rustig vordert. Volgende week behangen en de week daarop laminaat leggen. Dan nog werken aan de inrichting, want ik krijg zowaar een bouwtafel met opbergcapaciteit. Het gaat allemaal heel manana manana, maar wat wil je ook met zo'n klein hummeltje dat je zo lief aanlacht :P

Conclusie: Ik ga het zeer waarschijnlijk niet redden om de DC.1 op tijd af te krijgen :cry:

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement