Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 22 jul, 2026 0:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2025 10:17 am 
Brouwer

Omdat er hier geen kaaskop van gebouwd kon worden lag ie maar in de stapel te verstoffen. Totdat ik een foto zag due mij op een idee bracht: een vignette met een afgeleefde chopper die staat weg te stoffen in een veldje.

Zo gezegd, zo gedaan alhoewel het een jaar of 8 duurde met flinke tussenpozen.
photo 614353

photo 614352

photo 614351

photo 614350

photo 614349

photo 614348

photo 614350

photo 614349

photo 614348

photo 614347

photo 614346

photo 614345

photo 614344

Cheers,,Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2025 10:27 am 
Brouwer

Nou een knap stukje werk mag ik wel zeggen, petje af, volgende keer maar een ''Kaaskop''.... :brouw:

Gerhard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2025 12:16 pm 
Brouwer

al een paar keer ergens zien passeren, maar wist niet dat deze van jou was... heel mooi kunststukje

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 apr, 2025 19:24 pm 
Brouwer

Dat is wel een hele gave hoor. Mooi verweerd.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 mei, 2025 20:36 pm 
Brouwer

Dat is inderdaad een bijzonder fraai stukje werk! Schitterend gewoon. Ik ben nu wel heel benieuwd naar wat foto's tussendoor, om te zien hoe je dat hebt aangepakt. Het is een forse verwering, maar subtiel genoeg om een hele realistische benadering van de werkelijkheid te creëren. En dat is heel moeilijk. Knap werk!

:brouw: VJ

C-47 Dakmaster, PH-RIC, Transavia Limburg, Hasegawa 1/200

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2025 14:43 pm 
Brouwer

Vintage Jet schreef:
Ik ben nu wel heel benieuwd naar wat foto's tussendoor, om te zien hoe je dat hebt aangepakt.
Ja, dat zou hebben gekund als ik die had gemaakt. Aangezien er geen bouwverslag van is en ik dat ook toentertijd niet van plan was zijn er nauwelijks foto's. Niets meer dan deze twee:

photo 615877

photo 615876

In eerste aanleg heb ik de Wessex een grijsblauwe kleur gegeven die al flink lichter was dan de oorspronkelijke. Deze heb ik door steeds meer wit toe te voegen in een extra ronde nog eens over de panelen aangebracht waardoor de verbleekte kleur ontstaat.Na het aanbrengen van de meeste decals heb ik dat nog eens gedaan om de roundels, 'walkways' en 'danger' opschriften bleker te laten lijken. Nadat de gele bovenkant was gespoten heb ik met Tamiya Smoke wat vuiligheid over de paneellijnen gespoten.

Vervolgens is de hele boel in een glimjas gezet en ben ik met olieverfjes gaan kliederen. Burnt umber en zwart voor de zakkers die je zo her en der ziet. Her en der ook met Starship filth met name om een hoeken en gaten wat vuil aan te brengen. Ergens in het traject heb ik ook een pin wash gedaan voor de paneellijen. Dit met Tamiya 'panel line accent color'. De naam zegt het al in het Engels, nietwaar? :wink: Uiteindelijk met wat groene kleuren de aanslag op de schaduwkant (rechts) aangebracht. Dit middels een drybrush techniek.

Rotor bladen zijn eerst gespoten in wat naar mij leek de juiste kleur: iets grijs met gele tips en lijnen. Daarna met de eerder genoemde Starship filth een pin wash gedaan en wederom met groen de aanslag op de rechterzijde. Door hier en daar met een in 'white spirit' gedipt kwastje wat aan te tippen krijg je een wat vlekkeriger effect.

Ik hoop dat ik jou hiermee wat heb kunnen helpen.

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]