Tuus
allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu za 13 jun, 2026 4:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ford 5 Window Coupe 1932
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2025 9:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 05 jun, 2025 22:09 pm
Berichten: 197
Woonplaats: Groningen
Na de bouw van wat vliegend materiaal, en zwaar transport, tijd voor wat klassieke racerij.
Zoals de foto hieronder laat zien zijn er twee projecten die op stapel staan.

Inmiddels heb ik de bovenste Ford op de tafel gehad, en de resultaten zijn wel naar mijn tevredenheid geworden.

De zwarte roadster zal ik in een apart verslag zetten.

Maar goed, allereerst de 5 Window versie.

photo 623687

Zoals ik al zei ben ik begonnen met de bovenste, en je daarbij keuze in in te bouwen motoren. Mijn keus is gevallen op de flathead, maar ik het tegelijkertijd ook de wat modernere versie gebouwd.

photo 623704

photo 623703



photo 623690

photo 623691

photo 623692

Omdat ik na een periode van meer dan veertig jaar weer begonnen ben met bouwen, en over nogal grote handen met bijbehorende vingers beschik, heb ik moeite met de kleine priegel details. De bougiekabels heb ik daardoor achterwege gelaten, maar het ligt in de bedoeling dit in de toekomst wel uit te aan voeren.

photo 623686

De rubber bandjes die Revell meelevert zijn voor verbetering vatbaar. Wie weet in de toekomst maar eens naar 3D print versies gaan kijken. Ik zie ze hier op het forum al ettelijke malen voorbij komen. De whitewall bandjes heb ik gespoten ipv de decals te gebruiken, heel gedoe om het mooi te krijgen, maar het resultaat is er uiteindelijk wel naar.

Voorbereiding voor de spuiterij:

photo 623689

photo 623697

photo 623698

photo 623693

photo 623694


Waar ik lol in begin te krijgen is het verweren van modellen. Ook dit model ontkomt er niet aan.

photo 623695

photo 623696

photo 623701


photo 623700

photo 623699


Het begint er inmiddels op te lijken, bij dit model heb ik een standaard grond, en laklaag gebruikt. Daarna het model voorzien van een wash, en de details uitgevoerd in een grime voor het blok en pannelliners voor de plaatdelen.

En het uiteindelijke resultaat:

photo 623707

photo 623706

photo 623708

photo 623705

_________________
Ouwe meuk is leuk!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 okt, 2025 15:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 2106
Woonplaats: Aalten
Mooi!

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement