Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nog net op tijd om 'm bij de brouwoogst van 2019 mee te mogen tellen heb ik deze Avro RJ85 in Lufthansa uitvoering afgekregen.

photo 494357

photo 494356

photo 494355

photo 494354

photo 494358

Deze kit had ik ooit eind jaren '90 van de goedheiligman gekregen. Helaas was ik destijds zo stom om de loodjes in de neus vast te lijmen met Revell contacta lijm waardoor er uiteindelijk een grote bobbel zat aan de rechterkant van de neus. Een aantal jaar geleden heb ik 'm uit de doos gehaald met oude modellen en voorzichtig gedemonteerd, kieren en bobbel weggewerkt en weer opnieuw in de lak gezet. Aangezien ik nog twee van dezelfde kits heb, kon ik daar de decals van gebruiken om 'm weer in z'n oorspronkelijk jasje te zetten. De pitotbuisjes etc. waren in de loop der tijd echter verloren gegaan en dit heb ik opnieuw moeten scratchen.

Helaas was het restauratieproject ook één van twee stappen vooruit en één achteruit. Zo had ik wat problemen met het Lufthansa blauw van Revell. Ik heb de enamal variant hiervoor gebruikt, maar het wit is ook van Revell alleen dan de watergedragen versie. Daardoor (denk ik) trok ik steeds wat blauwe verf mee bij het afplakken voor de aluminium voorrand van de staart. Dat is dus weer een wijze les voor toekomstige modellen. Ook had ik een maand geleden ineens een gebarsten neus, natuurlijk net nadat ik nagenoeg klaar was met het airbrushen. Dus kon ik weer opnieuw aan de slag met plamuur etc. Logischerwijs heb ik meermaals de motoren eraf gestoten en nog wat andere antennes afgebroken. Maar goed, al met al ben ik blij dat ik er nog een net model van heb kunnen maken. Niet mijn beste, maar goed genoeg om 'm naast z'n broertje van Eurowings te zetten.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ondanks een hoop tegenslagen erg mooi geworden!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Ik vind het een goed geslaagd restauratieproject.
Het wit zit er goed strak op, als ik het zo zie, dat lukt bij mij niet altijd, zegt maar gerust 9 van de 10 keer.....helaas

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement