Bert Takken schreef:
Wat de anderen zeggen, heel leuk dio, veel details. Mooi schilderwerk op de figuren. Dat is waar ik vaak het eerst naar kijk. Het is zeker niet de 1e keer dat je figuren gedaan heb. Wel een paar kleine dingetjes. De Wehrmacht soldaat die de bordjes verhangt, let op de gietnaadjes, met name in op zichtbare plekken als bovenarmen, ik weet niet waarmee je schildert, maar borstel de figuren ff af. De commandant heeft bij de armen aan rugzijde wat opening en ik zie dat je her en der geplameerd hebt. Ik werk dan vaak met witte houtlijm, na 10 minuten even een vochtig penseel er over heen
Qua dry rushen van de highlight zou ik 2 sessies toepassen, dus eerst basis/ in dit geval blauw, ca 75% basis en dan basis met blauw. Ca 25 % basis.
Maar dat is alles bezien door mijn bril, over de tank en zo durf ik minder te zeggen
Hoi Bart,
Dank voor je kritische blik en tips.
Over de figuren ben ik ook het mist tevreden mede door het drybrushen. Naderhand heb ik een set make- up kwasten aangeschaft om een betere egale dekking te krijgen.
Plan was om de bemanning verschillende kleuren blouses te geven. Mix tussen blauw,groen en grijs.
Omdat het diorama veel kleur bevat leek dat een goed idee om dat door te zetten. Niet erg gelukt dus.
Denk wel dat ik nog een poging ga wagen om alsnog de figuren te verbeteren, evenals wat punten mbt de panzer en boom.