Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 sep, 2019 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Deze Ford CL9000 is een oude kit van het eind jaren '90 falliet gegane Japanse merk Imai. De kit is afkomstig uit een serie kits met een aanhanger die een 2:1 versie van een blik Japans bier draagt :brouw: :

photo 484954

De kit is redelijk speelgoed-achtig, voor een groot deel snap-fit, en bedoeld om gemotoriseerd en van verlichting voorzien te worden.

Hij is grotendeels recht uit de doos gebouwd, met wat plastic card op plekken waar je dwars door de truck heen kon kijken. Bij de afwerking ben ik nogal van Imai hun instructies afgeweken, aangezien zij van mening waren dat schilderen niet nodig was. Het chassis van de trekker is eigenlijk een grote batterij-box met daaruitvolgend slecht detail, dus dat heb ik zwart geschilderd (i.p.v. het oorspronkelijke rood). Ditto voor het chassis van de aanhanger. Alle assen zijn ingekort om de wielen binnen de spatborden te laten vallen. Voor het interieur van de trekker heb ik interieurvlokken gebruikt, waar ik niet geheel tevreden over ben (te grof voor de schaal). Diverse delen zijn afgewerkt met zelfklevend aluminium folie, o.a. om de naden op de tanks en uitlaatpijpen te minimaliseren zonder al te veel schade aan het oorspronkelijke chroom. In de aanhanger heb ik gebruik gemaakt van zelfklevend folie van Aoshima voor de vloerdelen, en heb ik ook een zelfgemaakte sticker met het Kirin logo toegevoegd. Kleur buitenzijde: Tamiya Pearl White. En ja, alle decoraties zijn stickers - wel uitermate flinterdunne stickers die goed op verf plakken :D .

Trekker:

photo 484965
photo 484967
photo 484968

Aanhanger:

photo 484956
photo 484955
photo 484957
photo 484959

Aanhanger met blik:

photo 484958
photo 484961
photo 484960

Het blik kan open:

photo 484962
photo 484963
photo 484964

En de complete truck:

photo 484966
photo 484969

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement