Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 maart, 2019 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 maart, 2019 13:35 pm
Berichten: 1
Waar komt de radarkoepel vandaan, want de set van Hasegawa is koepelloos.


Jos.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 maart, 2019 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 maart, 2019 16:21 pm
Berichten: 1
Beste Bas,


Kun je deze misschien nog eens maken tegen betaling voor mij?
Ik zou er graag ook zo 1e willen voor in mijn kast te zetten als eerbetoon aan deze heli. Omdat ze deze week met pensioen zijn gegaan en had ook graag de RS04 gehad omdat ik zelf er ooit heb met meegevlogen.

Maar zelf ben ik er niet handig in en de RS04 vind ik nergens.

Mvg
Dominique


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
NS1607 schreef:
Waar komt de radarkoepel vandaan, want de set van Hasegawa is koepelloos.


Jos.


Die heb ik uit een upgrade set van Plastic World Modelling voor de Seaking MK48, ik geloof dat ook de drijvers uit deze set komen. De overige upgrades zoals de staartrotor en winch komen uit de upgradeset van Flightpath.
Dominiquec schreef:
Beste Bas,


Kun je deze misschien nog eens maken tegen betaling voor mij?
Ik zou er graag ook zo 1e willen voor in mijn kast te zetten als eerbetoon aan deze heli. Omdat ze deze week met pensioen zijn gegaan en had ook graag de RS04 gehad omdat ik zelf er ooit heb met meegevlogen.

Maar zelf ben ik er niet handig in en de RS04 vind ik nergens.

Mvg
Dominique


Dat je het vraagt zie ik als een groot compliment, maar ik moet je ook wel tegelijk teleurstellen. Bouwen op verzoek kost me zoveel motivatie, dat ik er heel erg tegen op zie. Ik moet me dan zo mijn zolderkamer inslepen dat het resultaat nooit gaat worden wat ik er van zou willen. Ik heb recent een model voor een oud collega gemaakt en die lag werkelijk al 5 jaar in mijn kast voor ik de moed had er aan te beginnen. Een tekortkoming waar je voor jezelf vrede mee hebt, wil je in een model voor een ander niet. Een model wat voor jezelf niet gaat worden wat je ervan hoopt kan altijd voortijdig de prullenbak in, dat geeft toch een soort rust. Niet dat het vaak gebeurd, maar de optie is lekker haha.

Daarnaast zal het nog een uitdaging worden om de spullen voor een Belg te verzamelen. De kit zelf is wel te krijgen, maar dan heb je een Engelse of een Amerikaanse versie. De Mk48 was een aparte eend in de bijt en om die te maken heb je een aantal upgrades nodig in deze schaal. Die zijn echt lastig en zeker kostbaar om te vinden. Je hebt de bovengenoemde upgrades nodig en ook nog eens een setje decals van Daco. Ook zul je wat onderdelen, zoals de bolle ramen, zelf moeten maken. Ik denk dat de decals van Daco nog wel te krijgen zijn. In 1/72 kom je al wat meer uit de voeten, daar is ie ook als complete kit geleverd. Die zie je nog wel eens op beurzen voorbij komen. Maar die is van Heller geloof ik en is niet heel erg gedetailleerd.

Wat een mooi afscheid hebben deze toestellen gehad he, ik heb ze afgelopen maanden ook gevolgd en dan met name op hun Facebook-pagina. Er leek geen einde aan te komen, maar ze hebben dan ook lang dienst gedaan.

Dominique, voel je vooral vrij om hier in dit topic een oproep te plaatsen voor een bouwer, want er zal er gerust een zijn die je wel uit de brand wil of kan helpen, maar weet dat in deze schaal het lastig zal zijn om alles bij elkaar te zoeken. Daarnaast ben ik, met regelmatig bouwen, toch een paar maanden zoet mee geweest, dus zal je zeker geduld moeten hebben haha. Wat je tot slot ook nog zou kunnen proberen is om op facebook een oproep te plaatsen, daar zitten ook veel bouwers.

Met vriendelijke groet,

Bas

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement