Vintage Jet schreef:
Ik ben nu wel heel benieuwd naar wat foto's tussendoor, om te zien hoe je dat hebt aangepakt.
Ja, dat zou hebben gekund als ik die had gemaakt. Aangezien er geen bouwverslag van is en ik dat ook toentertijd niet van plan was zijn er nauwelijks foto's. Niets meer dan deze twee:

In eerste aanleg heb ik de Wessex een grijsblauwe kleur gegeven die al flink lichter was dan de oorspronkelijke. Deze heb ik door steeds meer wit toe te voegen in een extra ronde nog eens over de panelen aangebracht waardoor de verbleekte kleur ontstaat.Na het aanbrengen van de meeste decals heb ik dat nog eens gedaan om de roundels, 'walkways' en 'danger' opschriften bleker te laten lijken. Nadat de gele bovenkant was gespoten heb ik met Tamiya Smoke wat vuiligheid over de paneellijnen gespoten.
Vervolgens is de hele boel in een glimjas gezet en ben ik met olieverfjes gaan kliederen. Burnt umber en zwart voor de zakkers die je zo her en der ziet. Her en der ook met Starship filth met name om een hoeken en gaten wat vuil aan te brengen. Ergens in het traject heb ik ook een pin wash gedaan voor de paneellijen. Dit met Tamiya 'panel line accent color'. De naam zegt het al in het Engels, nietwaar?

Uiteindelijk met wat groene kleuren de aanslag op de schaduwkant (rechts) aangebracht. Dit middels een drybrush techniek.
Rotor bladen zijn eerst gespoten in wat naar mij leek de juiste kleur: iets grijs met gele tips en lijnen. Daarna met de eerder genoemde Starship filth een pin wash gedaan en wederom met groen de aanslag op de rechterzijde. Door hier en daar met een in 'white spirit' gedipt kwastje wat aan te tippen krijg je een wat vlekkeriger effect.
Ik hoop dat ik jou hiermee wat heb kunnen helpen.
Cheers, Peter