Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 22 jul, 2026 0:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 jun, 2024 15:44 pm 
Brouwer

Zie hier de vruchten van mijn noeste arbeid gedurende de laatste 2 jaar. Niet dat ik er elke dag mee bezig ben geweest, maar deze basale Eagle van het merk Hobbycraft heb ik ooit voor een paar euro op de kop getikt (om wat verfsapjes mee uit te gaan proberen). Ach, en als je dan toch denkt 'het is een probeerplakgeval' dan ook maar meteen de opliggende paneellijnen wegtoveren met een grof schuurpapierken en met een graveergeval van Trumpeter een nieuw lijnenspel uitgezet. Dat viel nog niet eens zo tegen en alras werd besloten dat dit geen 'paint mule' zou worden, maar dat ik haar min of meer netjes zou afbouwen.

Het onderstel bevat het neuswielpoot uit de kit en de achterpoten en alle wielen komen uit een Italeri F-15C kit die te vroeg is overleden om haar sloffen te mogen ontvangen.

Plakkerts zijn een bijéénraapsel afkomstig van Danny Coremans (Astra Decals) F-15 A/B/C/D Wolfhounds Soesterberg set, enkele uit de Hobbycraft doos en ook weer wat uit de Fujimi 1/48 Messerschmitt Me109G-K doos. 'Waarom nou die laatste?' zul je je afvragen. Nou simpel: omdat ik daar al meer dan 40 jaar mijn restanten in bewaar (ook die van een Revell Harvard 1/72 buffobuld :mrgreen: ).

Het geheel is voorzien van wat kleurtjes van Gunze.

photo 600784

photo 600783

photo 600787

photo 600782

photo 600786

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 aug, 2024 22:54 pm 
Brouwer

Ziet er uit als een erg grove kit van de Eagle, desondanks een mooi model geworden. Wat is het verhaal achter die 33 Peter? Kleuren zijn prima denk ik.

Erik

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2024 22:21 pm 
Brouwer

Kit is inderdaad een beetje lomp. Vooral de canopy lijkt nogal buiten proporties. De rest van het toestel is wel aardig op schaal. Ach, ik heb er lol aan beleefd om van een 7 euro kitje toch nog iets toonbaars te maken. Het verhaal achter de 33? Zie hier: https://www.airhistory.net/photo/588662 ... 8/AF77-158. In de Dutch Profile van het 32e heeft Luuk ook een zwart-wit foto opgenomen van deze kist tijdens de show.

Zoiets past precies in mijn straatje: iets afwijkends neerzetten. De Sparrows waren hier geheel wit en er was geen centerline tank, maar dat vond ik allemaal wat saai. Eigenlijk had ik er en paar witte banden omheen moeten zetten (inert). Ach, wijkt dat ook een beetje af.

Dank voor de complimenten (voor alle drie :wink: ).

Cheers, Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]