Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 9:52 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Dit was zeker geen gemakkelijke kit maar het is prachtig geworden. Die kan zo een museum in. Heel mooi!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
:shock:

Je hebt er echt weer een schitterend plaatje neergezet. Het lijkt ook wel of je modellen elke keer nog beter en complexer worden... Het is dat ik weet hoe klein het 1/72 model is, maar zo op de foto's had het zo door kunnen gaan voor een grotere schaal, qua details, etc. Echt knap werk! Ook het stukje scratchwerk voor de Lewis is erg indrukwekkend. Hier kan toch weinig bouwer nog tegenop...

De spandraden, het "Dunlop" op de banden, overal waar je op let; echt een plaatje! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
Ik kan enkel zeggen dat dit PRACHTIG is !

Zeker op zo'n schaal is de rigging en het schilderwerk van uitzonderlijke kwaliteit.

Deze zal moeilijk te kloppen zijn indien er een poll naar "Best of show" komt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ha die Paul,

Laat ik beginnen met te zeggen dat je wederom een waar pronkstuk heb neergezet en wat mij betreft lever je wederom de best gebouwde kit van deze groepsbouw af! Je weet werkelijk subliem de details aan te brengen aan dit model (ik kan het nml. ook vergelijken met wat ik zelf ooit heb neergezet wat betreft dit toestel en je bent een stuk verder gegaan).

Dan kom ik nu op een stukje "smaak" terecht. Persoonlijk vind ik nml. de panellines te sterk naar voren komen, dit blijft natuurlijk een discutabel iets, maar het vliegtuig lijkt naar mijn idee op deze wijze zo in blokken opgedeeld. Als je naar een echt vliegtuig kijkt zie je de lijnen ook niet zo overduidelijk naar voren springen. Nogmaals, dit is een smaak kwestie.

Verder vroeg ik me ook nog af, of bij de achterkant van de propellor de rood wit blauwe strepen niet door moeten lopen, of dat ie eventueel niet mat zwart moet zijn?

Neem je 'm mee naar de "START"?

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 10:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Mag ik mij volledig bij rest aansluiten!

dit is een geweldig mooi Model geworden! absoluut een plaatje!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
Je hebt weer een topstuk gemaakt Paul! Een dingetje viel me wel op, je hebt de driehoekige ruitjes niet in de uitsparingen weten te krijgen?

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Wat een voortreffelijk resultaat is hier wederom bereikt! Spandraden, antenedraden, PE etc., alle hindernissen glansrijk overwonnen.

Kortom een echte beauty!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 jul, 2009 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ben je even een paar dagen naar de Ardennen, staat er als je terugkomt een PRACHTIGE FK-51! Je hebt hier werkelijk een mooi staaltje bouwkunst getoond, spandraden, PE, scratchen op hoog niveau, allemaal in één model verenigd. Er rest mij niets anders dan....
Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 10:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Bedankt voor de complimenten en de opmerkingen jongens!
Zoals ik al eens vaker heb aangegeven vind ik een groepsbouw enorm stimulerend.
Dit is dan voor mij ook de reden om zoveel mogelijk aandacht aan het onderwerp te besteden en een
uitvoerig verslag te maken waarin alle facetten terug te vinden zijn.
Vaak zijn de onderwerpen die ik uitkies wat onderbelicht qua referentiebronnen waardoor je naar
eigen inzicht tot een oplossing moet komen.
Ook bij de Koolhoven zijn een paar vragen van mijn kant onbeantwoord gebleven.
Verder probeer ik nieuwe tips/ technieken uit waarvan sommige afkomstig zijn van jullie.
Dat levert wat risico op maar werkt ook heel bevredigend als het lukt.

KitBoy schreef:
Persoonlijk vind ik nml. de panellines te sterk naar voren komen, dit blijft natuurlijk een discutabel iets,
maar het vliegtuig lijkt naar mijn idee op deze wijze zo in blokken opgedeeld. Als je naar een echt vliegtuig kijkt zie
je de lijnen ook niet zo overduidelijk naar voren springen. Nogmaals, dit is een smaak kwestie.

Nico, het is niet helemaal een "smaakkwestie", er is ook nog zoiets als proporties/ schaalverhouding.
Ik ben het met je eens dat het aanbrengen van een wash al gauw overdone is en puur een
impressionistische weergave oplevert van de werkelijkheid, zeker als je dit met zwart gaat doen omdat het
zondagmiddag is en je niet kunt wachten tot je een ander kleurtje kunt kopen :? .
De wash op de Koolhoven is aangebracht toen het model nog in de hoogglans stond waardoor het zwart veel minder
intens zichtbaar was dan nu na de matlaag. Kortom ik ben het met je eens dat dit iets subtieler had gekund.
Maar ik neem 'm mee naar De Start dan kunnen we er nog 'ns lekker over keuvelen.

KitBoy schreef:
Verder vroeg ik me ook nog af, of bij de achterkant van de propellor de rood wit blauwe strepen niet door moeten lopen,
of dat ie eventueel niet mat zwart moet zijn?

Dat had ik mij ook al afgevraagd. Zoals ik schreef kon ik daar geen duidelijke foto van vinden.
Misschien weet Edwin het antwoord? Het is eenvoudig achteraf aan te brengen.

g-1reaper schreef:
Een dingetje viel me wel op, je hebt de driehoekige ruitjes niet in de uitsparingen weten te krijgen?

Ehh, moesten ze er dan in?
Het is niet in me opgekomen om dit te gaan proberen :oops: .

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2009 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 nov, 2005 23:22 pm
Berichten: 2765
Woonplaats: Zwolle
KitBoy schreef:
Verder vroeg ik me ook nog af, of bij de achterkant van de propellor de rood wit blauwe strepen niet door moeten lopen,
of dat ie eventueel niet mat zwart moet zijn?


Bij vrijwel alle kisten waren de propellors geheel zwart aan de achterkant, er was een uitzondering (er is ALTIJD een uitzondering :wink: ), namelijk de Douglas 8a. Daar liepen de vlaggen ook op de achterkant door. Misschien omdat die in de VS geschilderd waren?

_________________
Groeten,
Edwin

http://www.fokkerg-1.nl
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement