Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 sep, 2019 12:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2018 18:11 pm
Berichten: 7
Hallo allemaal,

een poosje geleden ben ik begonnen aan de bouw van een LCF kit van NavalModels.
Volledig van resin, wat wel behoorlijk wennen was en pas tegen het einde van het bouwen had ik een beetje door hoe ik dit goed kon bewerken.
Voor dit project zelfs een airbrush aangeschaft en ook dat was eerst wel aardig wennen.
Eigenlijk was alles wennen, want ik had vroeger wel een aantal kits gebouwd (ook echt alleen gebouwd, want schilderen was toen nog niet aan mij besteed)
en dan begin je maar gewoon en zie je wel waar het schip strand :lol:

Maargoed zo begonnen en ook maar meteen PE erbij omdat ik eigenlijk begin dacht ik dan maar meteen goed beginnen...

De doos:
photo 461959

Na het spuiten en schilderen:

photo 485255
photo 485254

En nu had ik na dit het grandioze idee om een wash te gebruiken, met een beetje haast wash in de airbrush gegooid (dit had ik gezien op youtube) en nooit gekeken of ik de goede wash gepakt had en ik had blijkbaar de zwarte erin gedaan en ik wou geen gevlekte boot hebben dus maar meteen helemaal erin gezet en dat bleek niet echt een goede keuze te zijn...

photo 485256

nu hoopte ik dat ik via dit forum misschien nog een tip kan krijgen om dit te herstellen?
En anders ben ik denk ik genoodzaakt om maar weer opnieuw te gaan spuiten, zo krijg je qua leren spuiten wel waar voor je geld :lol:

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en hopelijk is er iemand die nog een tip heeft?
Commentaar en tips zijn natuurlijk altijd welkom.


Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi schip, en strak gebouwd, maar een wash spuiten heb ik nog niet van gehoord eigenlijk. als je deze niet kan afwassen vrees ik dat het herspuiten gaat worden... Welk een product heb je gebruikt eigenlijk?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2018 18:11 pm
Berichten: 7
De verf is allemaal van humbrol en de wash was van valleyo.
Op youtube gezien dat door deze met een lage druk er als het ware een beetje op te "misten" je best wel mooie resultaten krijgt (waarschijnlijk helpt het als je de goede pakt). Nu is alles voor mij nog nieuw, dus dan probeer je dat maar, met wat minder resultaat helaas :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 sep, 2019 10:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Proefstukjes maken als je iets nieuws doet... kan je veel tijd en leed besparen ;-)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep, 2019 20:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Jammer!

Je vindt veel goeds, en fouts op het grote wereldwijde web. Een wash spuiten :shock: :lol:

Maar niet getreurd, Humbrol is op enamel- basis en Vallejo op acryl. Je kunt het schip dus met een acryl verdunner/cleaner als het goed is schoonmaken.

Tenzij je Humbrol —acryl— gebruikt hebt. Dan gaat die vlieger niet op. 8)

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 sep, 2019 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2018 18:11 pm
Berichten: 7
Bedankt voor de tip! Ik had inderdaad de enamel gebruikt en dit er aardig met acryl thinner eraf kunnen poetsen, maar nog niet naar mn zin...
Dus de luchtkwast er maar weer bij gepakt en aan het spuiten gegaan, kon ik meteen weer oefenen met kwasten.
Ook het kwasten was nog niet naar mn zin en nu dus maar weer een poging wagen.
Dit hele projectje is voor mij helemaal een leerproces en van een foutje baal ik wel, maargoed al doende leert men.
Ook qua bouwen is alles nog niet helemaal strak geworden en vooral de PE heeft me nogal geleerd geduld te krijgen. :lol:
Ben er ook achtergekomen dat modulair bouwen nog niet zo gek is inplaats van alles eerst in mekaar zetten... :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2019 6:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Daarom kunnen verslagen handig zijn, kunnen we je laten meegenieten van onze opgedane kennis in plaats van dat je het warme water opnieuw gaat uitvinden. Als je ergens niet zeker van bent, stel gewoon de vraag, eerstdaags komt er antwoord en evt tips die je kan gebruiken. Hou er wel rekening mee dat het een forum is, en mensen niet continu aanwezig zijn.

Waar loopt het juist mis met de PE? Of lukt het niet zo goed?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 sep, 2019 17:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2018 18:11 pm
Berichten: 7
Het volgende model zal waarschijnlijk een GW fregat worden (dat is gewoon zo typisch nederlands :D ) of een S fregat en daar wil ik dan wel een brouwverslag van maken, hopelijk dat ik met tips en tricks wat verder kom om een mooi strak model neer te zetten.

De PE gaat qua buigen in vorm maken etc best wel mooi, alleen zodra het op lijmen aankomt dan word het even moeilijk...
Dip ik het onderdeel even in een drupje secondenlijm op een blaadje papier dan valt het er zo weer af of heb ik het goed gepositioneerd dan neem ik het weer mee door mn vastgelijmde pincet...
Zit het mooi dan zit het amper vast en doe ik er een drupje secondenlijm op met een sateprikker is het meteen weer een grote klodder die net iets teveel opvalt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 11:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Probeer eens een fijn koperdraadje (0,1 á 0,2mm), geen oogje aan maken. Met de tip neem je een beetje dunne, geen gel, CA op uit de druppel, en tik je de verbinding aan. Eventueel kan je de gel gebruiken om provisorisch vast te zetten.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 sep, 2019 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
De tip van Silenoz is de enige die ook bij mij werkt. Ik doe wat dunne ca lijm op een oude cd en pak dat op met een naaldje/draadje en dat werkt perfect. Weinig lijm is het toverwoord .

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement