Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2009 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Zoals beloofd vandaag de foto's en ook een korte evaluatie

de kit zelf is best goed, passing is redelijk goed, er moet her en der wel wat geplamuurd worden, maar dat is nihil. Naar maatvoering kijk ik nooit, ik ben geen klinknageln##ker, maar de overall looks zijn goed te noemen

er missen dus een aantal zaken om er een correcte 998 van te maken, zoals de handgrepen op de romp, en de luchtinlaat op de romp, ook de gunsight mist.

De decals daarintegen zijn voor mij een hele teleurstelling gebleken, zoals reeds eerder gezegd, ze schijnen behoorlijk door, vreemd genoeg dekt wit beter dan oranje, en de maatvoering van de decals is niet 100%, zo zijn de rudder decals niet helemaal van het juiste formaat, misschien is het ook beter om oranje rudder-decals te leveren (die niet doorschijnen) en de zwarte rand creeeren door het gehele rudder eerst zwart te verven.

Uiteindelijk heb ik dus zelf decals gebruikt vanuit diverse bronnen, en heb ik de staart-band gespoten (had ik misschien ook beter met de vleugels kunnen doen, die zitten overigens ook niet gelijk :cry: )

De verf die ik gebruikt heb is van WEM, en is een prettige verf om mee te airbrushen, hoeft vrijwel niet verdund te worden, en dekt goed. echter, over de kleur beige is enige discussie gaande, persoonlijk vind ik het ook een fractie te licht.

Kortom, eindcijfer voor de kit, een magere 6 (als de decals in orde was geweest, en ook de luchtinlaat op de rug was gecreeerd, kon het cijfer veel hoger uitvallen.

Laat het je overigens niet afschrikken, veel valt zelf goed op te lossen!

En dan nu, de foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2009 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ondanks de tekortkomingen van de kit toch een mooie D-XXIII neergezet. De kleurendiscussie zal zich waarschijnlijk eeuwig voortzetten, maar ik vindt deze kleuren niet misstaan. Ik hoop alleen dat je camera (of mijn beeldscherm) vertekend, want bij de derde foto lijkt het alsof de neus getordeerd zit t.o.v. de rest van de kist.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2009 9:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
Mooi project !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2009 9:56 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het origineelste modelletje van de bouw.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2009 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Dank u voor de complimenten heren :D

ondanks dat ik er zelf niet helemaal tevreden over ben, doen de complimenten mij goed

@sjaak : ik heb er nog eens goed naar gekeken, en het lijkt er op dat de neus heel ietsjes getordeerd zijn, de camera maar het allemaal wel erger dan het daadwerkelijk is

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: mooi geworden!
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2009 16:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
hoi Niels,

natuurlijk blijf je zelf altijd je grootste criticus maar ik vind hem iig heel mooi geworden.

De wem kleur is inderdaad vrij licht maar wie zegt dat dit fout is, in de boekjes van dutch decal is de kleur zelfs tegen het grijzig aan ipv het tot nu toe "normaal" gedachte beige.

hartelijk bedankt voor al je postings/fotos en pointers

Gr. Wouter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 aug, 2009 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Ondanks de tegenslagen met oa de decals, heb je er toch zeker een hele mooie DXXIII neergezet. Knap werk. De DXXIII blijft sowieso een aparte verschijning en deze zal zeker niet misstaan in je kast.

Kleine opmerking; momenteel mis ik een beetje het blank/verchroomde "oleo strut" gedeelte van de neuspoot. Even controleren aan de hand van foto's of het ook zo is. Indien dat het geval is zou een extra kleurtje ook zeker niet misstaan.

En de WEM kleuren... Tja. Dat blijft echt iets persoonlijks. Kan heel goed zijn dat WEM helemaal gelijk heeft, daar durf ik ook niets over te zeggen. Misschien hebben we ook een ander idee bij het Camouflage beige, op veel schilderijen van oa Thijs Postma gaat dit al meer richting een zandkleur. En zo krijg je ook een bepaald idee en een "gevoel" bij een bepaalde verfkleur. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement