Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Nice!!!! Ziet er al mooi uit.
Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Pilootski erg berucht. :evil:



Is echte eikel. :roll: :lol:
Afbeelding

Zonder gekheid: erg knap gescratcht, en ik zag dat de man inmiddels een helm heeft gekregen. Een beetje meer incognito, zeg maar. :wink:
Ben je trouwens niet bang dat teveel plamuur je straks gaat opbreken?

Erg leerzame groepsbouw trouwens. :P



e.z. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2009 2:42 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
:lol: Leuk opgemerkt Easy :lol:

Net nog wat zitten brouwen, gisteren ook al zoals je kon zien, en ik ben tot één duidelijke conclusie gekomen: mijn kwastwerk is niet bijster veel waard :?

Gisteren heb ik dus in grote lijnen wat de camo uitgezet, dus lichtgrijs geverfd, gaten voor het donkerder grijs opengelaten etc. De verf was duidelijk niet goed verdund en lag er dus streperig op. Het donkerder ging dan al een pak beter, 1 op 1 verdunnen kwast wel aardig weg voor vallejo. Het is dan lekker dun, en je kunt mooi gaan opbouwen. Dat is de theorie toch, want dat lukt nog niet goed bij mij :lol:

Nu, ik had dus de grote lijnen uitgezet, zie update van gisteren. Dan werd het tijd om het blauwgrijs te gaan afplakken en het lichtgrijs netjes te doen.
Afbeelding

Vervolgens heb ik nog wat zitten spelen en zoeken met de verdunning van het lichtgrijs, ongeveer 1 op 1 was wat té dun (en dat heeft gevolgen voor later :( ), iets minder ging heel wat beter. Dus zo maar een aantal keer de bovenkant gedaan, stuk per stuk en tegen dat je klaar bent kun je meteen herbeginnen, Vallejo droogt lekker snel. De verf heeft de neiging om vanzelf behoorlijk strak te gaan trekken, dus dat valt wel mee.

Afbeelding

Er zijn op de bovenstaande foto nog best wat onregelmatigheden te vinden, en ik denk dat het grootste deel aan mijn slechte eerste lagen ligt. Die moet in het vervolg dus véél beter. Ik heb ook best veel lagen moeten kwasten omdat ik op veel plaatsen met het lichter grijs terug over het donker moest, en dat dekte dus niet goed zo verdund.

Grootste zaak dat ik er dus uit geleerd heb, is om de basislaag veel beter te verzorgen, dat scheelt enorm veel problemen later.

Het werd dan tijd om de tape eraf te halen, en dat zorgde niet bepaald voor vreugde... Véél bleeding (tape plakken op 1/144 is behoorlijk nasty), door het kwasten ook, met een airbrush zou ik dit niet gehad hebben. maar ik wilde per se gaan kwasten ;) . Ook veel opstaande randjes. Dit is waarover ik het eerder had, de té vloeibare verf dreef tot aan de tape en hoopte zich daar op, droogt op, koekt aan. De volgende laag brengt ook wat extra, en het hek is van de dam...

Op de volgende foto's is de bleeding al grof bijgewerkt, aan de randjes nog niets gedaan.

Vanop een afstandje best nog okee:
Afbeelding

Maar als we dichter gaan kijken wordt het gewoonweg intriest
Afbeelding

Afbeelding

:(

Ik baal dus behoorlijk, had niet verwacht dat het meteen goed zou gaan, maar zo slecht had ik het nu ook niet verwacht. Maar we zouden geen modelbouwers zijn als we daar niets op weten te vinden ;) Vooreerst ga ik de lak nu enkele dagen goed laten uitharden, want Vallejo is zeer kwetsbaar en ik heb geen primer aangebracht. Daarna ga ik voorzichtjes nat de boel opschuren, volledige kist. Zo hoop ik de randjes weg te schuren en het lichtgrijs wat effener te maken. daarna komt er een afwerkingslaag lichtgrijs en dan ga ik het donker gaan verzorgen.

Op of aanmerkingen zijn welkom :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2009 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ik ga meestal als ik langs tape schilder naderhand met een cocktaille prikkertje met de verdunner van het bepaalde merk verf langs de randen het kost wat prikkers maar het werkt wel.
Ziet er mooi uit die kist voor de rest.

Grtz Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 okt, 2009 21:38 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
De hele kist is ondertussen al een weekje van de verf gestript, wegens niet meer te redden ;)

Vandaag dan EINDELIJK tijd gevonden om primer te spuiten. Dat ging vlotjes, maar de rest was minder. Ik had gehoopt het hele toestel klaar te hebben dit weekend, dus alle verf gespoten, echter was dat zonder de kieren, putten en gaatjes gerekend. De priperlaag heeft nog veel foutjes blootgelegd die eerst weggewerkt moesten worden.

Aanschouw plamuurfestijn ikbendetelkwijtgeraakt:
Afbeelding

Afbeelding

Het plan is nu om de plamuur nog wat te laten drogen en dan schuren, zodat ik morgenvroeg kan gaan pre-shaden en camo erop kan zetten. Laat ons hopen dat dit keer mijn planning wél wat slaagkansen heeft :roll:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 22:26 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Zo, ik heb zondag flink doorgewerkt en was nipt op tijd klaar met alles. Ondertussen is 't vliegmsjien volledig gespoten, in de glim gezet, decals erop, wash in de panellines erop en aan't wachten op een mat laagje ;)

Thuis gespoten, en dan maar goed in keukenpapier gewikkeld en mee op de trein naar Gent. Aangezien ik 's avonds stond te spuiten en gehaast was, heb ik geen tijd gehad om het spuitwerk goed na te gaan, en dat merk je ook, hier en daar dekt de verf niet 100%, wat jammer, maar niets aan te doen, het valt nu ook zo erg niet op.
Afbeelding

Spelletje: zoek de Berkut!
Afbeelding

Afbeelding

Decals :)
Afbeelding

En wash. Bovenaan heb ik basaltgrijs genomen, onderaan grijs dat nét een tintje donkerder is dan de basiskleur, dus dat valt niet echt op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand die goed kan fotoshoppen en mijn tafel er als een bergachtige ondergrond kan doen uitzien? ;)
Afbeelding

Afbeelding

Wat nog te doen:
-pitot tube kleurtjes geven
-de inlaten nog wat kleur geven
-ondergrondje in mekaar boksen, ik heb al een ideetje, maar dat verklap ik nog niet :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk kistje geworden toch. Goede keuze om het verfwerk opnieuw te doen. Hoe heb je de oude verf verwijderd? Met nieuwe Muscle? Werkt dat nog wel dan? Ik heb nog een beetje van de oude Muscle in de garage staan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2009 0:46 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik heb de oude verf verwijderd ja, maar ovenreiniger werkt sowieso niet al te best met Vallejo, dat heb ik al eerder mogen ondervinden.

Ik heb het geprobeerd met biotex blauw, maar blijkt dus dat ik de groene moest hebben en dat werkte dus niet lekker, dus maar een schuurpapiertje erbij genomen :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2009 1:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
Dit is een hele mooie kist geworden.

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2009 7:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
das zeker een gaaf ding geworden.

Vind het juist heel realistisch dat de verf niet helemaal dekt. Enerzijds een leuke pre-shade.. Anderzijds een typisch russisch iets.. De verf is daar i.r.l. ook vaak op, daarom een dergelijke kist.

Zeer leuk exemplaar van de berek*t :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement