Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 mei, 2020 11:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 06 mei, 2020 13:26 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Hallo allemaal, na de afgelopen 6 jaren niets te hebben gedaan met deze hobby ben ik recent weer begonnen (en me ook meteen geregistreerd op dit forum als lid) en nu bezig geweest met deze kit van Academy. Het resultaat ben ik zelf tevreden mee hoewel de afwerking op sommige punten lering biedt voor de toekomst :mrgreen:

Enige historie bij het model,

De Enterprise was betrokken bij de slag om Midway, hoewel de USN 3 carriers hadden waren vliegtuigen van de Enteprise verantwoordelijk voor het zinken van de Kaga en Akagi en de restanten van de squadrons van de Enterprise en Yorktown (opererende vanaf de Enterprise) voor de vernieling van de Hiryu. De Hornet's performance was een blamage, het is dus een schip wat eigenhandig grofweg 75% van de Kido Butai in de zeebodem boorde. Het zijn juist dit soort historische details die het modelbouwen nog extra interessant maken vind ik persoonlijk.

Enfin het model,
Wat foto's maken betreft, daar heb ik absoluut geen kaas van gegeten doch hopelijk zijn ze enigzins fatsoenlijk van kwaliteit.

Een ongelukkige valpartij heeft helaas de radar verbogen en de rigging had ik beter voor het verven kunnen aanbrengen gezien de lijm die je nu ziet. Ik kon toen ik aan de Rigging wilde beginnen helaas geen instructie daarvoor vinden dus heeft de boxart zo en kwaad als dat ging model gestaan.

photo 507202
photo 507203

Kleuren van de rode rompdelen, grijze delen en het blauwe vliegdek zijn zelf gemengde tamiya combinaties; Vroeger verfde ik nooit, geen geduld en de oude airfix 1/600 serie was toch al grijs dus dat vonden we wel prima. Een struggle is vooral het goed afplakken van de zwarte waterlijn, de flexibele masking van tamiya heb ik blijkbaar niet goed aangebracht wat wat oneffenheden heeft veroorzaakt

photo 507197
photo 507199
photo 507200

Die donkere foto's verhullen toch zo heerlijk alle mindere details die bij het maken van de foto's weer zo fantastisch ongenadig opvallen

photo 507196

Voor de roest heb ik vallejo roest en tamiya wheathering gebruikt. Deze hebben op een plek samen met elkaar gereageerd omdat de liner op de een of andere manier niet droog was, vandaar de gele vlek op 1 van de fotos. De panel lijner heeft in de masten 2 vlekken veroorzaakt deze zag ik pas bij het maken van de foto's, tzij zo, nu repareren is een gevaarlijke bedoening.
Het zal sommige misschien opvallen dat een vlag ontbreekt, deze kit had helaas geen Amerikaans vlaggetje als decal erbij zitten en het vlaggetje wat ik had dat sneuvelde in mijn pincet, (waarom gebruikte ik die ook voor decals? :roll: )

photo 507195

tot slot nog een laatste foto tussen een aantal andere modellen die ik afgelopen maanden heb gebouwd, muv de Tirpitz op de achtergrond, das een oudje

photo 507204

Één en ander heeft me enkele weken gekost om te bouwen, gezien het feit dat de universiteit dicht is hadden we tijd genoeg om deze te bouwen.

Zoals de naam al zegt ben ik een grote fan van de IJN. Ik heb laatste tijd flink wat brouwverslagen gelezen op dit forum en misschien gaan we er zelf ook maar eens eentje proberen voor een 1/350 IJN schip, namelijk de Yahagi van Hasegawa met de 3 PE sets van Hasegawa (A, B en super).

H.Gr Gerco

edit. Ik heb ook de Nagato van pontos op de kop getikt met bijbehorend Hasegawa set, iemand hier ervaring mee?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement