Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Yepp, I did check my ref's back then... :lol:

Mogelijk dat de oplettende kijker zich nu gaat afvragen waarom D-8053 twee verschillende Sqn-badges op de staart draagt...
Welnu, in de begin-dagen had Leeuwarden nog niet genoeg 1-0-4's om beide Sqn's met hun eigen kisten uit te rusten. Als oplossing werd er een gezamelijke pool opgezet bestaande uit een
x-aantal kisten waar beide Sqn's gebruik van konden maken. Om de rust te bewaren werd het logo van 322 Sqn aan de ene zijde van de staart aangebracht en het logo van 323 Sqn aan de tegenovergestelde zijde.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Dat was in de camo-tijd ook al het geval, op de ene kant 322 en de andere kant 323.

In den beginne hadden de squadrons aan beide kanten het zelfde embleem, bij mijn weten.

Gerhard


Laatst bijgewerkt door SNAFU op do 26 mei, 2022 17:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Het verhaal van Ruud klopt helemaal, op andere onderdelen (Volkel) had men hetzelfde probleem van te weinig F-104's en 312 kreeg ze in nevel grijs geleverd door het 306. Ook 311 heeft nevel grijze 104's gehad.

Nog wat voorbeelden gevonden in mijn eigen archief, Marco en ik gaan binnenkort toch naar het NIMH en zal ik wat meer foto's proberen op te snorren.

photo 447417
photo 447418

Voor degene die in de nabije toekomst interesse hebben voor bezoek, als alles gaat zoals gepland open ik samen met Marco en oud Fokker leden een Museum genaamd "Wings over Woensdrecht". Hierin zal het luchtvaart erfgoed van de Luchtmacht en Fokker centraal staan. Keep you posted :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
De eerste Stafs, die op 17 maart '63 aankwamen op Leeuwarden hadden aan beide zijden het 323
embleem, mooi te zien op een stukje polygoon journaal en op foto's van de aankomst op de rolbaan.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement