Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2009 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik wil bij deze eventjes aangeven dat ik dit een zéér geslaagde groepsbouw vind! Een groot aantal projecten is al af en een ander groot aantal zal zeker de deadline halen. Slechts in een enkel geval is men niet met zijn project begonnen. Helaas is er één project mislukt, maar als je ziet wat deze deelnemer verder heeft afgerond is dat nummeriek zeker niet jammer (wel van zijn kit natuurlijk).

Eventjes op een rij wat al af is.

De zeer mooie Dewoitine van Erwin:
Afbeelding

Görings zorgenkindje (later dan), de Me110 van Eelcog:
Afbeelding

Nóg een mooi 1/32 model van Erwin, de Spit:
Afbeelding

En nog een Dewoitine, maar nu een maatje kleiner dan de vorige wederom van Eelcog:
Afbeelding

Een twee maatje kleinere Spit van Ron:
Afbeelding

Fokker DXXI van ondergetekende:
Afbeelding

En dan meteen erna de DXXI van Wim:
Afbeelding

Een Emile moest er tussen staan en daar heeft Ron gelukkig voor gezorgd:
Afbeelding

Amaai, ne'n Belg mognie ontbreken en gelukkig heb ik daar een beetje voor gezorgd:
Afbeelding

Ik hoop niet dat ik een al afgerond model ben vergeten, zoals gezegd is een groot aantal nog in aanbouw. Zo snel eventjes geteld zijn er toch mooi vier deelenmers die zelfs twee modellen hebben gebouwd!

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 19:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
Zeer mooi resultaat.Hopelijk komen er nog wat bij.

Vergeet alvast de Koolhoven FK-51 van Paulus niet bij te voegen.Er staat "Klaar" in de titel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
zeker een mooi resultaat tot op heden!

Ik hoop dat Maarten en Edwin hun projecten af zullen krijgen, daar waren wat probleempjes mee.

Paulus z'n koolhoven is in ieder geval een klein juweeltje geworden mijn inziens.

Zelf gaat m'n D23 af komen (al is het 't laatste wat ik doe :twisted: ) dit is overigens voor het eerst dat ik op een forum mee doe met een groepsbouw, maar ik vind het absoluut een geweldig iets :) bouwen met een deadline heeft wel iets!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Persoonlijk vind ik het ook een geslaagde groepsbouw. Interresante deelnames met een aardige verscheidenheid waardoor je nog een een Italiaanse Belg, een paar Fransen, Engelsen, Duitsers en Nederlanders bij elkaar ziet. Hebben we ooit zoveel Fransen voorbij zien komen. In ieder geval erg leuk en motiverend, zo'n groepsbouw.

En ook hier zijn weer echte toppers te voorschijn getoverd...!

Ik probeer er ook alles aan te doen om mijn deelname aan deze groepsbouw op tijd af te ronden. Naast een paar probleempjes is de vrije tijd het grootste probleem. Afgelopen 2 weken ingevallen in het hoge Noorden vanwege de vakantie. (zit nu ook te typen vanuit mijn werkplek...) Maar volgende week weer gewoon thuis, en gaan we er tegenaan! :wink: Nog een paar dingen overwinnen en het gaat lukken.

En zoals Niels ook al zegt, bouwen met een deadline heeft wel iets. Je zet het model niet zo snel in de koelkast, maar bent er echt op gebrand om het binnen alle redelijke normen af te krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 21:55 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vond deze brouw ook erg motiverend en leuk om te doen. Daarnaast blijft het erg leerzaam en leuk om te zien hoe anderen het maken. Er waren veel originele inzendingen en ik blijf het volgen tot alle projecten af zijn.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Absoluut weer een topbouw dit keer. Jammer dat ik niet nog een StuKa-tje heb kunnen brouwen maar volgende groepsbouw ben ik waarschijnlijk weer van de partij.

De Skua is bijna af wat het geheel van afgebouwde projecten in deze groepsbouw toch aanzienlijk maakt. Hulde voor de initiators aldus!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 8:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
david schreef:
maar volgende groepsbouw ben ik waarschijnlijk weer van de partij.



Ik ben wel eens benieuwd wat de volgende GB wordt.

Trouwens,wie beslist daarover op deze site ?

Op vele andere sites heb je een GB verantwoordelijke die alle GB's plant.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 8:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Sowee, het is al weer tijd voor de evaluatie... :roll: Time flies when you're having fun! Het ging wel heel snel voor mijn gevoel, deze groepsbouw (zo snel dat ik amper tijd had om knap te reageren :cry: )

Ik ben in ieder geval blij met het grote aantal afgeronde projecten, er zitten een aantal echt prachtige werkstukken bij!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
erwin.H schreef:
david schreef:
maar volgende groepsbouw ben ik waarschijnlijk weer van de partij.



Ik ben wel eens benieuwd wat de volgende GB wordt.

Trouwens,wie beslist daarover op deze site ?

Op vele andere sites heb je een GB verantwoordelijke die alle GB's plant.


Ik weet wat je bedoeld, en inderdaad op Britmodeller en de unofficial Airfix website werkt dat zo. Ik heb al een keer een voorstel gedaan aan de moderators om hiermee wat te doen, maar dit is niet van de grond gekomen. Op Modelbrouwers hangt het af van persoonlijk initiatief en als er genoeg gegadigden zijn gaat er een PB-tje naar een moderator en wordt er een groepsbouwthread aangemaakt. De initiator is dan meteen een soort van moderator. Hierover staat echter verder niets vast.

Groepsbouwprojecten zijn op deze site ooit begonnen als BCC (Brouwers Community Contest). Helaas is van deze gedachte mijns inziens niet zoveel meer over.

Maar goed, de eerst volgende groepsbouw die een beetje valt binnen de categorie liefhebbers van luchtvaarthistorie is de Spaanse Burgeroorlog. Die begint op 1 november. Tuurlijk staat het vrij om in de tussen tijd nog iets anders te organiseren. Sterker nog, ieder willekeurig Brouwerslid mag er zo 10 opstarten maar dat zal iets te onoverzichtelijk worden denk ik :wink: . Probleem is dat er bij veel mensen ideeën genoeg zijn (bijvoorbeeld recentelijk Sir Sopwith). Ik vind het nog steeds een goed idee indien er wat "officiële" richtlijnen worden aangemaakt. Ik denk dan aan minimum aantal deelnemers, agenda en tijdsduur.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
KitBoy schreef:
Ik vind het nog steeds een goed idee indien er wat "officiële" richtlijnen worden aangemaakt. Ik denk dan aan minimum aantal deelnemers, agenda en tijdsduur.

Groetjes, Nico


Vooral die looptijd vind ik een goed idee. Deze groepsbouw was misschien net iets te kort qua tijd. Ook vind ik een minimum aantal deelnemers realistisch, om wildgroei van groepsprojecten te voorkomen.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement