Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 nov, 2009 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Nou, Hij klaar!

't is geen toppertje geworden, maar wel een leuke opvulling naast andere Spaanse Burgeroorlog toestellen, en hij's blauw, dus valt wel een beetje op 8)

na de glanslaag over de decals heb ik dus een wash van bruin en zwart toegepast, daarna nog een beetje gedrybrusht rond de uitlaten.

Uiteindelijk een matte laag om het geheel af te werken.
Vervolgens heb ik nog walkways geplaatst, dit, is een voor mij nieuwe techniek, van Tamiyatape wat zwart geverft is, op maat is gesneden en is aangebracht, en, dat ziet er best netjes uit (walkways liggen er altijd best wel heftig op bij echte vliegtuigen is me laatst opgevallen)

D'r zit her er der een klein beetje silvering helaas. ook ben ik niet tevreden over de canopy. verder zijn dus de decals te groot :cry:

maar goed, hier een stel foto's, als 't vandeweek een beetje mee zit ga ik nog een paar foto's maken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu op naar het volgende model, de Heinkel He111B, waar ik morgen hoogstwaarschijnlijk een topic over open!

Nu, slapen, en weer eens werken. De vrije dagen zitten erop :(

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 8:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Leuk ding Niels.
Die walkways is een supertip. Kan me voorstellen dat het in het echt ook een goedje is dat misschien te vervangen is. Van dat dikke zwarte dakleer achtige spul misschien. Dat met die tape ga ik nog es toepassen.
Verder de grootte van de decals, valt eigenlijk niet op, misschien de registratie aan de zijkant.
Jammer dat je mn tipje niet geprobeerd hebt, zelf weten, maar m.i. zijn dit ideale kitjes om e.e.a. uit te proberen. :wink: maar.. Boeie!!
Al met al een leuk ding neergezet. Weet ook niet of er meer, misschien betere, modellen van dit vliegtuig zijn, maar dit ziet er leuk uit.
succes met je heinkel

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op wo 11 nov, 2009 9:34 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ach,..

.wat is een toppertje! Het is een leuk model geworden en zeker een leuke aanvulling.

@ Darka: er bestaat een 1/48 versie van Eduard, da's best een goede!

Groetjes, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
'k heb wel een poginng gewaagd, maar het was (nog) geen succes arjen, heb het dus weer over gespoten. ik wil het eerst eens op een groter model uitproberen, deze is wel heel erg klein....

groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Leuk model geworden! :D De canopy is inderdaad een beetje tricky, maar deze ziet er toch goed uit, toch?!. Verder een mooi schema geworden, weer eens wat anders tussen alle camouflages, dat blauw.

De walkways zijn soms inderdaad te vergelijken met een stuk "dakteer"dat je op de vleugel plakt. Maar in het algemeen is het maar hooguit een paar millimeters dik. De geverfde varianten zelfs nog dunner. Toestellen met houten/linnen vleugels hebben overigens vaak een dik stuk versteviging onder de walkway zitten.

Zat het staartwieltje ook tussen de resin onderdelen of heb je de Heller versie aangepast? Dit oogt goed. Ik vraag me toch wel af wat het idee van Heller was achter hun constructie. Op geen enkele foto ben ik dat extra "pootje" nog tegen gekomen.

En tja, ik vind het eigenlijk een klein beetje "lullig" om zo te meldden :oops: , maar doe het toch als tip; (geld nl ook bij de vele Storch's die je op stapel hebt liggen) de echte motoruitlaten zitten recht onder de romp. De uitsparing aan de zijkant dienen ergens anders voor...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 18:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
't staartwieletje is aan de hand van de tekening aangepast (gewoon 't stangetje weggesneden uiteraard) dat van die uitlaten was mij niet bekend, daar zal ik in de toekomst eens wat vaker naar gaan kijken dan!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement