Hallo allemaal,
Na ongeveer 25 jaar is het project Friesland dan afgerond! Het werd tijd.
Deze kit van Mamoli heb ik cadeau gekregen toen ik nog jong ventje was. Ergens ben ik in mijn leven in Noorwegen beland (met de auto er naar toe gereden) en moest De Friesland natuurlijk mee. De boot was toen al in een verder gevorderd stadium. In Noorwegen had ik maar weinig tijd om er echt wat mee te doen en bleef deze op de plank staan. Na 6 jaar ben ik weer terug naar Nederland gereisd, maar deze keer met het vliegtuig. Hoe goed de kist ook is geweest waarmee de boot was ingepakt, terug in Nederland kwam de boot behoorlijk beschadigd aan.
De ruimte en de rust kwam weer terug en mijn handen jeukte weer om hem eindelijk eens af te maken. De boot zit vol met mijn foutjes en ik snap niet waarom ik vroeger bepaalde dingen 'goed genoeg' heb gevonden. Maar ik ben apetrots op het eindresultaat, ook omdat deze kit eigenlijk veel te moeilijk is geweest voor mij als beginner. Alle beschadigingen en foutjes heb ik maar geprobeerd te camofleren met wat vaatjes en rolletje touw. Maar ergens was het touw ook wel weer op.

Op naar de volgende.
Groet,
Roald