Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2018 16:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 dec, 2014 13:16 pm
Berichten: 70
na een lange tijd afwezig te zijn geweest op het forum dacht ik dat het wel weer eens tijd was om wat te plaatsen. ondertussen heb ik namelijk zekerweten niet stil gezeten. het leek mij altijd al wel leuk om een diorama te maken in de wintertijd. en toen de camouflage van mijn king tiger van zvezda mij een beetje tegenviel, dacht ik laat ik eens een whitewash proberen. ik heb de witte laag verf niet al te dik gemaakt waardoor over de hele tank de camouflage er duidelijk doorheen te zien is. om op sommige plekken een beetje een afgesleten verflaag na te maken heb ik de haarlak methode gebruikt. om de tank wat meer in het diorama te laten passen heb ik op sommige plekken een beetje soda als sneeuw gelijmd. de schaal is trouwens 1/35.
photo 435890
photo 435889
photo 435891
photo 435896
photo 435880
ik heb de bassis van de ondergrond van het dioramma gemaakt uit styrofoam waar ik vervolgens een aantal leistenen heb ingedrukt om de base wat minder saai te maken vervolgens heb ik een laag klei over het diorama versprijd waar ik op het pad de tracks van de king tiger heb ingedrukt zodat het lijkt alsof de tank er niet door een reusachtige kraan is neergezet. ik heb het diorama daarna netzoals bij ieder diorama bruin geschilderd als ondergrond en begrast. de bomen zijn zelfgemaakt. op een manier die ik ooit een keer heb gezien om bomen te maken voor een treinbaan. door een stuk ijzerdraad te pakken van ongeveer 2 keer de lengte die je wilt hebben voor de boom vervolgens vouw je deze dubbel en haak je de ene kant in een haakje en de andere kant in de boormachine hiertussen heb ik vervolgens kokosvezel tussen gedaan en dan voorzichtig het ijzerdraad draaien waardoor alles stevig op zijn plek blijft zitten. daarna heb ik de bomen bruin gespoten en bestrooid met een bepaald soort strooisel. vervolgens zag het er al wel redelijk uit maar om er een winter sfeer aan te geven heb ik alles ingespoten met lijm en daarna er soda overheen gestrooit. de bomen heb ik daarna nog een aantal lagen moeten geven omdat die nog erg groen waren. omdat er flink wat hoogteverschil in het dio zit kon ik geen houten afwerkrandje gebruiken voor de zijkanten, dus heb ik een aantal foto's uitgeprint van het ardennen offensief en heb ik daarmee de randen bekleed. ik ben zelf zeker niet ontevreden over het resultaat.
photo 435881
photo 435882
photo 435894
photo 435887
photo 435888
ook heb leek het me leuk om een keer iet echt zlef te bouwen zonder bouwdoos of iets.
om met een wat makkelijker iets te beginnen dan bijvoorbeeld een compleet voertuig heb ik gekozen voor een kar98 in 1/6. om de juiste afmetingen te bepalen heb ik een aantal afbeeldingen van dit wapen in de juiste schaal uitgeprint. en ben toen maar gewoon begonnen en uiteindelijk vind ik het resultaat niet verkeert. alleen kan ik nog heel wat oefenen met het schilderen van hout want dat lijkt nu meer alsof er gewoon een aantal strepen op een bassiskleur staan. om een indruk te geven van de grote heb ik er een 1/1 kogel van het betrefende wapen bijgelegd.
photo 435861
photo 435858

_________________
groetjes
gerben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Zeer mooie King met dio!!
goed gelukt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement