Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verslag Brouwersdag 2006
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 11:27 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ter gelegenheid van Brouwersdag 2006 een echte BROUWERS COURANT

Zondag ochtend 20 augustus om 8.26 uur.
Ik wordt wakker uit een onrustige droom. Ik werd namelijk achtervolgt door het koopspook in een kamer vol Revell logo’s. :(
Langzaam werkt de omgeving weer op me in en besef ik dat ik weer in mijn eigen slaapkamer ben. Ik ben thuis. Maar wat een gaaf weekend was dat zeg!

Wat er 2 dagen eerder gebeurde…
De printer ratelt al als ik het laatste deel van mijn ontbijt verorber. Mooi gekleurde logo’s en bekende namen van het forum rollen langzaam uit de printer. Het zijn de showkaartjes in wording. Wanneer ik de eerste lichting heb, ga ik naar beneden en begin ze driftig te snijden tot presentabele kaartjes.
Met nog enkele andere verplichtingen, schiet de ochtend voorbij en voor ik het weet is het half 1 geweest. Ik moet naar Hanjo toe om de Brouwersdag voor te bereiden.
In Schoonhoven aangekomen stop ik voor het magazijn van de BrouwersShop. Hanjo’s gezicht spreekt boekdelen. “Ik ben blij dat je er bent, want alles wat hier staat, moet naar het zaaltje van morgen!”, zegt hij. Het hele magazijn stond vol met enorme dozen, om het hele zaakje over te huizen. Eerst dachten we nog met 1 auto af te kunnen, maar al snel drong het tot ons door dat we dan niet voor 11uur ’s avonds klaar zouden zijn.
Met de eerste lading in onze auto’s rijden we naar de zaal om te lossen. Plots zwenkt Hanjo een parkeerterrein op. Na een kort telefoongesprek, stopt een zwarte golf die ons voor laat en ons volgt naar het zaaltje. Het blijkt RemcoZ te zijn! Inmiddels dus met 3 man sterk lossen we de eerste lading in een zaal vol met bejaarden! Hanjo wordt bijna gelyncht voor het storen van de kaartsters, maar gelukkig mogen we onze spullen nog even stallen.
Na nog eens 6 auto ladingen te hebben verscheept, hebben we alle spullen in de zaal en kunnen we beginnen met het opbouwen van de displays. De avond valt snel en de klok slaat 8 uur als we eindelijk klaar zijn. Wat een dag… maar morgen moet het echt gebeuren.

19 augustus, BrouwersDag 2006
De wekker gaat om 7 uur ’s ochtends, maar ik was allang wakker. Vandaag gaat het gebeuren. Ik maak vlug een ontbijtje en pak mijn laatste spullen in. Wederom rij ik naar Schoonhoven. Het weer laat zich van zijn beste kant zien als Hanjo en ik aankomen bij het zaaltje. Voor de deur, BertUS, Homeghost, Bert en misschien vergeet ik nog wel iemand. Allemaal al enthousiastelingen die net als bij een Rolling Stones concert voor de deur gaan liggen om een kaartje te bemachtigen. EN WIJ HADDEN NOG WEL GRATIS ENTREE!!

Afbeelding
Het Modelbrouwers.nl spandoek was van verre al te zien

Vlug de deuren open en zorgen dan alles presentabel is, want we hebben nog maar 1 uur. Als een geoliede machine wordt de ruimte verder klaargemaakt voor de BrouwersDag en inderdaad zo tegen tienen, loopt het al aardig binnen. Om 11uur zat de zaal dan ook al helemaal vol en ik schud Hanjo maar alvast de hand met het nu al behaalde succes.
Ik denk dat het bezoekersaantal zo rond de eerste demo op zijn hoogtepunt was, dus iedereen moet nu weten hoe je je model polijst (met dank aan Gerwin).

Afbeelding
Demonstratie polijsten van Gerwin, voortaan alleen strakke resultaten!

Afbeelding
Van de Brouwersshop werd weer goed gebruik gemaakt

Afbeelding
Deze foto laat zien hoe druk het wel niet was :D :lol:

Na de demo worden de eerste lootjes verkocht voor de loterij. Veel mensen doen lekker mee, wat natuurlijk allemaal ten goede komt van ons geweldig forum. Veel tijd voor pauze is er niet, want de tweede demo dient zich al weer aan. BertUS zet even het tafeltje vol met spul om zijn twee demo’s te geven. En weer trekt de demo magneet iedereen naar de tafel. Geweldig! En het gaf ons (Hanjo, Remco en ik) even de tijd om afwisselend wat te lunchen.

Afbeelding
Bert trok met zijn demonstratie figuurschilderen veel bekijks

Afbeelding
De kinderknutseltafel was een groot succes en zal een vast onderdeel worden van de Brouwersdag in de toekomst

In de middag was het iets rustiger, maar nog altijd gezellig druk. Veel vaders met kinderen, senioren bouwers waarbij duidelijk oude tijden herleefden, forumleden en nog vele andere bezochten onze bijeenkomst. De Brouwtafel was vrijwel continue voorzien van kinderen die hun kunsten lieten zien. Leuk om te zien dat vaders hen hielpen het eerste kitje in elkaar te zetten.

Arie Kabaalstra is dan inmiddels ook begonnen met zijn demo resin gieten.

Afbeelding
We weten nu hoe we zelf onderdelen in serie kunnen maken

Veel mensen willen deze tak van sport ook wel eens zien. Het is precies wat elke brouwer wil… je eigen onderdelen maken die nergens te koop zijn. Aansluitend aan de demo, de loterij. Jelte, een jeugdige bezoeker, trekt een lotje en met een gezonde pauze onthult hij de winnaar: 521.

Afbeelding
Ook inmiddels een vast onderdeel van de Brouwersdag, de loterij

Een subtiele: “Dat ben ik.”, klinkt achter mij. Shovel is in de prijzen gevallen. Vol trots leid ik hem naar de bouwdozen stapel en laat hem daar een half uurtje los om een keuze te maken ;)
Tja, dan gaat de klok hard. Tegen vieren, wordt de drukte aanzienlijk minder en de eerste brouwers pakken hun spullen langzaam in. Ik “leen” nog even een diorama van Wilco Machielsen voor mijn Porsches, om daarna zelf de spullen in te pakken.

Afbeelding
Fotogeniek, de 1:24 garages van Wilco

Hoewel we erg opzagen tegen het opruimen, bleek maar weer dat vele handen licht werk maken, want met alle hulp hadden we alles in no-time weer ingepakt. Enkele ritjes naar het magazijn, de stofzuiger door de zaal en het leek alsof er niets was gebeurd in Schoonhoven.

20 augustus, 5 voor 11 (heden)
Ik ben nog steeds vol van euforie. Een dag om nooit te vergeten. Velen heb ik het al horen zeggen: “Volgend jaar weer?” Als het aan ons ligt wel, maar misschien moeten we nog wel een grotere ruimte hebben :? ;) :D
Vanaf mijn stoel, bedankt ik nogmaals iedereen die mee heeft gedragen aan deze geweldige dag. Ook dank ik de leverancier van Revell en Reyne en Zonen voor hun sponsoring, want dat heeft de zaal erg mooi aangekleed. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer zaken doen.

Ik wens iedereen nog veel prettige herinneringen aan deze dag en ik zie jullie graag weer volgens jaar op BrouwersDag 2007!!! Klik hier voor nog veel meer foto's.

Groeten
Arno

Oow, Remco je bent je kratten alsnog vergeten en ze staan bij Hanjo. ;) :)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Laatst bijgewerkt door Deathtrap op ma 27 aug, 2007 10:04 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 12:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Prachtig verslag!!


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Prachtig verslag!!


Helemaal mee eens!

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
fightingfalcon schreef:
Citaat:
Prachtig verslag!!


Helemaal mee eens!

Ik ook :D Enne, de naamkaartjes van mijn modelletjes liggen nu bij mij in de vitrine :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 nov, 2005 10:32 am
Berichten: 3730
Woonplaats: Rijssen
Leuk om te lezen! Heb duidelijk wel wat gemist :( Ik hoop dat ik er volgend jaar wel bij kan zijn.

Jaap(goed en wel terug van vakantie en heeft nog héél wat te lezen hier op het forum :shock: )

_________________
Herintredende modelb(r)ouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 14:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Dit blijft leuk om terug te lezen Arno! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 24 apr, 2006 12:44 pm
Berichten: 1155
Woonplaats: Doorn/ The Netherlands
Leuk verslag!! En mooie foto's geeft een goede sfeer impressie



Evert

_________________
Modelling Rocks!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Mooi verslag. Ik zie nu al dat ik (veel te) veel gemist heb.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 20:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: do 05 jan, 2006 19:04 pm
Berichten: 114
Woonplaats: Amersfoort
Hartelijk dank :lol:

_________________
http://i90.photobucket.com/albums/k251/ ... md_wht.gif


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2006 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 jan, 2006 13:58 pm
Berichten: 360
Woonplaats: utrecht
Bedankt dat ik er door jullie verslag toch een 'beetje' bij mocht zijn :D
had helaas andere verplichtingen....

_________________
Groeten van Geertje


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement