Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: The Roadtrip
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2020 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Jaja! Ik ben gewoon nog aan het bouwen! Na een heeeuuuule lange tijd niks gepost te hebben, want tijd/verplichtingen/school/werk/stage noem het maar op, eindelijk iets afgemaakt! Dat verdient natuurlijk een topic met wat foto's.

Ik ben met dit diorama al best een tijd bezig geweest, groots begonnen qua idee maar helaas niet uit kunnen voeren. Hoe zit dat dan? Het idee was om de Takom T3 transporter bus, om te bouwen naar een camper (jaa gelukt). Echter wilde ik mijn skills verbreden, door gebruik te maken van verlichting. Nou komt ie: 2 gele koplampen, 2 rode achterlichten en een lampje in de koelkast van de camper. Uitgetekend, berekend, getest; werkt helemaal prima. Dryfit in de camper; werkt nog steeds helemaal prima. Laatste keer controleren qua + en -, en de lampjes in de camper voordat ik de kap erop plak; je raad het al, werkt helemaal prima. Nu komt het leuke! Kap vastgelijmd, kan nergens meer bij bij de lampjes: 1 koplamp werkt nog.... :roll: En het leuke hiervan: de koplampen waren in serie bevestigd en gesoldeerd. Affijn, dat dus ter zijde. Andere problemen met het diorama, of met name de camper: wielen die afbreken, spiegels die afbreken, lampen die niet werken, boom die losschiet uit de ondergrond, randen van het diorama die kapot breken.

Ik was en ben er ondertussen helemaal klaar mee, en heb besloten om er niet langer meer aan te gaan zitten want dan blijven mij dingen opvallen.

Gebruikte kits/onderdelen/aftermarket/diospul

Foto's
De foto's! Gemaakt met de mobiel en daar waren ze mooi, hopelijk hier ook :)
photo 527112
photo 527111
photo 527110
photo 527109
photo 527108
photo 527107
photo 527106
photo 527105
photo 527104
photo 527103
photo 527100
photo 527099
photo 527097
photo 527096
photo 527095
photo 527094
photo 527093
photo 527091
photo 527090
photo 527087
photo 527086
photo 527086
photo 527085
photo 527084
photo 527083
photo 527081

Laat maar weten wat jullie ervan vinden! Mocht iemand geinteresseerd zijn in bepaalde detail foto's, laat maar even weten!

Houdoe!
Nicky


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: The Roadtrip
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2021 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Wat een interessant diorama!
(Ik kijk te weinig in dit hoekje :oops: )

Veel te zien, maar ook een bijzonder verhaal en sfeer (bijna Apocalyptisch) met dat winkelwagentje en de moeder met kind en vader die wacht met twee bordjes. Je kunt er zo een heel verhaal bij bedenken. En al die details zoals de vaat. Ze staan er al een tijdje dus.

Interieur is goed gelukt.

Details; Ik had er zelf een (ingeklapt) hefdak op gemaakt. (Maar een normaal dak wat je nu hebt kan ook goed hoor) En de Takom-kit is oorspronkelijk een militaire T3. Dit zie je bijvoorbeeld aan de punten rondom de voorruit waar de verduisterings/anti glare doeken aan vast gemaakt konden worden. Voor een civiele versie had ik dit strak gemaakt. Maar zo zijn er meer dingen, dit is wat geneuzel in de marge. Sfeer is top!

Jammer van de pech met de verlichting.

De Mercedes-ster doet mij erg denken aan de keer dat ik met mijn T4 camper in het buitenland met grote pech bij de Renault-dealer stond en ze me daar niet -wilden- helpen omdat ik een VW had. We voelden ons toen ook zo ontheemd. :wink:

Complimenten!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: The Roadtrip
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Op zich wel leuk geworden Nicky. Om je skills te verbeteren prima toch, de volgenden worden zo steeds weer strakker omdat je elke keer je verbeterpunten meeneemt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement