Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2021 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hoi Rob,

Complimenten voor de vlog! Er zit vaart in, het is leuk om naar te kijken en juist doordat je alle tegenslagen en foutjes ook laat zien echt leerzaam voor beginners. Ik ben geen professioneel filmmaker maar weet hoeveel tijd er zit in het monteren van zoiets. Misschien nog wel meer dan in het ontwerpen van decals :mrgreen: uiteindelijk is het altijd een beetje ondankbaar werk. Hoewel een 1:20 racewagen niet zo mijn interesse heeft blijf ik je kanaal in de gaten houden. Misschien komt die Renault 4 nog eens langs? :P

En, tsja, lastige discussie die je hiermee aanzwengelt. Ik kan het wel waarderen dat je de klassieke vorm van forum-bouwverslagen hiermee wilt doorbreken, maar ik snap de stelling van het forumbeheer ook goed. Misschien roer je nu net wat te hard in de pot en is een combinatie van een bouwverslag met statisch beeldmateriaal en embedded vlogs beter, om mee te beginnen. Maarja, inderdaad, waar blijft dan je tijd om te modelbouwen? Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat je het forum nu gebruikt als doorgeefluik voor je kanaal. Mensen moeten doorklikken en de site verlaten om jouw werk te kunnen zien. Wanneer mensen in het verleden bij wijze van bouwverslag enkel een link naar hun eigen website gaven werden ze ook teruggefloten. Of om gewoon even de olifant in de kamer te benoemen: de gemiddelde bezoeker van Modelbrouwers is niet de persoon die uitgebreide vlogs op YouTube volgt. Hoewel er best een flinke overlap kan zijn, spreek je toch goeddeels een ander (jonger?) publiek aan, en eerlijk gezegd moedig ik dat van harte aan. Modelbrouwers: hoe geven we dit soort content het juiste podium?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2021 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2014 11:23 am
Berichten: 63
Woonplaats: Groningen
Dank voor je reactie en complimenten Flying Dutchman!

Ik denk vooral: hoe erg is het dat er af en toe een toegewijd vlog tussen de normale verslagen staat? Ik bedoel; dit is geen begeleidend videootje meer, het is veel meer dan dat. Dit is ook een bouwverslag, alleen in andere vorm. En het publiek is zeker niet per se jong. Ik hoop zelf volgende maand 50 te worden en ben zelf groot fan van (goede) modelbouw-vlogs. Een bouwproces wordt hierin doorgaans veel duidelijker.

Dus ik hoop dat er opnieuw naar gekeken kan worden, want nu valt mijn werk een beetje in ‘de mottenballen’ en staat het volgens mij niet op de plek die het verdient.

Groeten, Rob

_________________
Bouwt aan:
Tamiya Morris Mini Cooper 1/24 diorama https://youtube.com/playlist?list=PLr3TvhDhUeZRdNXwOVLCl2M7rJRF6O8dI
Tamiya Jaguar Mk2 Racing 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Italeri Ford Transit Mk2 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Heller Renault 4 GTL in diorama 1/24


Laatst bijgewerkt door bushok op di 03 aug, 2021 14:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2021 13:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hallo Rob, met Rob.

Een nieuw soort van bouwverslag. Dat wat 'anders' is hoeft niet vreemd te zijn. Ik ga het in ieder geval volgen.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 aug, 2021 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2014 11:23 am
Berichten: 63
Woonplaats: Groningen
Leuk Rob, dankjewel!

_________________
Bouwt aan:
Tamiya Morris Mini Cooper 1/24 diorama https://youtube.com/playlist?list=PLr3TvhDhUeZRdNXwOVLCl2M7rJRF6O8dI
Tamiya Jaguar Mk2 Racing 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Italeri Ford Transit Mk2 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Heller Renault 4 GTL in diorama 1/24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 15:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bushok, we hebben nog wel eens een vlogger gehad hier, die kon posten in de bouwverslagen mits wat extra's voor degenen die de video niet konden bekijken: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=52144. Hij plaatste telkens een paar foto's met bijschrijft. Dat maakt het mogelijk om te zien wat er in je topic aan het gebeuren is. Ik besef dat het nog eens een extra inspanning vraagt. Misschien komt er nog wel eens een aparte afdeling voor waar we andere regels kunnen toelaten, maar als stopgap moeten we toch de foto's zonder bouwverslag (die heus wel bekeken worden) aanhouden als je het in de huidige vorm wil houden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2021 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2014 11:23 am
Berichten: 63
Woonplaats: Groningen
@StevenVD Heel jammer dat de regels op dit punt niet heroverwogen kunnen worden. Roy kon dit misschien combineren met zijn vlog, voor mij is het kiezen. Op een forum als F1M.com is het geen probleem. En als ik het verschil in kijk- en reactiecijfers zo zie tussen de 'brouwverslagen' en 'eindfoto's zonder verslag' (de eerste wordt veel vaker bezocht), dan is het gewoon zonde. Nogmaals, het is een uiterst compleet verslag (heb je het ook bekeken?), alleen in een vorm die nieuw is. Helaas...

_________________
Bouwt aan:
Tamiya Morris Mini Cooper 1/24 diorama https://youtube.com/playlist?list=PLr3TvhDhUeZRdNXwOVLCl2M7rJRF6O8dI
Tamiya Jaguar Mk2 Racing 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Italeri Ford Transit Mk2 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Heller Renault 4 GTL in diorama 1/24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2021 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
M'n complimenten voor je vlog Rob echt super leuk gedaan met muziek en logo enzo.
Benieuwd naar je volgende vlog.

Maar ik heb een vraag voor de moderators Auto bouwverslagen nl;

Waarom wordt het wel gedoogd als er een die-cast project in het auto bouwverslag wordt gezet ?
Omdat ik denk ik ook meer bezoekers trekt dan in het Die-cast forum, toch?

Van mij mag het die-cast forum terug naar het autobouw verslag hoor. Laat dat even duidelijk zijn.

Benieuwd naar jullie reactie moderators. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2021 16:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2014 11:23 am
Berichten: 63
Woonplaats: Groningen
@Boxer Dankjewel Eddy! Wordt vooral abonnee en laat je reactie en like ook achter op YouTube. Helpt mijn kanaal om te groeien :)

_________________
Bouwt aan:
Tamiya Morris Mini Cooper 1/24 diorama https://youtube.com/playlist?list=PLr3TvhDhUeZRdNXwOVLCl2M7rJRF6O8dI
Tamiya Jaguar Mk2 Racing 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Italeri Ford Transit Mk2 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Heller Renault 4 GTL in diorama 1/24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2021 0:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb het gedeelte van de t-shirts gezien op pagina 1, ze zien er wel leuk uit en ik wens je ook succes met je eigen kanaal. Maar dit is niet mijn gebruikelijke biotoop, ik ben gewoonlijk alleen strikt in de militaire voer/vlieg- en vaargedeelte te vinden en weet niet eens wat hier in dit gedeelte allemaal speelt. Vind je een topic niet op zijn plek, dan mag je dit zeker melden en dan bespreken we met de mods of dat nodig is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2021 6:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 nov, 2014 11:23 am
Berichten: 63
Woonplaats: Groningen
@StevenVD Dan vind ik het toch jammer dat je dit topic verplaatst hebt als je de inhoud van mijn vlog niet kent en dit onderwerp niet jouw biotoop is.
Er is trouwens niks mis met ‘over de schutting kijken’ bij andere onderwerpen. Ik kijk regelmatig vlogs waarin militaire voertuigen op schaal behandeld worden. Je kunt veel leren van elkaars technieken.
Maar dit geheel terzijde.

Ik zou dit graag door de gebruikelijke mods van dit topic beoordeeld willen zien. Nogmaals, dit is geen ‘eindfoto’s zonder verslag’ onderwerp. Het verslag is juist zeer uitgebreid, maar alleen niet in tekst maar in beeld en geluid. Ik zou het forum van Modelbrouwers willen vragen/verzoekenmet de tijd mee te gaan en dit standpunt te heroverwegen.

_________________
Bouwt aan:
Tamiya Morris Mini Cooper 1/24 diorama https://youtube.com/playlist?list=PLr3TvhDhUeZRdNXwOVLCl2M7rJRF6O8dI
Tamiya Jaguar Mk2 Racing 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Italeri Ford Transit Mk2 1/24 in diorama (nog niet op Modelbrouwers)
Heller Renault 4 GTL in diorama 1/24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement