Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
misschien zééééééééér voorzichtig wat verwarmen met een luchtblazer en tegelijkertijd wat druk uitoefenen ?? t'is maar een gedacht hoor, zoiets zou ik wel durven proberen. Mooi toestel overigens.

grtz
Chris

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx voor de tips! Ik heb inderdaad uiteindelijk Darka's suggestie geprobeerd; met precies die motivatie... wat kan een beetje water nou voor schade aanrichten?

Ik heb wat water in de waterkoker gekookt, ff laten staan, staarten erin, even laten liggen, en dan in model buigen en dan meteen in een glas met koud water. En top, helemaal weer recht! :)

En toen nog een verrassing; een envelopje van Curt Summers met daarin het beloofde glaasje, top service dus! :)
Afbeelding

Verder ook nog ff aan het prutsen geweest met de rest, van de cabine zie je straks zo goed als niks meer, dus daar niet enorm veel aandacht aan gegeven. In de cockpit zelf nog wat gordeltjes gezet, maar aangezien ik deze gewoon OOB wil maken (ben al genoeg met cockpits bezig met de Junkers) ook niet veel meer dan een washje en dry-brush gedaan.

Daarna even een dry-fit, want we zijn natuurlijk wel nieuwschieruggg:
Afbeelding

En na wat verder prutsen ook de romphelftjes op elkaar geplakt, geen kieren, wel wat hoogteverschil dus het schuurpapier mag ook weer aangesproken worden!
Afbeelding
Het richtingsroer heb ik er ook afgehaald en ga ik straks in een hoek monteren, de hoogteroeren weet ik nog niet of ik die ook ga doen.

De gondels heb ik inmiddels ook in elkaar zitten en geschuurd, daar moeten nog wat details op gescribed worden en dan kunnen die aan de ondervleugel bevestigd worden.

Later meer! :)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Je gaat hard Jeroen!

hij begint er al aardig goed uit te zien zo!

De water-methode is echt ideaal! 'k deed dat vroegah met de resin muurdelen van huisjes ook, die waren vrijwel allemaal krom, effe in goed heet kraanwater, en voila, weer recht!

Succes verder!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Respect voor die decal-designers!

De DH89 ligt nog steeds vredig te drogen, en ben nu al de hele avond aan het spelen met Inkscape om de niet verkrijgbare decals te ontwerpen en zo krijg je echt respect voor die decalmakers die hele logo's en andere complexe dingen in dit soort programma's zetten!
Of hebben zij een trace-tooltje dat wel in 1x werkt? :mrgreen:

WIP:
Afbeelding

Wel leuk om te doen trouwens, het werk wat er door deze keuze bij komt is ook één van de redenen geweest niet overdreven veel extra te gaan detailleren bij deze kit; anders komt ie nooit af! ;)

Gr. Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 13:06 pm
Berichten: 622
waarom laad je niet een font?

http://www.simmerspaintshop.com/forums/ ... -fonts-19/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 23:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ziet er mooi uit hoor!
Ga zo door

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: DH Haviland
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2009 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Hoi Jeroen

ziet er leuk uit dit vliegtuigje ,heb hem zelf op dit moment in in de ijskast staan moet alleen nog draden voor spannen maar nog geen zin heb de uitvoering Queens Flight ,en heb er ook nog 2 op vooraad waarvan ik 1 in Nederlandse uitvoering wil maken .

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2009 8:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
We hebben een trace-tooltje, inderdaad, maar daar kom je er niet mee, want dat werkt ook niet 100%. er zit nog behoorlijk veel aanpassingswerk bij. Ook gebruiken we fonts, maar, ook die dienen met enige regelmaat ook aangepast te worden, omdat er toch wel ergens een afwijking zit.....

Maar goed, 'k hoop dat alles verder gelukt is? succes met de decals!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2009 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx voor de reacties! :) Vandaag niet zoveel kunnen doen aan de DH89 wegens andere verplichtigingen... maar wel de decals afgemaakt. Nu nog inkleuren! :)

@Snautzer: dat is ook een goeie link! :) Alleen zijn dit civiele registraties en dat is weer een heel ander lettertype. Heb uiteindelijk de letters 'overgetrokken' over het plaatje in Inkscape, dat is vooral in het begin even werk, maar naar mate je verder gaat word je er steeds handiger in. Link staat desondanks in de favorieten, want daar is nog veel meer te halen aan letters en logo's.

@Gerald: zeker afmaken, want die King's Flight is ook een erg mooi schema! Maar als ik deze kit met kit-decals zou moeten maken werd het die versie van de Royal Navy, die zilver met rood ziet er ook fraai uit.

@Niels: Sja, dat dat tracen niet altijd goed gaat was ik inmiddels ook achter; maar met handmatig tracen kom je ook een eind (igv de registraties, dan). Voor de Olley Air Service tekst heb ik een zo goed als gelijkend lettertype gevonden, alleen die 'E's zijn wat anders maar daar kan ik mee leven... ;)

Afbeelding
Dit is trouwens hoe het er nu uit ziet, ook al geschaald voor de goede grootte op de kist, nu enkel nog inkleuren al is dat ook een fluitje van een cent heb ik al gezien. Ingewikkeld maar leuk werkje, dit, heb gelijk extra decal papier besteld in de brouwersshop want dit ga ik nog wel vaker doen ben ik bang!

Prettig weekend!

Gr. Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik wacht nog lekker op decal-papier, en aangezien die dingen straks ook nog eens ergens opgeplakt moeten worden en vriendinlief vanavond moet werken (lekker rustig in huis!) eerst maar eens een CD van Tenacious D in de player gemikt, bakkie thee d'r bij en eerst maar eens wat aan dat andere project gedaan, de Junkers...

Daarna eerst de raampjes afgeplakt, wat een feest! En daarna flink aan de schuur, pas en plamuur geweest, en het begint zowaar op een Rapide te lijken. Kitje past eigenlijk best goed in elkaar; alleen de vleugel onder had nog wat shims met stripjes plastic nodig aan 1 kant en zoals je ziet zit dat nu in de plamuur. Verder nog 2 kleine sinkmarks, maar ik heb dit wel veel erger gezien! Veel past al vrij goed door het goed uitlijnen en schoonmaken van de pasvlakken, zoals de motorgondels. Beetje schuren en voila! Wel heb ik alle paneellijnen op de motorkappen vlakgeschuurd in opnieuw gescribed, vond ik leuk maar heeft verder weinig zin :P

Maar goed, foto's moeten er ook zijn...:

De brouwerstafel als ik met 2 kitjes bezig ben...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil d'r eigenlijk zo snel mogelijk primer overheen mikken, want dat zilveren plastic word je helemaal kriegel van omdat je alles schuursporen, naadjes en weggewerkte vlekjes blijft zien...

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement