Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Beste brouwers,

Met deze feestdagen leek het me wel toepasselijk een beetje "Hollands Glorie " te tonen. Het weer is eindelijk wat zonniger, na de lange winter, dus druk bezig geweest wat kiekjes te maken van diverse modellen.
De Douglas DC-2. Het model is een complete verbouwing van een DC-3, hiervan kon ik bij Intertoys in de opruiming 3 exemplaren bemachtigen voor een vriendelijk prijsje. Dit is wel de meest ingrijpende verbouwing geweest, die ik ooit verricht heb. Ik moet toegeven het was geen klus voor beginners :D. Scratch bouwen was misschien minder werk geweest. Maar het is ook een model, dat ik altijd al wilde hebben bij mijn verzameling.
Veel plezier met de plaatjes.

JohnH

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
nou het ziet er wel super gaaf uit hoor wauw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Dat moet zeker een ingrijpende verbouwing zijn geweest!! De romp is smaller en lijkt aan de zijkant ook wat vlakker te zijn dan bij de DC-3? Het ziet er hoe dan ook weer super uit, en de wapperende vlag uit het raam is een leuk detail.
Ik ga ook nog een KLM DC-2 bouwen maar dan in 1:72 en dat wordt zeker niet de Uiver, een andere registratie lijkt me ook wel eens leuk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 20:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Ik meen, dat er een DC-2 van MPM is in 1/72 ? wel eens gezien, maar wel erg prijzig.
Het was inderdaad een mega klus. De romp- zijkanten zijn van de cockpitdeur tot de passagiersdeur, vervangen door vlakke plastic platen van 3 mm. Bij het uitzagen bleef er niet veel meer over, het werd wel een gammel geheel. Daarom heb ik de nodige versterkingen ter hoogte van de vleugel- romp verbinding moeten aanbrengen. Bovendien was het ook nodig nieuwe ramenopeningen ëén voor ëén uit te vijlen en nieuwe ruitjes te maken.
De romp was ook te lang, dus inkorten bij de achterdeur, met zo'n 1.5 cm. Kielvlak kleiner maken, vleugels inkorten, nieuwe motorkappen. Plus heel wat details, maar verder viel het wel mee :roll:
Ach, het was een uitdagend project, veel van bijgeleerd hoe je moet (ver)bouwen. En vooral veel plezier en voldoening. toen het geval klaar was.

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 apr, 2013 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Je ziet de vele uren werk die erin zitten er niet aan af op de foto's. 't Is scheelt dat ik hier een DC-3 op de plank heb staan ter vergelijk :wink:
Weer 'n prachtig model deze DC-2! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2013 16:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een werk en wat een mooi resultaat. Ook heel mooi vind ik de driekleur, vrolijk wapperend uit het raampje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 0:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1388
Dank je René,

Het is ook een speciaal model, vind ik, ik liep al jaren met het idee rond, totdat ik een beetje uitgedokterd had, hoe ik die moeilijke klus voor elkaar kon krijgen. Alle kennis en ervaring van vele jaren, moest bij wijze van spreken, uit de kast. Maar het is me redelijk goed gelukt. Ik kijk er nog altijd met veel voldoening naar.
Dat vlaggetje zie je altijd op de orginele films en foto's. Het hoort er ook bij. Ik vond het wel een grappig detail.

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement