Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 14:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Deze keer voor mij eens iets totaal anders gebouwd tussendoor. Een mooie Kenworth truck. Ik had deze doos twee jaar geleden op een rommelmarkt voor mooi bedrag gekocht en het leek mij leuk om hem gewoon oob te maken. Ik wilde bij deze bouw wat voor mij nieuwe producten en technieken uitproberen. De chrome delen van benzinetanks aan weerszijden en uitlaten vertikaal vertonen altijd lelijke naden bij samenstellen. Ik heb de naden netjes geschuurd en ze voorzien met de airbrush van een flinke laag Molotov chrome. Je moet wel geduld hebben en het een weekje laten drogen, maar het resultaat is prachtig. Deze pennen zijn ook ideaal om de aanhechtingspuntjes van de chrome delen aan de sprues weer chrome te maken. Verder Heb ik voor het eerst de nieuwe Lacqer LP serie van Tamiya gebruikt samen met bijbehorende glans. Dit is een nieuwe lijn met mooi fijn pigment. Een aantal delen heb ik dark iron van mr.hobby metalcolor gespoten en na een tijdje opgepoetst, dit geeft een mooi natuurlijk metaaleffect.
De bouw van deze wat ouder doos ging eigenlijk prima. Wel moet je alle onderdelen netjes voorbewerken en hier en daar moet wat geplamuurd worden, maar dat valt allemaal reuze mee. Eerst het chassis en motor gebouwd, daarna de cabine. Om het wat op te leuken heb ik nog een zwarte streep over de cabine gespoten. De ramen,lampen en lichtjes bovenop heb ik met clearfix van humbrol gemonteerd. Uit de voorraad nog wat decals voor spatlappen gevonden en ook NL nummerplaten gemaakt van stukje ervergreen en decals. Ik ben wel tevreden met het resultaat. De grille had ik met wat florymodels wash donkerder gemaakt, blijft echter wat matig zitten, misschien schilder ik hem nog zwart.. De lak had ik iets te dik gespoten en daardoor paar druipertjes. Ik vind het altijd moeilijk om grote oppervlakken mooi in glans of metallic te spuiten, maar met wat oefenen wordt het wel beter :D
Hier dan de fotos
de doos
photo 538086

Chassis en motor
photo 538076

photo 538075

photo 538074

Met cabine erop
photo 538077

photo 538078

photo 538079

photo 538080

photo 538083

photo 538084


photo 538081

photo 538082


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooi strakke Yank geworden :brouw:



Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Strakke Kenworth is het inderdaad geworden, het wegwerken van de naden op de uitlaten en dieseltanks is erg goed gelukt moet ik zeggen. Je zou kunnen proberen om de grille nog iets beter in te kunnen kleuren, ik zie dat je al een poging hebt gedaan maar ik denk als je hier nog een laagje verdunde zwarte verf in laat lopen dat alles dan wat egaler ingekleurd is. Nu kun je nog zien dat sommige plekken van de grille minder "zwart" zijn dan andere.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement