Na de bouw van wat vliegend materiaal, en zwaar transport, tijd voor wat klassieke racerij.
Zoals de foto hieronder laat zien zijn er twee projecten die op stapel staan.
Inmiddels heb ik de bovenste Ford op de tafel gehad, en de resultaten zijn wel naar mijn tevredenheid geworden.
De zwarte roadster zal ik in een apart verslag zetten.
Maar goed, allereerst de 5 Window versie.

Zoals ik al zei ben ik begonnen met de bovenste, en je daarbij keuze in in te bouwen motoren. Mijn keus is gevallen op de flathead, maar ik het tegelijkertijd ook de wat modernere versie gebouwd.

Omdat ik na een periode van meer dan veertig jaar weer begonnen ben met bouwen, en over nogal grote handen met bijbehorende vingers beschik, heb ik moeite met de kleine priegel details. De bougiekabels heb ik daardoor achterwege gelaten, maar het ligt in de bedoeling dit in de toekomst wel uit te aan voeren.

De rubber bandjes die Revell meelevert zijn voor verbetering vatbaar. Wie weet in de toekomst maar eens naar 3D print versies gaan kijken. Ik zie ze hier op het forum al ettelijke malen voorbij komen. De whitewall bandjes heb ik gespoten ipv de decals te gebruiken, heel gedoe om het mooi te krijgen, maar het resultaat is er uiteindelijk wel naar.
Voorbereiding voor de spuiterij:

Waar ik lol in begin te krijgen is het verweren van modellen. Ook dit model ontkomt er niet aan.

Het begint er inmiddels op te lijken, bij dit model heb ik een standaard grond, en laklaag gebruikt. Daarna het model voorzien van een wash, en de details uitgevoerd in een grime voor het blok en pannelliners voor de plaatdelen.
En het uiteindelijke resultaat: