Mijn meest recent afgebouwde autokit. Deze heb ik ooit tijdens een van mijn eerste ESM's aangeschaft voor een zacht prijsje, gestart, en de kit was te complex toendertijd. Dus die lag een jaar of 20 op de shelf of doom. Dit jaar heb ik besloten hem af te bouwen. Daarvoor is hij eerst bijna helemaal terug uit elkaar gehaald.
Het is een van de eerste uitgaven van deze kit, en er waren nogal wat euvels. Aangepast:
- Motorblok en achterwielophanging in mootjes gehakt en terug in elkaar gelijmd zodat de boel correct paste, met de wielen niet te hoog en de camber correcter. Er zitten een hoop metalen pinnen in om alles bij elkaar te houden en veel gescratchte details bij.
- Hoop leidingen toegevoegd, radiatoren van een correcte ophanging voorzien, uitlaatconstructie gereconstrueerd.
- Hoek achterruit aangepast zodat deze correct aansluit op achterste bodywork.
- Extra details in interieur: rolkooi, diverse kabels, riemen op de stoel.
- Binnenwerk voorzijde flink aangepast en slangen voor koeling voorremmen toegevoegd.
Op Rob de Bie zijn
website staat een uitgebreidere lijst met aanpassingen inclusief onderdeelnummers.
De 40 jaar oude decals waren nog even eng, omdat ze weliswaar goed loskwamen van het decalpapier en redelijk goed pasten met wat hulp van Microsol en een scherp mesje, maar na het aflakken met Mr. Super Clear begonnen te bobbelen. Gelukkig trok dat weer weg.
De gebruikte verf is verder voornamelijk Tamiya sprays.
Hij is niet perfect, maar ik ben er tevreden mee.