Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie dus wordt het tijd om aan de slag te gaan aan mijn Fokker C.5!

Ik heb voor dit toestel gekozen omdat ik er een speciale band mee heb, ik schrijf er namelijk een boek over. De afgelopen 5,5 jaar stonden in het teken van onderzoek doen in verschillende archieven en depots. Dit hele werk is zo goed als afgerond dus is het ook leuk om nu op een andere manier met de C.5 verder te gaan.

De kit die ik ga gebruiken is de resin kit van CMR. Een uitstekende kit, kan ik er direct bij zeggen, met heel mooie decals en mooie, fijne details.

Het toestel dat ik ga maken is het nummer 619, dat, net als de FK-51 van Paulus op Ruigenhoek ingedeeld was bij de derde verkenningsgroep. Het toestel is al in 1928 geleverd en was dus al 12 jaar oud op 10 mei. In 1935 is het omgebouwd en gemoderniseerd, en kreeg het de Rolls Royce Kestrel motor.

Het vliegtuig is tijdens de meidagen veel gebruikt, er werden vijf aanvals en verkenningsvluchten mee gemaakt. Op 12 mei is het toestel neergeschoten na een poging om Duitse troepen bij de Grebbeberg aan te vallen. De piloot, Tony van Liempd, werd na een geslaagde noodlanding doodgeschoten door Duitse SS troepen. De waarnemer, Theo Vrins, werd krijgsgevangen gemaakt.

Ik moet nog helemaal beginnen aan de kit, en zal om te beginnen foto's maken van de onderdelen. Eerst moet ik nog wel mijn camera opladen, die is nog moe van vakantie.

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door g-1reaper op di 01 sep, 2009 0:44 am, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
hmm, dat kon nog wel eens een leuk model gaan worden.
G-1 reaper die zijn grote liefde gaat brouwen.
Kom op met die foto's, die accu is nu wel vol hoor :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Dan zal ik eerst eens de adapter moeten vinden om de batterij op te laden. Die zit nog ergens tussen de kampeerspullen, of is misschien al ergens opgeruimd (zal de directrice eens vragen :-))

DIT
http://www.cmrmodels.co.uk/cmr-144/fokk ... rsion.html

is in ieder geval de patient. Er zitten genoeg decals bij om heel wat variantjes te maken. Ook een extra bommenrek met vier 50 kg bommen - ik ga alleen een rek met 16 scherfbommen maken. Hiervoor is het nodige scratchwerk voor nodig...

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2009 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hoi Edwin,

Leuk dat je ook inhaakt!
Zoals ik had aangegeven wil ik ook nog een C.Vd van Ruigenhoek aan deze groepsbouw toevoegen. (de "592").
Tot op heden heb ik me nog niet zo verdiept in het toestel.
Er moet eerst nog wat meer informatie opgezocht worden en ik ben nog met de FK-51 in de weer.
De C.V van CMR is een hele mooie resin met hele fijne details.
Maak er wat moois van.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2009 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ziet eruit als een mooi gedetailleerde kit. Ben benieuwd hoe hij bouwt, heb van de week mijn eerste CMR doos gekocht (S-11).

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jun, 2009 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
De CMR kits worden steeds beter. Heb zelf de Blackburn Buccaneer nog liggen (Reaper aan een straaljager, van de RAF?) en die is adembenemend. De S-11 ken ik niet.

Voor de C-5 heb ik een apart setje van Eduard er bij, voor de scarff ring. Dat is het enige nadeel van de kit, de Lewis mitrailleur is ... vreemd!

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jun, 2009 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Leuk dat je er ook bij bent nu. Interessant zo'n C5!

Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Zo, eindelijk dan de aftrap! Eigenlijk een onder voorbehoud, want mijn brouwtafeltje is helaas toevallig ook ons campingtafeltje, en die gaat morgen mee naar Volkel... dus het echte brouwfestijn moet nog beginnen.

Laat ik maar eens beginnen met een foto van de onderdelen. De kleine onderdelen zitten nog netjes in geseald plastic. De grote onderdelen zien er goed uit. Een van de romphelften is iets gewarped, dat lossen we weer op met wat warm water. Het interieur is, anders dan zoveel resin kits erg gedetailleerd. Ik zou hooguit nog wat moeten doen aan het voetenbord voor de piloot. Ook komt er een verbeterd instrumenten paneel in en krijgt de waarnemer een betere Lewis mitrailleur en Scarff ring van Eduard.
Het bewuste toestel dat ik ga maken, de 619, had geen radio aan boord, maar wel een rek met 16 8 kg scherfbommen. Dat wordt dus nog een hele toer.

http://i613.photobucket.com/albums/tt215/g-1reaper/ingredienten.jpg?t=1245224754

(kan iemand me uitleggen hoe ik foto's van foto-emmer meteen kan laten zien hier op het forum?)

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 aug, 2006 10:10 am
Berichten: 704
Woonplaats: Dokkum/Drachten
Dat ziet er mooi uit.

Om deze foto hier op te krijgen moet je alles na .jpg verwijderen en hem dan tussen [img]-tags zetten:

Code:
[img]http://i613.photobucket.com/albums/tt215/g-1reaper/ingredienten.jpg[/img]


Dit geeft dan dit:
Afbeelding

_________________
.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Succes met deze kit! Maar na de resin T-IVa zal dat wel gaan lukken of niet? Een C-V, daar draai je inmiddels je hand niet meer voor om... :wink: Ben benieuwd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement