Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 12:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Een tijdje geleden had ik in het koopspook een post geplaatst van een paar aankopen van een sci-fi franchise waar ik fan van ben: Halo.
Oorspronkelijk zijn de modellen bedoeld voor tabletop wargaming, maar mij ging het meer om de modellen dan om het spel waarvoor ze bedoeld zijn.

Korte samenvatting (als me dat lukt... :roll: ) van een deel van het verhaal tot zover (voor de mensen die de games kennen, ik haal stukjes uit de game Halo: Combat Evolved (de eerste game)):

Het verhaal speelt zich af in de 26de eeuw, en de mensheid is in oorlog met en conglomeratie van diverse buitenaardse rassen welke tesamen de Covenant genoemd worden.
De menselijke kolonieplaneet Reach is door de Covenant vakkundig om zeep geholpen en het laatste schip wat heeft kunnen ontsnappen is één kruiser: de UNSC (United Nations Space Command) Pillar of Autumn. Deze kruiser heeft één belangrijke passagier: de AI Cortana. Deze AI mag absoluut niet in de handen van de Covenant vallen vanwege de geheimen die ze bij zich draagt (waaronder de lokatie van de planeet Aarde). Tijdens deze ontsnappingspoging werd deze kruiser achtervolgd door een Covenant flottielje met het doel de Pillar of Autumn te vernietigen. Tijdens deze ontsnappingspoging stuit de Pillar of Autumn op een mysterieuze ringwereld welke in een baan rond een gasreus hangt. Op dit moment heeft de Covenant flottielje de Pillar of Autumn ingehaald en opent zij de aanval op het UNSC schip. Zwaar beschadigd maakt deze een noodlanding op de ringwereld welke als "Halo" aangeduid wordt.
(Halo: lichtcirkel welke d.m.v. lichtbreking door ijskristallen in de atmosfeer rond de maan en zon kan ontstaan.)
photo 427068
Plaatje voor de schaal van de ring, afstanden tussen objecten is niet op schaal.
De bemanning van het Pillar of Autumn weet het schip te ontvluchten d.m.v. ontsnappingscapsules terwijl de kapitein handmatig de landing inzet. Om te voorkomen dat Cortana in handen van de Covenant terecht komt wordt ook zij geëvacueerd. Zij wordt in een datachip (een veredelde en uit de krachten gegroeide SD-kaart zeg maar :lol: ) geladen en meegegeven aan John-117, a.k.a. de Master Chief (in het vervolg met MC aangeduid), een genetisch gewijzigde en chirurgisch versterkte supersoldaat en tevens hoofdrolspeler in de meeste Halo games.
Tijdens MC's verblijf op de ring komt hij erachter wat de ring is: een superwapen op galactische schaal, en wat de Covenant ermee wilt. Deze plannen weet hij de dwarsbomen en Halo onklaar te maken, maar in de latere games en boeken blijkt dat Halo niet de enige ringwereld in de Melkweg te zijn, en er dus nog steeds potentieel een groot probleem is...

Hopelijk geeft dit stukje tekst een beetje een beeld van het verhaal. Het is in het echt nog een stuk uitgebreider, want wat ik voor het gemak niet in de tekst heb vermeld is waar de ringen vandaan komen? Wie heeft ze gemaakt? Waarom zijn ze gemaakt? Wat doen de ringen precies? Wat wilt de Covenant ermee? Nou ja, genoeg vragen dus. Mocht men interesse hebben wil ik best verder uitweiden, maar aangezien ik nog druk aan het lezen ben kunnen er dingen zijn waar ik (nog) geen antwoord op kan geven. :mrgreen:

Maar goed! Op naar het model...
Zoals ik in mijn Koopspook post al had aangegeven, de schepen van de Covenant hebben doorgaans vrij organische vormen, en gecombineerd met het formaat leek dit het ideale model om mee te beginnen.

Dan nog een beetje over het schip zelf. De CAS-class assault carrier is één van de Capital Ships in de Covenant vloot en de één na grootste type schepen in gebruik bij de Covenant.
Deze schepen waren zo'n 5.346m lang, op het breedste punt 2.118m breed en 746m hoog.
In Halo 3 ODST, waarbij je voor de verandering eens niet als MC speelt maar als, zoals de titel al zegt, een ODST (Orbital Drop Shock Trooper) is een CAS-class carrier te zien terwijl deze boven New Mombasa (een uitbreiding van de stad Mombasa) in Kenia hangt.
photo 427077
photo 427078
Op onderste plaatje is rechts naast de carrier een ruimtelift te zien, voor wie zich afvraagt wat dat is. :wink:
photo 427079
photo 427080
Alle plaatjes komen van Halo.wikia.com, dus voor meer info en plaatjes, kijk daar. :idea:

Dan maar wat plaatjes van mijn modelletje. Ze zijn min of meer vanuit dezelfde hoek genomen, maar vooral de belichting verschilt. Ik ben niet ontevreden. :)
photo 426969
photo 426968
photo 426967

photo 426971
photo 426970


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 18:00 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik heb nog wat extra plaatjes geschoten met wat beter licht.

photo 427301
photo 427303
photo 427302
photo 427304
photo 427305
photo 427306
photo 427307
photo 427309
photo 427310
photo 427311


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 nov, 2017 18:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Ik vind het een leuk modelletje, persoonlijk vind ik hem wat te vlak. Ik had denk iets meer met panelen gedaan. Iets meer kleurverschillen.

P.'s. Ik het spel alleen van naam. En kan er verder niks over zeggen.

Ik ben meer van de Star Wars/Trek etc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement