Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2010 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Het heeft "even" geduurd, maar dan hier eindelijk ook een foto update van mij :brouw:

Zoals al eerder gemeld, ik heb nogal oorlog gehad met de decals. Deze zijn echt heel erg teer. Alleen al er naar kijken en ze scheuren. Dus uiteindelijk met een hele donkere zonnebril op toch wat decals kunnen plakken. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas dus veel beschadigingen en na de eerdere pechvoorvallen had ik dus weinig fut om door te gaan. Maar toch, na een tijdje maar weer wat gedaan. De rest van de decals erop gezet, nu met blinddoek en uiteindeiljk had ik alles erop.
Maar vanwege de vele scheuren e.d., kon dit geen model meer worden die in bling bling staat geshowed zou worden. Dus ik ben begonnen met verweren. De eerste stap is gedaan dmv de airbrush een stoflaagje spuiten en daarna met pro modelers wash aan de gang gegaan om de panellines op te vullen en nog meer stof toe te voegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu dit gedaan is kan ik aan de gang gaan met wat (pin)washes en pigmenten en dan ga ik het voor gezien houden met dit model. Want nadat ik de mask van het cockpitje had gehaald, bleek er onder het cockpitglas aanslag te zitten. Geen idee waar dit vandaan is gekomen, want ik had alles helemaal schoongemaakt voordat ik het ging vastlijmen. Ik ben bang om de verf te beschadiggen als ik de cockpit eraf, dus waarschijnlijk gewoon nog meer stof toevoegen :D

mmm , ik zie nu dat deze foto's al weer wat ouder zijn en ik ook o.a. de motoruitlaten allang bevestigd heb. Snel nieuwe foto's maken van de huidige stand van zaken.

Erwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Nu ik eindelijk weer bezig ben met wat foto's meteen maar doorknallen. Hopelijk is dit voor mij ook weer een start om eens flink aan het brouwen te gaan. (krijg je straks natuurlijk weer de smoezen dat het zo mooi weer buiten is, maar dan moet ik maar buiten gaan brouwen).

Oke, we waren dus al wat verder dan de foto's dit ik gisteren online had gezet. De uitlaten waren al geplaatst en het vervuilen van het model is ook al een stapje verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Detail van de uitlaten. Gekleurd mbv de tamiya make up setjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is duidelijk te zien dat er dus dikke aanslag zit aan de binnenkant van de cockpit. Alsof de cristal clear (of hoe het ook heet) is gaan uitdampen en op het glas is gaan zitten ofzo. Al lijkt mi dit onlogisch, want het goedje dat ik heb gebruikt is juist bedoeld om een doorzichtige verbinding te krijgen en zo cockpits/lampen e.d. vast te zetten. Er is dus geen seconde lijm gebruikt.
Afbeelding

De ring zonder de Interceptor
Afbeelding

Afbeelding

En de Interceptor zelf ook nog even los op de foto
Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap zal zijn om met (pin)washes aan de gang te gaan en nog wat kleinere olie lekkages/vegen etc. te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 13:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Rwinvos,

Je model ziet er mooi uit en erg geslaagt met verweren.
Persoonlijk vind ik ook de ruit geslaagt, misschien iets te veel vuil maar ik vind het niet storend. :D
Maar ik snap dat je zelf altijd je model met een vergrootglas bekijkt. :wink:

En hoop inderdaad dat je bouwdip snel over is want straks ook nog een volgende groepsbouw (P.A.R.R.). :brouw:

Succes verder.

Grt SAM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
SAModelbouw schreef:
Hey Rwinvos,

Je model ziet er mooi uit en erg geslaagt met verweren.
Persoonlijk vind ik ook de ruit geslaagt, misschien iets te veel vuil maar ik vind het niet storend. :D
Maar ik snap dat je zelf altijd je model met een vergrootglas bekijkt. :wink:

En hoop inderdaad dat je bouwdip snel over is want straks ook nog een volgende groepsbouw (P.A.R.R.). :brouw:

Succes verder.

Grt SAM



Eej SAM,

je hebt gelijk hoor, ik vind het eigenlijk ook overkill de vervuiling, maar aangezien de vele beschadigingen bij de decals had ik weinig keuze helaas. Veel meer dan wat zwarte roet uitstoot op de Interceptor was ik niet van plan, maar ach, lekker vies maken is ook wel grappig. Kan ik mooi een beetje oefenen voor de PARR straks. Ik ga nu alleen nog met wat olieverf aan de gang en dan is deze klaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Hoi Rwin,
Kan het zijn dat iets in de cockpit nog niet uitgehard was? Lijm en/of verf? Zo te zien zou daar de oorzaak kunnen zitten. Inderdaad lijkt het me zo goed als onmogelijk dat kristalklier hiervoor gezorgd heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Eej Plakker,

Ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Maar ja, het is niet anders. De volgende wordt gewoon nog beter :wink:



En dan nu tijd voor de eindfoto's. Misschien dat de deadline een maandje opgeschoven gaat worden, maar ik wilde hem toch nu al als eindresultaat gaan showen. Er valt nog wel het een en ander te verbeteren, maar ik vind het nu wel mooi geweest. Morgen begint de P.A.R.R. en dat gaat ook weer een hele nieuwe uitdaging worden.

Sorry voor de foto's, maar momenteel geen tijd om de "foto studio" op te zetten (lees: werkplek opruimen en papier neerzetten) Over een paar minuten visite en er wachten een paar oranje gebakjes op mij beneden :brouw: )
Dus bij deze, mijn inzendig voor de kans op eeuwig durende roem (al heb ik zelf zo iets, deze gaat onderin de vitrine)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2010 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Rwinvos schreef:
Eej Plakker,

Ik denk dat je daar wel gelijk in kan hebben. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Maar ja, het is niet anders. De volgende wordt gewoon nog beter :wink:



En dan nu tijd voor de eindfoto's. Misschien dat de deadline een maandje opgeschoven gaat worden, maar ik wilde hem toch nu al als eindresultaat gaan showen. Er valt nog wel het een en ander te verbeteren, maar ik vind het nu wel mooi geweest. Morgen (over een maand dus pas zie ik net :mrgreen: ) begint de P.A.R.R. en dat gaat ook weer een hele nieuwe uitdaging worden.

Sorry voor de foto's, maar momenteel geen tijd om de "foto studio" op te zetten (lees: werkplek opruimen en papier neerzetten) Over een paar minuten visite en er wachten een paar oranje gebakjes op mij beneden :brouw: )
Dus bij deze, mijn inzendig voor de kans op eeuwig durende roem (al heb ik zelf zo iets, deze gaat onderin de vitrine)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement