Bedankt Jeroen en je moet maar zo zien, het eindresultaat telt en alles wat daartussen gebeurt is bijzaak
.
Zojuist het LVA-Khaki gespoten nadat ik vanochtend de onderzijde had afgeplakt.
Dat was even een secuur werkje vooral bij de hoogteroeren maar ging verder toch vlot.
Om de onderdelen goed beet te kunnen pakken, heb ik wat flapjes van plakband aan de uiteinden van de vleugels aangebracht.
Het Khaki spuiten verliep wat minder voorspoedig. In al mijn onbezonnen zuinigheid had ik gedacht het restantje X251 van
de Fokker F-VII wel even op te kunnen maken met dit klusje.
Eerst stevig verdund met wasbenzine en terpentine en begonnen met de vleugel.
M'n ouwe trouwe Badger begon echter al vrij gauw de nodige sputters eruit te gooien dus ik dacht: daar gaan we weer....
Verder verdunnen hielp niet veel en uiteindelijk maar de hele spuit flink gereinigd met thinner.
Al ras bleek dat het ouwe potje nogal veel prutjes bevatte die de hele zooi steeds deed verstoppen.
Gelukkig had de afdeling inkoop hier rekening mee gehouden en een nieuw potje in het magazijn gezet.
Fijn opnieuw begonnen en toen ging het een stuk beter.
Ik spuit de Xtracolor echt heel sterk verdund en pak het model geleidelijk aan helemaal in want het dekt voor geen meter.
Af en toe laat ik de verf even aandrogen voordat ik weer een laagje opzet.
Het werken met deze verf kost in verhouding met gangbare enamels zeker twee keer zoveel tijd maar ach,
wat is tijd in deze hobby...
Op de valreep vloog er ook nog een vlieg zonder richtinggevoel in m'n pasgespoten motorkap,
(zo'n klein onderdeel en dan precies daarin
) maar dat liet zich vlot herstellen.
Nu alles lekker laten drogen.
Groeten,
Paul